Malý športiak prešiel rozsiahlou modernizáciou.
Dlhé mesiace sme boli svedkami toho, že Jaguar vo veľkom testuje nový F-Type, teda 2-miestny športiak, ktorý nielen krásne vyzerá, ale aj fantasticky znie a jazdí. Súčasná generácia je na trhu už od roku 2013, nejednému z nás sa preto naskytla otázka, či ide o facelift alebo novú generáciu. V štandardnom životnom cykle by sa dal očakávať nový nástupca. Avšak, mimo mainstreamových modelov, obzvlášť u športových počinov, je životnosť oveľa dlhšia, preto privítaj „len” značne modernizovanú podobu.
Jej podstatou je úplne nová predná časť, ktorá by mohla nabádať na to, že ide naozaj o úplne nové auto. Pravdou ale je, že vo veci je rozsiahly facelift, ktorý priniesol ešte prísnejšie tvary a po novom horizontálne orientované úzke full-LED svetlomety. Tvar zmenila aj kapota či nárazník, ktorý je agresívnejší.
Pri pohľade z profilu sú zmeny len v detailoch, a to či už ide o nové dizajny diskov alebo odtiene karosérie. Zadná časť si charakteristický tvar ponecháva, úzke a do strán zachádzajúce LED-kové svetlá sú ale upravené, majú hranatejší tvar a vynovenú grafiku.
Zásadnou zmenou v interiéri sú modernejšie technológie - pred vodičom sa nachádza nový 12,3” digitálny prístrojový štít so športovou grafikou, naopak uprostred je to vylepšený 10” displej s modernejším prostredím. Nechýba už ani systém Apple CarPlay či Android Auto. Zároveň sa do ponuky začlenili nové typy dekórov, farebných kombinácii a niekoľko novších ovládačov. Mimochodom, facelift sa týka ako verzie Coupe, tak i Roadster.
Pomerne veľké zmeny evidujeme pod kapotou. Základný agregát síce naďalej zastupuje 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 221 kW / 300 koní, 400 Nm a výhradne zadným pohonom. Pre európsky trh sa ale (pravdepodobne skrz prísne normy) z ponuky vytráca šesťvalcový variant, ktorý sa stáva doménou už viac-menej len amerického trhu. Chvála bohu, kompresorom preplňovaný osemvalec z európskej ponuky nevypadáva.
Podotknúť treba, že dokonca ide o nový generáciu V8-čky, ktorá bude navyše po ruke v dvoch variantoch. Slabšie vyhotovenie má 331 kW / 450 koní a 580 Nm, pričom k dispozícii je ako vo vyhotovení RWD, tak i AWD. Zlatým klincom ponuky je variant F-Type R s výkonom 423 kW / 575 koní a 700 Nm. R-ko dokáže vďaka štandardnému pohonu všetkých štyroch kolies akcelerovať na stovku za 3,7 sekundy, maximálka je pritom 300 km/h.
Vo všetkých prípadoch sa o prenos sily stará 8-stupňový automat. Zaujímavosťou pritom je, že R-ková verzia má po facelifte o 25 koní viac, čím sa dotiahla na doterajšiu verziu SVR. V tomto momente však nemáme žiadnu informáciu o tom, či a ak, tak kedy príde na scénu.