Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. novembra 2020 o 20:41
Čas čítania 1:35
Daniel Mikolášik

Bratislava verzus vizuálny smog: Vallo predstavil plán na zníženie počtu billboardov a reklám v meste

NEWS BRATISLAVA MATÚŠ VALLO
Uložiť Uložené

Budú platiť prísnejšie pravidlá na umiestňovanie reklamy v hlavnom meste.

Mesto Bratislava chce zaviesť nové prísne pravidlá na umiestňovanie reklamy vo verejnom priestore. Predkladá preto reguláciu reklamných stavieb priamo do územného plánu prostredníctvom zmien a doplnkov, ktoré tento mesiac prejdú verejným prerokovaním.


Primátor hlavného mesta Matúš Vallo tvrdí, že vizuálny smog sa v Bratislave stal neúnosným. „Ešte minulý rok sme vypovedali nájomné zmluvy reklamným stavbám na mestských pozemkoch a postupne tieto reklamy odstraňujeme. V rovnakom čase však naďalej pribúdajú nové reklamné stavby na pozemkoch, ktoré mestu nepatria,“ priblížil.

Odporúčané
Ako bude vyzerať Bratislava  v roku 2030? Prvý mrakodrap na Slovensku, vynovená Hlavná stanica či nový most cez Dunaj Ako bude vyzerať Bratislava v roku 2030? Prvý mrakodrap na Slovensku, vynovená Hlavná stanica či nový most cez Dunaj 25. marca 2019 o 17:30

Magistrát preto navrhuje jasné a jednotné pravidlá. Počíta so štyrmi zónami regulácie, ktoré rešpektujú prirodzené členenie mesta. Vo všetkých zónach bude zakázané umiestňovať bilbordy s reklamnou plochou väčšou ako 13 metrov štvorcových.

Úplný zákaz reklamných stavieb bude v prírodnom prostredí, na nábreží, promenáde, zeleni definovanej v územnom pláne a pri vodných tokoch a plochách.

„V širšom centre mesta – CMO má byť zakázané umiestňovanie reklamných stavieb okrem menších citylightov s plochou do troch m2 minimálne so 100-metrovým rozstupom a tiež vývesných štítov na označenie organizácie či prevádzky na budove,“ tvrdí hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Domov
Zdieľať
Diskusia