Informácie o klasickým motoroch boli doposiaľ len v rovine predpokladov, od teraz ich už ale máme spečatené automobilkou.
Novú Octaviu RS poznáme už od marca tohto roku, až teraz nám ale automobilka Škoda oficiálnou cestou potvrdzuje jej konvenčné motorické verzie. 4. generácia bola totiž sprvoti predstavená ako plug-in hybrid s dodatkom iV.
Vôbec prvýkrát v histórii je tak možné športovo strihnutú Octaviu kúpiť v hybridnom podaní. Skromne si ale dovolíme prehlásiť, že RS iV zastúpi skôr okrajovú ponuku a najväčší záujem bude o tradičné vyhotovenia.
Tie sú naďalej dve – benzínový variant 2.0 TSI a naftový derivát 2.0 TDI. Prvý menovaný disponuje výkonom 180 kW / 245 koní, zatiaľ čo diesel ponúkne 147 kW / 200 koní. Benzínová Octavia RS má výhradne predný pohon a možnosť voľby medzi 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým DSG.
Naopak, Octavia RS s motorom TDI má výhradne DSG a okrem pohonu predných kolies môže mať aj pohon 4x4. Žiadne prekvapenie sa teda nekoná, okrem drobného nárastu výkonu je prakticky všetko ako doteraz.
Tieto informácie boli doposiaľ len v rovine predpokladov, od teraz ich už ale máme spečatené samotnou automobilkou. Žiaľ, pokiaľ sa pýtaš na rýchlostné parametre, tie nám Škoda naďalej tají. Vieme len to, že RS iV dokáže akcelerovať na stovku za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h.
Záverom dodajme, že Octavia RS má štandardne 18" disky, o 15 mm znížený podvozok a výkonnejšie brzdy s červenými strmeňmi. Za príplatok je v ponuke adaptívny podvozok aj 19" disky, prípadne optický čierny paket. Príchod benzínovej a naftovej Octavie RS na trh je naplánovaný na september.