Za pár rokov sa Žulaboyy vypracoval na človeka, ktorý sa ako jeden z mála na Slovensku orientuje v meme biznise, má za sebou niekoľko spoluprác s komerčnými značkami
Zarábať si meme obrázkami na Slovensku dokážu len tí, ktorí sú tejto činnosti oddaní, venujú jej desiatky hodín mesačne a neskĺzli do humoru, akým dokážu len útočiť na všetky strany. „V podstate by sa tým živiť dalo, podobným product placementom ako to robia väčšie influencerky, akurát že s trošku väčšou pridanou hodnotou,“ hovorí Žulaboy, ktorý patrí k najsledovanejším na Slovensku. Na začiatku augusta 2020 má na Instagrame takmer 75-tisíc ľudí, má za sebou spolupráce s energetickým drinkom, značkou alkoholu aj niekoľko ďalších.
Robí meme obrázky výhradne o tom, čo ho baví, z politikov si nestrieľa, pretože vníma, že toho môžu mať ľudia po celom dni dosť. „Ja sa venujem tomu, čo ľudí baví a nie tomu, čo ľudí vytáča – preto sa snažím politike vyhýbať,“ hovorí Žula.
Žula vlastným menom Milan má 22 rokov, pochádza zo Starej Turej a študuje v Brne na Masarykovej univerzite. A prečo Žulaboy? „Je to prezývka z detstva, povodne to bolo žulový chlapec, ale to by bolo dosť wack meno na instagrame,“ dodáva Milan s úsmevom.
- Či je pre Žulaboya tvorba meme obrázkov prácou
- Ako by ho dokázala stránka s meme obrázkami bez problémov uživiť
- Aké spolupráce už má za sebou a ako vyzerá proces, keď chce komerčná firma reklamu cez tvorcu meme obrázkov
- Prečo si Žula myslí, že dokážu memeri vytvoriť často väčšiu hodnotu ako influencerky a ako podľa neho v budúcnosti memeri vystriedajú youtuberov
- Akú knihu si Žula prečítal, aby sa vedel vyrovnávať s hejtermi v komentároch
Skús v krátkosti zaspomínať na svoje začiatky, ako, kedy a prečo si sa stal memerom. Memes som začal viac evidovať už keď som došiel na strednú, čiže cca v roku 2013/14 a odvtedy sa na mňa táto internetová kultúra začala pomaly nabalovať, kamoši ma popridávali do rôznych meme skupín na Facebooku, kde práve začínal boom takej tej zlatej doby pre memes a ja som začal tieto obrázky v podstate zbierať. Extrémne som tým mal vtedy zahltený mobil, v takom pomere že 9000 memes a 100 fotiek.
„Ľudia očakávajú 100% kreativitu a zároveň aj časté a pravidelné pridávanie, ale to sa vždy nedá, aj admini memepages majú život a povinnosti, nie sme stroje,“ hovorí Žulaboy.
A tvoje začiatky ako tvorcu?
Postupne som začal robiť rôzne situačné memes pre kamošov, ktorých to dosť bavilo a koncom leta 2018, vlastne keď začala na Slovensku prvá vlna nových memepages, som na ňu naskočil aj ja. Bol som presvedčený o tom, že keď to dokážu iní, dokážem to aj ja a lepšie.
Dá sa už hovoriť v tvojom prípade o aspoň part-time zamestnaní? V podstate by sa tým živiť dalo, podobným product placementom ako to robia väčšie influencerky, akurát že s trošku väčšou pridanou hodnotou – a to humorom, nielen ksichtom. Len to je dosť problematická tematika pre slovenské meme-publikum, ktoré je už od našej slovenskej povahy dosť upi*ované. A čo sa reklamy týka, tak fakt že najviac. Pritom veľa z nich sleduje aj zahraničné stránky, na ktorých môžeš vidieť úplne priame reklamy, či už produktov alebo IG models, za ktorými neni skrytá žiadna kreatíva ani nič. Len zhrabnú cash a vybavené. Podobný počin by ťa na Slovensku stál tak mínus 1 000 followerov.
A čo všetko táto práca vlastne obnáša?Denne to zaberie tak 3-4 hodiny, ráno idem na zber memes na storky, poobede niečo nové nachystám/pridám a veľa času tiež zaberá interakcia s ľuďmi – odpisovanie a odpovede na komentáre.
Je to teda práca, alebo nie?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aké spolupráce už má za sebou a ako vyzerá proces, keď chce komerčná firma reklamu tvorcu meme obrázkov
- Prečo si Žula myslí, že dokážu memeri vytvoriť často väčšiu hodnotu ako influencerky a ako podľa neho v budúcnosti memeri vystriedajú youtuberov
- Akú zásluhu má na meme „biznise“ Wugabo a prečo by mu mali všetci ďakovať
- Aký má vzťah so slovenskými rapermi a prečo ho niektorí majú radi a iní nenávidia
- Ako sa pozerá na meme stránky, ktoré nerobia nič iné, len agresívne útočia na všetkých naokolo a za roky tvorby nemajú ani 10-tisíc followerov
- Čo okrem výstavy by chcel Žulaboy absolvovať mimo internetu so svojou tvorbou
- Prečo sa nevenuje politikom
- Prečo si meme stránky vytvárajú záložné profily a prečo on nemusí