Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. marca 2013 o 16:59
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Šprint za 4 s, maximálka 309 km/h: Alpina B3 Bi-Turbo

TECH
Uložiť Uložené

Úpravárenská firma Alpina, vydolovala z trojkového bavoráku asi maximum.

Šprint za 4 s, maximálka 309 km/h: Alpina  B3 Bi-Turbo

Ak ste pozorne sledovali naše priebežné články z autosalónu v Ženeve, nemohla Vám uniknúť fotografia nadopovaného sedanu vychádzajúceho z aktuálneho BMW radu 3. Alpina, nemecká automobilka z Buchloe, ktorá sa zaoberá úpravou výhradne bavorákov, priniesla očakávaný model, ktorý poskytuje až 409 k. Nejedná sa však o hocijaký tuning. Alpina má s úpravou dlhoročné skúsenosti, pričom všetky jej modely majú vlastné identifikačné číslo VINB3-ka prichádza vo vyhotoveniach sedan i kombík. Minulé generácie zahŕňali aj kupé a kabriolet. Avšak práve teraz, nielen my, ale aj Alpina čaká na príchod práve týchto verzií, ktore už bude BMW predávať pod samostatnou radou 4.


Späť k sedanu. Modrý krásavec skrýva pod kapotou trojliter s dvoma turbodúchadlami, pričom technici od Alpiny ho doslova vyžmýkali až na výkon 301 kW / 409 k. Krútiaci moment sa prenáša samozrejme na zadnú nápravu a to vďaka osemstupňovému automatu od ZF. B3-ka si to na 100 km/h rozbehne za pekných 4,2 s, dokonca vo verzii s pohonom všetkých kolies za rovné 4 s. To je asi najlepšia hodnota v strednej triede medzi sedanmi. Maximálna rýchlosť je až neuveriteľných 305 km/h. O brzdenie sa stará výkonný brzdový systém s 370 mm brzdovými kotúčmi vpredu a 345 mm vzadu. Na záver, trochu úsmevu. Automobilka uvádza priemernú spotrebu, ktorú sa neoplatí ani rozoberať - 7,9 l na 100 km.

Doteraz mala upravená B3-ka svoje miesto medzi civilným modelom 335i a športovou M3-kou. Teraz však došlo k väčším úpravám. Čo na to povie nové M3, resp. M4, si budeme musieť ešte počkať. Každopádne, či sa rozhodnete pre sériové BMW, alebo upravenú Alpinu, zisky ostanú v podstate medzi svojími.

Šprint za 4 s, maximálka 309 km/h: Alpina  B3 Bi-Turbo

Šprint za 4 s, maximálka 309 km/h: Alpina  B3 Bi-Turbo

Šprint za 4 s, maximálka 309 km/h: Alpina  B3 Bi-Turbo

Foto: Alpina

Domov
Zdieľať
Diskusia