Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 9. 8. 2020 meniny má Ľubomíra

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály
3
Dominik Vetrák
29. júl 2020, 19:48
Čas čítania: 2:14
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Namiesto 3 mesiacov necelé tri týždne. V Hollywoode sa dejú veľké zmeny, nové filmy budú na internete dostupné skôr než doteraz

Namiesto 3 mesiacov budeš čakať len 17 dní, kým budú môcť štúdia predávať svoje nové filmy okrem kín aj na internete.

Dominik Vetrák
29. júl 2020, 19:48
Čas čítania: 2:14
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Collider prichádza s informáciou, že sieť kín AMC a štúdio Universal podpísali významnú dohodu na najbližších pár rokov. AMC povolí Universalu, aby sa ich filmy mohli dostať na VOD (Video on demand – predaj filmov cez internet vo vysokej kvalite) už 17 dní po kino premiére. 

 

 

Táto dohoda prišla necelé 3 mesiace po tom, čo AMC vydalo prehlásenie, v ktorom uviedlo, že do budúcna odmietnu premietať filmy od Universalu. Universal totiž namiesto zrušenej kinopremiéry uvoľnil animák Trolls World Tour na VOD, takže si ktokoľvek mohol film požičať na internete na 48-hodín za 19,99 dolárov. Štúdio bolo k tomuto kroku donútené po tom, čo vrazili desiatky miliónov dolárov na reklamnú kampaň, no práve vtedy sa kiná zatvorili všade po svete.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1136 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Namiesto odloženia snímky a reštartovania reklamnej kampane o pár mesiacov neskôr sa rozhodli snímku vydať na internete. Toto rozhodnutie sa im oplatilo, keďže štúdio zarobilo za prvých 19 dní 77 miliónov dolárov. Prvý diel pritom zarobil v kinách v USA a Kanade za 5 mesiacov 153 miliónov dolárov, z čoho štúdio mohlo dostať okolo 70 miliónov dolárov.

 

 

Universal následne vydal správu v ktorej oznámili, že po úspechu Trolls World Tour na VOD budú mať niektoré ich snímky v budúcnosti simultánnu premiéru v kinách aj na internete. To sa však nepáčilo niektorým prevádzkovateľom kín. AMC Theaters, sieť kín v USA a Kanade, ktorá má finančné problémy, vyhlásila, že filmy od Universalu vo svojich kinách premietať nebudú.

 

Išlo o pochopiteľnú odozvu, keďže Universal plánovať porušiť dohodu o tom, ako dlho majú mať kiná exkluzívnu možnosť film premietať bez toho, aby bol dostupný kdekoľvek inde. Prevádzkovatelia kín dostávajú z tržieb za predaj vstupeniek najviac v prvých týždňoch. Ak by sa kino tržby zmenšili a ľudia by namiesto vstupeniek do kina kupovali film na internete, viac peňazí by získalo štúdio, zatiaľ čo kiná by ostali na suchu. 

 

Počas uplynulých mesiacov sa tak obe strany dohadovali o možnom riešení. Tým je napokon skrátenie takzvaného theatrical window, a teda obdobia, kedy nový film nájdeš jedine v kinách. V súčasnosti je toto obdobie dlhé minimálne 3 mesiace, a tak je jeho zúženie na 17 dní výrazným posunom. 

 

 

Nové filmy tak budú dostupné aj formou PVOD (Premium Video on Demand). V podstate ide o klasické VOD, akurát s tým, že ide o horúce novinky z kín, ktoré sú drahšie. Vo svete zmietanom pandémiou si hollywoodske štúdiá nemôžu dovoliť čakať vyše 3 mesiace na to, aby mohli svoje nové filmy predávať na internete. 

 

Ako prví sa teda dohodli AMC a Universal. Samozrejme, Universal nebude túto možnosť využívať pri každom filme. Rýchlo a zbesilo 9 sa na internete nezačne predávať už 3 týždne po premiére, keďže sa na film bude do kina chodiť v húfoch pár mesiacov. Na druhej strane, vieme si predstaviť, že menšie filmy a animáky sa na PVOD dostanú už po 17 dňoch. Úspech s Trolls World Tour je toho dôkazom. 

 

 

AMC z tejto dohody nevyjde naprázdno. Sieť kín bude z celkových tržieb z predaja filmov na PVOD dostávať určitý podiel. AMC zároveň spúšťa AMC Theaters on Demand, vlastnú platformu, kde si bude možné tieto filmy zakúpiť. Universal aj AMC tak predajom filmu na ich platforme získajú väčší podiel, ako keď film predajú napríklad na iTunes od Apple.

 

Revolúcia v Hollywoode bola na spadnutie už pred koronakrízou. Jej príchod však celý proces urýchlil a my sme zvedaví, ako sa kino priemysel bude v nasledujúcich mesiacoch a rokoch meniť. Je jasné, že dohoda AMC a Universalu nebude jediná svojho druhu a s niečím podobným už čoskoro prídu aj ostatné hollywoodske štúdiá.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Tagy: kino, universal, amc
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.