Desať krátkych reklám, ktoré chceme preplatiť z peňazí Európskej Únie, majú zatiaľ ledva len stovky, maximálne tisíc videní.
Veronika Remišová prosí ľudí, aby si pozreli na YouTube eurofondové spoty, inak bude musieť Slovensko vrátiť peniaze, informuje Denník N. Spoty objednal Richard Raši a zatiaľ majú len stovky videní.
Remišová sa pokúša situáciu zachrániť a na Facebooku informuje, že prídeme vlastne o peniaze našich daňových poplatníkov, ak si spoty nepozrie dostatočne veľa ľudí. Podmienkou pre príspevok od Európskej Únie je minimálne stotisíc zhliadnutí.
Budeme vracať tisíce eur?
Video s názvom Plány na najbližšie roky je jedným z desiatich, ktoré si objednal Richard Raši ešte v čase, keď bol podpredsedom vlády pre informatizáciu. Zatiaľ čo táto krátka reklama je o digitalizácii štátu (a teda konečne bezpapierovom fungovaní úradov), ďalšie hovoria napríklad o cyber security, elektronickom archíve alebo o digitálnom učive.
Celkovo stál projekt takmer 80-tisíc eur: scenáre podľa Denníka N stáli 31 200 €, ďalších 47 400 štát zaplatil za produkciu. Vicepremiérka Remišová celý projekt označila za nezmyselný a varuje, že nám ho možno Európska únia z eurofondov ani len nepreplatí.
„Ak nedosiahnu takýto počet videní, hrozí, že budeme za ne zo štátneho rozpočtu vracať eurofondy. Dnes sa videnie pohybuje pri niekoľkých stovkách a reálne nie je možné, aby takúto podmienku splnili,“ napísala na Facebooku. Vyzýva preto ľudí, aby si videá pozreli a pridala aj 10 linkov na každý jeden spot.
„Ďakujem Vám za pomoc Slovensku. Zároveň vás uisťujem, že urobíme všetko pre to, aby sme v novom programovom období takéto "letné kiná" už nemali.“ Získať stotisíc videní nie je úplne nereálne, pretože túto požiadavku stačí splniť do konca projektu, čiže do konca roka 2023.