Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 27. 9. 2020 meniny má Cyprián

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher - Rozhovory
0
Viktor Kniš
9. august 2020, 12:18
Čas čítania: 11:00
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Žulaboy: Sú raperi, ktorí ma majú na Instagrame bloknutého, problém sú ich veľké egá (Rozhovor)

Za pár rokov sa Žulaboyy vypracoval na človeka, ktorý sa ako jeden z mála na Slovensku orientuje v meme biznise, má za sebou niekoľko spoluprác s komerčnými značkami

Viktor Kniš
9. august 2020, 12:18
Čas čítania: 11:00
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Zarábať si meme obrázkami na Slovensku dokážu len tí, ktorí sú tejto činnosti oddaní, venujú jej desiatky hodín mesačne a neskĺzli do humoru, akým dokážu len útočiť na všetky strany. „V podstate by sa tým živiť dalo, podobným product placementom ako to robia väčšie influencerky, akurát že s trošku väčšou pridanou hodnotou,“ hovorí Žulaboy, ktorý patrí k najsledovanejším na Slovensku. Na začiatku augusta 2020 má na Instagrame takmer 75-tisíc ľudí, má za sebou spolupráce s energetickým drinkom, značkou alkoholu aj niekoľko ďalších. 

 

 

Robí meme obrázky výhradne o tom, čo ho baví, z politikov si nestrieľa, pretože vníma, že toho môžu mať ľudia po celom dni dosť. „Ja sa venujem tomu, čo ľudí baví a nie tomu, čo ľudí vytáča – preto sa snažím politike vyhýbať,“ hovorí Žula. 

 

Žula vlastným menom Milan má 22 rokov, pochádza zo Starej Turej a študuje v Brne na Masarykovej univerzite. A prečo Žulaboy? „Je to prezývka z detstva, povodne to bolo žulový chlapec, ale to by bolo dosť wack meno na instagrame,“ dodáva Milan s úsmevom. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Či je pre Žulaboya tvorba meme obrázkov prácou
  • Ako by ho dokázala stránka s meme obrázkami bez problémov uživiť
  • Aké spolupráce už má za sebou a ako vyzerá proces, keď chce komerčná firma reklamu cez tvorcu meme obrázkov
  • Prečo si Žula myslí, že dokážu memeri vytvoriť často väčšiu hodnotu ako influencerky a ako podľa neho v budúcnosti memeri vystriedajú youtuberov
  • Akú knihu si Žula prečítal, aby sa vedel vyrovnávať s hejtermi v komentároch

 

Skús v krátkosti zaspomínať na svoje začiatky, ako, kedy a prečo si sa stal memerom. Memes som začal viac evidovať už keď som došiel na strednú, čiže cca v roku 2013/14 a odvtedy sa na mňa táto internetová kultúra začala pomaly nabalovať, kamoši ma popridávali do rôznych meme skupín na Facebooku, kde práve začínal boom takej tej zlatej doby pre memes a ja som začal tieto obrázky v podstate zbierať. Extrémne som tým mal vtedy zahltený mobil, v takom pomere že 9000 memes a 100 fotiek.

 

„Ľudia očakávajú 100% kreativitu a zároveň aj časté a pravidelné pridávanie, ale to sa vždy nedá, aj admini memepages majú život a povinnosti, nie sme stroje,“ hovorí Žulaboy.

 

A tvoje začiatky ako tvorcu? 

Postupne som začal robiť rôzne situačné memes pre kamošov, ktorých to dosť bavilo a koncom leta 2018, vlastne keď začala na Slovensku prvá vlna nových memepages, som na ňu naskočil aj ja. Bol som presvedčený o tom, že keď to dokážu iní, dokážem to aj ja a lepšie.     
Dá sa už hovoriť v tvojom prípade o aspoň part-time zamestnaní? V podstate by sa tým živiť dalo, podobným product placementom ako to robia väčšie influencerky, akurát že s trošku väčšou pridanou hodnotou – a to humorom, nielen ksichtom. Len to je dosť problematická tematika pre slovenské meme-publikum, ktoré je už od našej slovenskej povahy dosť upi*ované. A čo sa reklamy týka, tak fakt že najviac. Pritom veľa z nich sleduje aj zahraničné stránky, na ktorých môžeš vidieť úplne priame reklamy, či už produktov alebo IG models, za ktorými neni skrytá žiadna kreatíva ani nič. Len zhrabnú cash a vybavené. Podobný počin by ťa na Slovensku stál tak mínus 1 000 followerov.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Žula (@zulaboyy),


A čo všetko táto práca vlastne obnáša?Denne to zaberie tak 3-4 hodiny, ráno idem na zber memes na storky, poobede niečo nové nachystám/pridám a veľa času tiež zaberá interakcia s ľuďmi – odpisovanie a odpovede na komentáre.

 

Je to teda práca, alebo nie? 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aké spolupráce už má za sebou a ako vyzerá proces, keď chce komerčná firma reklamu tvorcu meme obrázkov
  • Prečo si Žula myslí, že dokážu memeri vytvoriť často väčšiu hodnotu ako influencerky a ako podľa neho v budúcnosti memeri vystriedajú youtuberov
  • Akú zásluhu má na meme „biznise“ Wugabo a prečo by mu mali všetci ďakovať
  • Aký má vzťah so slovenskými rapermi a prečo ho niektorí majú radi a iní nenávidia
  • Ako sa pozerá na meme stránky, ktoré nerobia nič iné, len agresívne útočia na všetkých naokolo a za roky tvorby nemajú ani 10-tisíc followerov
  • Čo okrem výstavy by chcel Žulaboy absolvovať mimo internetu so svojou tvorbou
  • Prečo sa nevenuje politikom
  • Prečo si meme stránky vytvárajú záložné profily a prečo on nemusí

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.