Podľa očakávaní nechýba ani reklama sietí posilňovní a veľa známych firiem, ktoré vykresľujú ženy nesprávnym spôsobom, aby si spravili promo.
Anticena Sexistický kix sa bude v tomto roku rozdávať už po štvrtýkrát a slovenské spoločnosti si stále neuvedomili, že spájať ženské telo a „pútavé“ texty skutočne nie je správne riešenie, ako robiť marketing. Či už je cieľom prilákať zákazníkov alebo rozšíriť pracovný inzerát, vo veľmi veľa prípadoch autori nemysleli na to, že ženy buď diskriminujú, zosmiešňujú alebo poukazujú na to, že je dôležitejšia ich fyzická ako duševná stránka.
Aj tento rok si nomináciu vyslúžila Polícia Slovenskej republiky, a to hneď dvakrát. Nechýbajú svetoznáme firmy a taktiež kampane, ktoré sme mohli sledovať počas uplynulých dní a prehliadnuť sa ich dalo len veľmi ťažko.
„Podobne ako v minulých ročníkoch, aj tentokrát ľudia nominovali reklamy malých firiem, ale i veľkých spoločností, akými sú napríklad Volvo, Tefal, Hornbach a ďalšie. Medzi nomináciami, ktoré sme prijímali už od apríla, sa objavili tiež komunikačné vizuály verejných inštitúcií, konkrétne Polície SR a Hasičského a záchranného zboru, ako aj politickej strany. Zvýšený počet nominovaných reklám s prvkami násilia sme zaznamenali počas Veľkej noci,“ zhodnotila prihlásené reklamy spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Jitka Dvořáková pre Hospodárske noviny.
Nižšie si môžeš pozrieť niekoľko nominovaných kampaní, príspevkov na sociálnych sieťach a iných pokusov zaujať verejnosť príspevkami, ktoré prekročili hranicu.
Spájanie zvýšenia ambícií a zväčšenia pŕs? Jednoznačný Sexistický kix spoločnosti Frais
Toto by mohol byť aj Extrémistický kix
Alza si nemyslí, že aj mama, sestra alebo kamarátka by mohli oceniť nekompromisného svedka
Ani Volvo si nemyslí, že ženy patria za volant
„Vizuál, na ktorom je zobrazená panvica ako veľkonočný korbáč spolu so sloganom „Keď nemáte korbáč... ale jemne“, považujeme za veľmi problematický. Zľahčovanie násilia v reklamách totiž vedie k jeho normalizovaniu v spoločnosti. Takéto prezentovanie vnímame ako prekročenie hranice etickosti reklamy,“ uvádza dôvod nominácie Sexistický kix podľa HN.
Polonahá členka Hasičského a záchranného zboru Slovenska vyzýva ďalšie kolegyne, aby sa prihlásili tiež
Na nevhodnosť tejto reklamy upozornili odovzdávatelia Anticeny Sexistický kix aj spoločnosť Hornbach
Známy a medializovaný prípad spoločnosti FITINN, ktorý snáď komentár nepotrebuje
Známy prípad v podaní našej polície, za ktorý si vyslúžila vlnu kritiky, keď navádzala ľudí, aby volali na linku 158
Pelikan.sk preferuje „top postavičku“