O skúšobnej výpožičke informuje Dopravný podnik Bratislava.
Ak žiješ v hlavnom meste, pravdepodobne ti neuniklo, že v Bratislave už niekoľko týždňov prebiehajú testy nových trolejbusov. Spomeňme tak napríklad hybridný, 18-metrov dlhý trolejbus Škoda 27 Tr Solaris, ktorý bol zapožičaný z Českých Budějovíc.
Najnovšie nás Dopravný podnik Bratislava informuje, že práve začali testy ďalšieho exemplára. Ten je podstatne zaujímavejší a pre Bratislavu určite netypickejší.
Vo veci je Solaris Trollino 24, teda až 24-metrový trojčlánkový trolejbus. Obdobne dlhý dopravný prostriedok by si v bratislavskej MHD hľadal len márne. Kúsok je zapožičaný z Poľska, teda priamo od výrobcu Solaris. Ide o dvojkĺbový trolejbus s kapacitou až vyše 200 cestujúcich.
Aj v tomto prípade ide len o skúšobnú, testovaciu prevádzku za účelom zistiť možnosti prevádzky takto dlhého vozidla v hlavnom meste. Pochopiteľne, overiť je nutné najmä priechodnosť jednotlivými ulicami, križovatkami a zároveň zistiť, či tak dlhému stroju vyhovuje veľkosť zastávok.
Ako uviedla hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová, 24-metrový trolejbus bude otestovaný na celej trolejbusovej sieti, najmä však na trase nosnej linky 201. Práve tá je totiž veľmi exponovaná, pretože spája Dolné hony a Hlavnú stanicu. Mesto aj dopravný podnik už dávnejšie informovali, že majú záujem o nákup veľkokapacitných trolejbusov, konkrétne by malo ísť až o 16 kusov 24-metrových verzií. Nechajme sa teda prekvapiť, či sa testovaný kúsok osvedčí a DPB potvrdí takýto nákup.
Dodajme, že aj 24-metrové trolejbusy sú vybavené prídavným batériovým pohonom pre jazdu aj mimo trakčného vedenia. Obdobne dlhé autobusy/trolejbusy sa využívajú napríklad v susednom Rakúsku, Švajčiarsku či Barcelone.