O čom sú a nie sú joby pre dizajnérov, kreatívcov a marketérov?
Ak si čerstvý absolvent alebo hľadáš zmenu vo svojej kariére a láka ťa práca v kreatívnom biznise, mal by si v prvom rade dobre poznať ponuku jobov. Kreatívcov hľadajú reklamné agentúry, startupy aj korporácie. Ešte predtým, ako si vyberieš značku, pre ktorú chceš pracovať by si mal vedieť, čo konkrétna pozícia obnáša. Grafik síce nerobí to isté v každej firme, no základ je vždy rovnaký.
My ti povieme, čo určite robiť nebudeš, a ak náhodou áno, vieš, že niečo nie je v poriadku.
Social media manager nie je platený za socializáciu
Aj keď je proces začleňovania sa do spoločnosti dôležitý pre každého jedinca v pracovnom kolektíve, tvojou hlavnou pracovnou náplňou na tejto pozícii nebude nadväzovanie vzťahov. Budeš sa starať o prítomnosť značky na sociálnych sieťach, teda zdieľať príspevky, budovať komunitu fanúšikov a interakciu.
Sociálne siete sú o komunikácii, preto sa cení, ak ti to ide s ľuďmi, ale rovnako dôležitý bude tvoj prehľad o aktuálnych trendoch na Facebooku, Instagrame a iných platformách. A v neposlednom rade kreatívne zmýšľanie. Dobrý "Socialista" je kreatívec, má vkus, cit pre detail a zároveň je tak trochu technologickým geek.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Grafik nepredáva grafiky (väčšinou)
Grafiky sú dnes v móde. Vyrábajú ich grafici, ilustrátori aj výtvarníci. Ak sa však zamestnáš ako grafik v reklamnej agentúre, priprav sa na dizajn vizuálov, lôg (genitív na dnešný deň), webstránok a ktovie čoho všetkého, čo bude súvisieť so zadaním od klientov. V malíčku by si mal mať programy akými sú Adobe Photoshop, Illustrator či Dreamweaver.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Copywriter nekopíruje
Kto ešte v digitálnej dobe používa kopírku? Určite nie copywriter. Ak ašpiruješ na túto pozíciu, mal by si byť originálny. Copywriter píše reklamné texty, statusy, slogany aj PR články, vymýšľa pre značky kampane.
Kopírovanie je pre copywritera tabu. Ak sa ním však staneš, pokojne sa inšpiruj prácou niekoho iného. Ako sa hovorí, „tajomstvo kreativity je vedieť skryť svoje zdroje,“. Aj keď sa ti budú zdať tvoje výtvory geniálne, často na ne budeš dostávať opačný názor, preto si ich radšej neidealizuj a buď pripravený ich neustále posúvať a prerábať.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Account manager nie je účtovník
Nie, ako account nebudeš robiť finančný audit ani daňové priznania. Account manager má na starosti kampane, klientov, s ktorými komunikuje a dohliada na to, aby bolo zadanie dodané správne. Ak je klient nespokojný, budeš medzi prvými, ktorí sa to dozvedia. Musíš byť pripravený tlmočiť problém, ale aj pochvalu kreatívcom, ktorí stoja za riešením. A v neposlednom rade to budeš ty, kto rozráta financie na kampaň a ustráži, aby ste boli na konci v zisku.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
PPC špecialista nevyvíja počítače
O počítače sa vo firme zvykne starať IT oddelenie. Pozícia PPC špecialistu je vhodná pre tých, ktorých baví online reklama. Ak sa ti podarí zamestnať sa na tejto pozícii, budeš mať na starosti nastavenie kampaní a to najmä tých, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávačoch a na sociálnych sieťach. Je to viac o budgetoch a výkonnostnom marketingu ako o kreatíve, no podobne ako social media manažér budeš musieť sledovať novinky, ktoré prichádzajú skoro každý deň.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Nie každý developer stavia domy
PHP, CSS, HTML či JavaScript nie sú stavebné materiály, teda aspoň nie také, ktoré prevážajú nákladné autá. Ako developer v IT odvetví by si mal tieto názvy dobre poznať a plynule hovoriť ich jazykom. V tomto zamestnaní na teba nečaká nebezpečie pracovného úrazu, ani prilba a reflexná vesta. Priprav sa na hodiny kódovania, ktoré môžu byť tvorivé aj poriadne zložité. Trúfneš si na takúto výzvu?
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Ako dostaneš kreatívny job? Možností je viacero. Môžeš sledovať zamestnávateľov, akými sú reklamné agentúry či startupy na sociálnych sieťach, no všetky ponuky z oblasti marketingu, dizajnu, IT, či kopec ďalších jobov z kreatívneho sveta nájdeš pokope na portály pretlak.sk.
Ponuky sú aktuálne a zamerané na slovenský a český trh. Portál spolupracuje s tými najznámejšími agentúrami a štúdiami na trhu, takže sa nemusíš báť, že ti nebodaj unikne top ponuka. Presvedč sa o tom sám.