Odborná porota aj široká verejnosť rozhodla, ktoré domáce reklamy si zaslúžia anticenu za sexismuz.
Už po štvrtýkrát odborná porota aj široká verejnosť hodnotili slovenské spoločnosti, ktoré na propagáciu svojich produktov a služieb využívajú neprijateľnú formu najčastejšie dehonestujúcu ženské pohlavie. Sexistickým kixom sa nevyhýbajú ani veľké komerčné firmy, ktoré často ženy buď diskriminujú, zosmiešňujú alebo poukazujú na to, že je dôležitejšia ich fyzická ako duševná stránka.
Jedným z víťazov anticeny sa stala posilňovňa FITINN, ktorá v snahe zaujať oblepila v posledných mesiacoch hlavné mesto „motivačnými“ bilboardmi. Práve citáty ako: „Keď si tučný, nepomôže ani Guči. Muži sa neotáčajú za vnútornou krásou,“ považujú odborníci a aj všetci kriticky zmýšľajúci Slováci za nemiestne.
Ďalšími dvoma „víťazmi“ neslávnej ceny sú spoločnosti Sunar a Hornbach. „Reklama naznačuje, že žena, ktorá porodila si už nemôže obliecť bikiny, teda cítiť sa príťažlivo. Takéto vyjadrenie považujem voči ženám, matkám za neúctivé a ponižujúce,“ komentuje reklamu Sunaru výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková.
„Spredmetňovanie, rodové stereotypy, sexualizácia, mýtus krásy v jednej kampani od veľkej značky, ktorá je navyše známa svojou obvykle kvalitnou komunikáciou je o to väčší prešľap,“ argumentuje odovzdanie anticeny Sexistický kix spoločnosti Hornbach Martin Woska – prezident združenia tvorivých pracovníkov v reklame. Kompletné výsledky zverejnili odovzdávatelia na oficiálnej stránke.



Ceny rozdávali okrem odborníkov aj ľudia. Podľa nich hranicu najviac prekročil predseda extrémistickej politickej strany ĽSNS Marian Kotleba. Jeho bilboard s nápisom „Najkrajšie sú Slovenky, netreba nám cudzinky,“ bol podľa popisu rasistický a homofóbny.
