Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
3. septembra 2020 o 15:53
Čas čítania 1:44
Martin Mičuda

Nový "baby" Rolls-Royce je realitou. Oázu luxusu a pokoja naďalej poháňa 6,75-litrová V12-ka

Nový "baby" Rolls-Royce je realitou. Oázu luxusu a pokoja naďalej poháňa 6,75-litrová V12-ka
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.rolls-roycemotorcars.com/rolls-royce-motor-cars-pressclub/article/detail/T0315469EN/the-new-rolls-royce-ghost" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">rolls-roycemotorcars.com</a>
TECH ROLLS-ROYCE
Uložiť Uložené

2. generácia úspešného modelu Ghost vsádza na mladistvejší štýl.

Tak trochu v tieni odhalenia nového S-ka nám Rolls-Royce predstavuje 2. generáciu modelu Ghost. Ten sa prvýkrát svetu ukázal v roku 2009, kedy si luxusná limuzína stojaca na základoch BMW radu 7 vyslúžila pomenovanie baby Rolls-Royce.

Z najmenšieho modelu značky sa ale razom stal ten vôbec najpredávanejší, a preto nová generácia chce na úspech svojho predchodcu nadviazať.

Nový Ghost je od podlahy úplne nový, dokonca už ani nevyužíva platformu BMW, ale hliníkovú architektúru z nových modelov Phantom a Cullinan. Exteriérový dizajn je citeľne modernejší, jednotlivé partie karosérie sú pritom oblejšie. Ghost sa viac ponáša na veľký Phantom, už na prvý pohľad je ale jasné, že to hrá viac na mladistvý štýl než tradičnú pompéznosť. Od toho je v portfóliu práve vlajková loď značky. 

dsdasd
Zdroj: www.press.rolls-roycemotorcars.com

Naďalej však platí, že aj Ghost vystupuje majestátnym dojmom, za čo môže predovšetkým masívna predná maska. Tá po novom ponúka možnosť podsvietenia 20 LED-kami, zatiaľ čo úzke svetlomety s prepracovanou grafikou dostali laserovú technológiu.

Predný nárazník opticky rozširuje limuzínu do šírky, v jeho rohoch navyše evidujeme efektné zaoblenie. V zmysle tradícií nemôžu chýbať zadné dvere otvárajúce sa proti smeru jazdy.

Najmä zadná časť je v novej generácii oblejšia a zaujímavejšia. Rolls-Royce pritom dodáva, že s predchodcom novinka zdieľa len dva prvky – ikonickú sošku Spirit of Ecstasy a dáždniky vo dverách. S dĺžkou 5 546 milimetrov je navyše 2. generácia o takmer 9 centimetrov dlhšia, batožinový priestor má 507 litrov.

Odporúčané
Privítaj kráľa! S-kový Mercedes-Benz s revolučnými vychytávkami posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy Privítaj kráľa! S-kový Mercedes-Benz s revolučnými vychytávkami posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy 2. septembra 2020 o 14:54

V interiéri sa základná koncepcia palubnej dosky nemení. Opäť sme svedkami veľkolepého aristokratického dizajnu a povestných ovládacích prvkov. Zásadnou novinkou je prítomnosť digitálnych budíkov, ktoré nahrádzajú doterajšie konvenčné riešenie. Na progresívnu grafiku či všakovaké animácie ale zabudni, naďalej vodič vidí elegantné ukazovatele bez možnosti individualizácie.

Súčasťou základnej výbavy je nový filtračný systém ventilácie, ktorý v momente, ak zaznamená vyššiu koncentráciu znečisťujúcich látok, automaticky prepne klimatizáciu do recirkulácie. Samozrejme, nad hlavami pasažierov nemôže chýbať ikonické hviezdne nebo, ktoré tvorí 850 LED svetiel. Aj napriek tomu, že Rolls-Royce je najmä o ultra-luxusnom interiéri, čo platí aj v tomto prípade, najväčšiu pozornosť si zaslúži technika pod povrchom.

dsdasd
Zdroj: www.press.rolls-roycemotorcars.com

Za veľkolepou maskou sa totiž nachádza dvakrát preplňovaný 6,75-litrový dvanásťvalec, aký poznáme z veľkého Phantoma. Po vzore SUV-čka Cullinan je výkon na úrovni 420 kW / 571 koní a 850 Nm. Tlačová správa hovorí o značnom zlepšení v prípade odhlučnenia jednotky, za čo môžeme vďačiť ďalšej stovke kilogramov tlmiacich materiálov. 2 490-kilogramový kolos dokáže akcelerovať na stovku za 4,8 sekundy, maximálka je 250 km/h.

Azda ešte zaujímavejší je ale nový podvozkový systém Planar, ktorý sa stará o zvýšenie komfortu počas jazdy. Prítomné kamery a senzory totiž niekoľkokrát za milisekundu sledujú a vyhodnocujú stav vozovky pred vozidlom, na základe čoho upravujú charakter tlmičov. Na základe týchto dát napokon funguje aj prevodovka, ktorá sa podľa sklonu či profilu vozovky vie pohotovo pripraviť na zmenu rýchlostného stupňa. 

Domov
Zdieľať
Diskusia