Úpravárenská firma Alpina, vydolovala z trojkového bavoráku asi maximum.

Ak ste pozorne sledovali naše priebežné články z autosalónu v Ženeve, nemohla Vám uniknúť fotografia nadopovaného sedanu vychádzajúceho z aktuálneho BMW radu 3. Alpina, nemecká automobilka z Buchloe, ktorá sa zaoberá úpravou výhradne bavorákov, priniesla očakávaný model, ktorý poskytuje až 409 k. Nejedná sa však o hocijaký tuning. Alpina má s úpravou dlhoročné skúsenosti, pričom všetky jej modely majú vlastné identifikačné číslo VIN. B3-ka prichádza vo vyhotoveniach sedan i kombík. Minulé generácie zahŕňali aj kupé a kabriolet. Avšak práve teraz, nielen my, ale aj Alpina čaká na príchod práve týchto verzií, ktore už bude BMW predávať pod samostatnou radou 4.
Späť k sedanu. Modrý krásavec skrýva pod kapotou trojliter s dvoma turbodúchadlami, pričom technici od Alpiny ho doslova vyžmýkali až na výkon 301 kW / 409 k. Krútiaci moment sa prenáša samozrejme na zadnú nápravu a to vďaka osemstupňovému automatu od ZF. B3-ka si to na 100 km/h rozbehne za pekných 4,2 s, dokonca vo verzii s pohonom všetkých kolies za rovné 4 s. To je asi najlepšia hodnota v strednej triede medzi sedanmi. Maximálna rýchlosť je až neuveriteľných 305 km/h. O brzdenie sa stará výkonný brzdový systém s 370 mm brzdovými kotúčmi vpredu a 345 mm vzadu. Na záver, trochu úsmevu. Automobilka uvádza priemernú spotrebu, ktorú sa neoplatí ani rozoberať - 7,9 l na 100 km.
Doteraz mala upravená B3-ka svoje miesto medzi civilným modelom 335i a športovou M3-kou. Teraz však došlo k väčším úpravám. Čo na to povie nové M3, resp. M4, si budeme musieť ešte počkať. Každopádne, či sa rozhodnete pre sériové BMW, alebo upravenú Alpinu, zisky ostanú v podstate medzi svojími.



Foto: Alpina