Ak máš po ruke niekoľko stoviek, s týmito okuliarmi posunieš svoj štýl na nový level.
Na rozdiel od kraťasov, ku ktorým sme ti priniesli krátku príručku trendov pred pár dňami, pravdepodobne nepatria slnečné okuliare medzi módne doplnky, ktoré si kupuješ každý rok. To je však škoda. V poslednom čase totiž túto kategóriu atakujú trendy zo všetkých strán a zorientovať sa medzi nimi môže byť pre niektorých ľudí pomerne zložité. My sme si tak pre teba v spolupráci s online očnou optikou Eyerim pripravili krátky zoznam trendov a štýlov, ktoré by si mal pri výbere slnečných okuliarov na leto 2020 určite zvážiť.
- Aké trendy aktuálne kraľujú v kategórii slnečných okuliarov
- Prečo sú Millionaires od Louis Vuitton opäť v kurze
- Kde kúpiť kvalitné slnečné okuliare
Obdĺžnikové
Ak máš pri výraze Millionaires pocit déja vu, nie je to náhoda. Prvá verzia okuliarov od značky Louis Vuitton s týmto názvom sa totiž pôvodne dostala do predaja v roku 2004 a stal sa z nich celosvetový hit. Ich dizajn bol výsledkom spolupráce medzi vtedajším kreatívnym riaditeľom značky LV Marcom Jacobsom, Pharrellom Williamsom a Nigom zo značky BAPE.
Tieto okuliare boli jedným z prvých luxusných modelov, ktorý doslova ovládol aj Slovensko a za ich popularizáciou stál práve Rytmus. Ten si obľúbil predovšetkým druhú verziu, ktorá vyšla v roku 2007. Ako to už v podobných prípadoch býva, po niekoľkých rokoch na výslní upadli Millionaires do zabudnutia, až kým sa k značke Louis Vuitton nepridal návrhár Virgil Abloh.
Počas svojej debutovej prehliadky kolekcie jar/leto 2019 predstavil tretiu dizajnovú úpravu týchto okuliarov a dnes môžeme s určitosťou povedať, že najnovšia verzia je rovnako kvalitná, ako tie predošlé. Nové Millionaires sa stali povinnou výbavou každého rapera, influencera a celebrity a právom sa tak môžu zaradiť na popredné pozície v rámci trendov na leto 2020. Dostupné sú na oficiálnej stránke Louis Vuitton v šiestich farbách s cenovkou okolo 800 €.
Oválne
Jedným z trendov, ktorý sa v posledných mesiacoch takmer vytratil, boli tzv. „cobainovky“. Svoje meno získali podľa grungeovej legendy, Kurta Cobaina a aj keď počas uplynulých rokov ich boli v letných mesiacoch plné ulice, dnes to už vyzerá tak, že sa opäť odsunú do histórie.
Oválne rámy však z módy len tak neodídu. Ide totiž o univerzálnu voľbu, ktorá sedí takmer každému a v prvom rade nie je ich popularita spojená len s jednou značkou, ako v prípade Louis Vuitton Millionaires. Na trhu tak nájdeš stovky, ak nie tisíce zaujímavých oválnych slnečných okuliarov, ktorých cena sa môže pohybovať v rozmedzí od 10 € až do nekonečna.Na vrchnej hranici cenového rebríčka oválnych slnečných okuliarov sa dlží dlhé roky najmä model Giverny od značky Cartier, ktorý si obľúbilo aj rapové zoskupenie Migos. 3 500 € za slnečné okuliare nedá pravdepodobne nikto z nás, no ak ti rovnako nevonia ani cenová kategória okolo 10 €, kompromisom by mohli byť kúsky od značiek ako Ray-Ban, Guess alebo Moschino, ktoré kúpiš zhruba za 100 €.
Jednoliate
Mikrookuliare ako z filmu Matrix spôsobili pred pár rokmi na scéne poriadny rozruch, no aktuálne to vyzerá tak, že tento trend je taktiež za zenitom. Futuristická estetika sa totiž pretransformovala úplne iným smerom a ich nástupcom sa tak najnovšie stali okuliare s jednoliatym sklom.
Vo svojej minuloročnej kolekcii priniesla značka Balenciaga hneď niekoľko podobných príkladov, no v rámci jej ponuky vyčnieval najmä model Mono Rectangle. Ten stál pôvodne okolo 350 €, no keďže ide o minuloročnú kolekciu, dnes ho vieš zohnať aj za zhruba 200 €.
Kategória jednoliatych slnečných okuliarov je však plná zaujímavých kúskov a záleží tak len na tebe, do akej ďalekej budúcnosti v nich chceš cestovať. V kombinácii s kovovým alebo plastovým rámom totiž môžu podobné okuliare vyzerať takmer tradične, no ak si zvolíš verziu bez rámu, ako v prípade modelu Acne Studios Bornt, svoj outfit nimi posunieš do inej galaxie.Saganovky
Keď už sme pri cestovaní do budúcnosti, určite nemôžeme obísť ani pôvodne cyklistické okuliare od značiek ako Oakley alebo Uvex. Tie sa na scéne objavili v roku 2018, a aj keď mnohí ľudia ich považovali za trend, ktorý sa vytratí v priebehu pár mesiacov, športové „saganovky“ ostávajú relevantné aj v roku 2020.
Za ich úspechom stojí v prvom rade značka Vetements, ktorá predáva ostňami vyzdobený model zo spolupráce so značkou Oakley za zhruba 890 €. Rovnakú estetiku však dosiahneš aj bez ostňov, a to s bežnými modelmi okuliarov od tejto značky, ktorých cena je niekoľkonásobne nižšia. Ak sa ti však nechce za podobné okuliare vyhodiť viac než 100 €, cenovo dostupnejšou, no rovnako kvalitnou alternatívou sú aj modely od značky Uvex, ktoré kúpiš už od 30 €.Stará škola
Okuliare od luxusných značiek bývajú často hotovým umeleckým dielom a niet sa tak čomu čudovať, keď sa niektoré z nich dokážu udržať v móde aj viac než 20 rokov. Jedným z takýchto príkladov sú aj okuliare od značky Versace s ikonickou medúzou na bočnej strane, z ktorých sa stala neodmysliteľná súčasť hip hopovej kultúry.
Model Versace 424, ktorý nosil aj Notorious B.I.G. sa pôvodne dostal do predaja ešte v 90-tych rokoch a keď ho prestali predávať, ceny u zberateľov začali dosahovať hranicu 1 000 €. Pred pár rokmi sa však značka rozhodla priniesť ho späť a okrem tradičnej čiernej, bielej a hnedej rozšírila farebnú paletu. V najnovšej kolekcii zoženieš aj neónové odtiene, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou módy roku 2020.