Budú platiť prísnejšie pravidlá na umiestňovanie reklamy v hlavnom meste.
Mesto Bratislava chce zaviesť nové prísne pravidlá na umiestňovanie reklamy vo verejnom priestore. Predkladá preto reguláciu reklamných stavieb priamo do územného plánu prostredníctvom zmien a doplnkov, ktoré tento mesiac prejdú verejným prerokovaním.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo tvrdí, že vizuálny smog sa v Bratislave stal neúnosným. „Ešte minulý rok sme vypovedali nájomné zmluvy reklamným stavbám na mestských pozemkoch a postupne tieto reklamy odstraňujeme. V rovnakom čase však naďalej pribúdajú nové reklamné stavby na pozemkoch, ktoré mestu nepatria,“ priblížil.
Magistrát preto navrhuje jasné a jednotné pravidlá. Počíta so štyrmi zónami regulácie, ktoré rešpektujú prirodzené členenie mesta. Vo všetkých zónach bude zakázané umiestňovať bilbordy s reklamnou plochou väčšou ako 13 metrov štvorcových.
Úplný zákaz reklamných stavieb bude v prírodnom prostredí, na nábreží, promenáde, zeleni definovanej v územnom pláne a pri vodných tokoch a plochách.
„V širšom centre mesta – CMO má byť zakázané umiestňovanie reklamných stavieb okrem menších citylightov s plochou do troch m2 minimálne so 100-metrovým rozstupom a tiež vývesných štítov na označenie organizácie či prevádzky na budove,“ tvrdí hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.