Najnovšie obrázky odhaľujú rozdiel medzi scénami Mad Maxa pred a po úprave v štúdiách. Ste zvedaví, čo všetko bolo skutočné?
Pred samotnou premiérou pravdepodobne najlepšieho filmu roka (ja viem, ešte je len jún) kolovali internetom správy o tom, že Max neobsahuje až tak veľa digitálnych trikov, a teda VFX. Nakoniec to údajne bolo cez 2000 snímkov (pre porovnanie, Age of Ultron malo cez 2600). Už ste sa vyľakali? Tak vás teda môžem upokojiť. V drvivej väčšine šlo o doplňujúce zábery áut, ľudí a hlavne prostredia. Miesto tisícok komparzistov sa logicky použije CGI, rovnako tak pri 30 autách na plátne, z ktorých 20 je len do počtu a pre efekt. Je preto logické, že sa na pľaci pohybovalo o dosť menej telies. Rovnako tak je to pochopiteľné pri výbuchoch. Nebojte sa, tie boli reálne, no kvôli bezpečnosti sa pri tých väčších a nebezpečnejších museli autá, ktoré sme vo finále pri výbuchoch videli, museli umiestniť až v post-produkcii. Je to škoda, ale tuším by to bolo aj protizákonné, ak by George Miller tak veľmi hazardoval so životmi ostatných zúčastnených.
Každému je taktiež jasné, že tá piesková búrka a tornáda sú prácou CGI, no aj tak to vyzeralo bravúrne. Hlavné objekty, autá, ľudia, výbuchy, to všetko však bolo skutočné. Mnoho úprav si žiadali najmä farby a prostredie. Nájsť vhodné kaňony a práve takéto cesty, aké sme videli aj v kine, by bolo nemožné, a tak sa počítače postarali aj o to. Nemusíte sa však báť, vždy šlo o doplnkové zábery. Mad Max: Fury Road tak stále ostáva filmom s neuveriteľným množstvom špeciálnych a praktických efektov, skutočných výbuchov a nebezpečných kaskadérskych kúskov. Nakoniec, o tom sme vás presvedčili už tu. Viac informácií a obrázkov nájdete tu.