Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 13. 11. 2019 meniny má Stanislav

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
5
Dominik Vetrák
20. október 2019, 20:30

Maleficent 2 ovládla tržby a vystriedala Jokera. Disneyho novinka nezarobí v kinách miliardu prvýkrát po viac ako pol roku

Tohtotýždňové tržby sa nesú v znamení súboja Joker vs Maleficent.

Dominik Vetrák
20. október 2019, 20:30
Maleficent 2 ovládla tržby a vystriedala Jokera. Disneyho novinka nezarobí v kinách miliardu prvýkrát po viac ako pol roku
Zdroj: Sony
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Joker aj naďalej zbiera desiatky až stovky miliónov dolárov, no čelí stále väčšiemu množstvo kino noviniek. Ešte predtým, než sa na ich súboje pozrieme, sa musíme venovať najčítanejším článkom na Filmkulte za posledných 7 dní. 

 

Na 5. priečke je trailer pre Dr. Dolittle v podaní Roberta Downeyho Jr. Snímka nikoho z nás o svojej výnimočnosti nepresvedčila, a to aj napriek tomu, že sa divákom snaží navodiť dojem, že ide o dobrodružnú disneyovku. O čosi viac ťa zaujala recenzia na El Camino, no a na 3. mieste sa po dlhšom čase nachádza aj náš Box Office. Konkrétne ten minulotýždňový, kde sme rozoberali tržby Jokera. 

 

2. najčítanejším článkom je správa o tom, že Jaredovi Letovi sa nápad natočiť Jokera s iným hercom absolútne vôbec nepozdával. No a tým vôbec najčítanejším je zoznam 10 najsledovanejších originálnych filmov a seriálov Netflixu za posledných 12 mesiacov.

 

Na prvom mieste máme podľa očakávania novinku Maleficent 2. Pokračovanie úspešného fantasy s Angelinou Jolie vyzeralo v traileroch sľubne, no recenzie sa už na vyššie ako priemerné hodnotenia nevytiahli. My ti našu recenziu prinesieme už zajtra, no stále platí, že by si si názor na film mal spraviť sám. Netreba však čakať nič, z čoho padneš na zadok (po akejkoľvek stránke). To si zrejme povedali aj diváci v USA a vo svete.

 

 

Zatiaľ čo na domácej pôjde snímka zarobila za otvárací víkend slabších 36 miliónov dolárov, celosvetovo hovoríme o sume 153 miliónov dolárov. Úplne oficiálne to nie je, ale väčšina zdrojov hovorí o rozpočte v hodnote 185 miliónov. Pre porovnanie, jednička stála 180 mega a zarobila 758 miliónov dolárov. V prípade pokračovania sa ale Disney môže pozerať na tržby niekde v rozmedzí 450-550 miliónov dolárov.

 

Záležať bude od vracajúcich sa divákov a vhodnej halloweenskej nálady. Tak či onak, snímka by na seba vo finále mala zarobiť, no osobne si nemyslím, že sa dočkáme aj trojky. Disney pravdepodobne investuje do ďalších desiatok hraných remakov svojich klasických rozprávok. 

 

Na druhom mieste máme Jokera. Ten boj o prvé miesto prehral len o 4 milióny. V treťom víkende dokázal v USA zarobiť 29 miliónov dolárov a aj naďalej tak potvrdzuje, aký je v štátoch silný. A nielen tam. Celosvetovo má totiž na konte neuveriteľných 737 miliónov dolárov. Za posledný týždeň tak dokázal z kín po celom svete vydolovať takmer 200 mega.

 

V živote by som sa to neodvážil pred premiérou povedať nahlas, no zdá sa, že tá miliarda je fakt reálna, ba čo viac, značne pravdepodobná. Warner pravdepodobne bude cieliť nejaké ďalšie prostriedky na reklamu a neustály internetový prísun nových informácií a zaujímavostí núti divákov buď sa do kina vracať, alebo Jokera aspoň prvýkrát vidieť. A my ich chápeme. Skutočne to stojí za to. 

 

 

Ako to teda bude s tým pokračovaním? Ak Joker skutočne siahne na miliardu a nedostane sequel, bol by okrem disneyovských remakov hraných rozprávok jediným miliardárom, ktorému by sa tak stalo. A nám to vzhľadom na situáciu vo Warneri príde, že je to takmer nereálne.

 

Na 3. priečke máme ďalšiu novinku. Ide o pokračovanie Zombielandu. Tomu sa v USA darilo podľa očakávaní, keď za opening weekend zhrablo v USA 26 miliónov dolárov. Celosvetovo hovoríme o 32 miliónoch dolároch. V množstve krajín nás premiéra ešte len čaká, a tak bude lepšie počkať si na budúcotýždňové tržby. Po Halloweene už budeme mať viac-menej jasné, či si pokračovanie zarobilo aj na prípadnú trojku. 

Jednička stála pred 10 rokmi 23 miliónov, pričom sa dvojka vyšplhala na 42. Spoločne s infláciou, vyššími platovými požiadavkami hviezd (nielen hereckých) a pravdepodobne o trochu blockbusterovejším nádychom ide o minimálny nárast a zombie komédia nebude potrebovať zarábať stámilióny. Ťažko predpovedať úspech vo svete, no v USA by sa bez problémov mala dostať cez hranicu 80-90 miliónov. 

 

 

Zvyšok rebríčka TOP 10 už tvoria trvalky z minulých týždňov. Spomenúť môžeme Gemini Man, ktorý ani po 10 dňoch nezarobil sumu v hodnote svojho budgetu (118 versus 138 miliónov dolárov), a to stále nehovoríme o skutočných nákladoch. Po Ad Astra pôjde o ďalšiu kasovú bombu. Na druhej strane máme Hustlers/Zlatokopy. Tie v USA konečne presiahli magických 100 mega.

Na 16. a 17. priečke sa umiestnili aj dve novinky. Reč je o The Lighthouse od Eggersa a JoJo Rabbit od Waititiho. Dokopy sa však premietali len v ôsmich kinách, takže v budúcich týždňoch môžeš počítať s tým, že sa dostanú do top 10 a začnú zarábať desiatky miliónov. Teda aspoň dúfame.

 

 

V oboch prípadoch má ísť o originálne a kvalitné počiny, ktoré je treba v dnešnej dobe podporovať. The Lighthouse u nás, bohužiaľ, zatiaľ nemá stanovený dátum premiéry, no JoJo Rabbit dorazí 23. januára (distribútor zrejme ráta s oscarovými nomináciami)

 

 

To je od nás pre tentokrát všetko. Pokiaľ sa chceš v tabuľke lepšie orientovať, Minulý týždeň (MT) znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda nijako porovnávať).

 

Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde Spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom. Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň ti napovie, ako dlho už snímka beží v kinách.

 

Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžeš v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti spolu s ďalšími informáciami o tržbách nájdeš na tomto odkaze).

 

*Celosvetové údaje označené hviezdičkou značia, že ide len o tržby z USA

 
Poradie MT Názov filmu Víkend USA -/+ Celosvetovo Týždeň
1. N Maleficent 2 $36,000,000 N $153,000,000 1.
2. 1 Joker $29,205,000 -47.7% $737,529,004 3.
3. N. Zombieland: Double Tap $26,725,000 N $32,025,000 1.
4. 2. The Addams Family $16,057,007 -47.0% $56,816,034* 2.
5. 3. Gemini Man

$8,500,000

-58.6%

$118,716,543

2.
6. 4.  Abominable $3,500,000

-42.4%

$128,715,070 4.
7. 5.  Downton Abbey $3,080,000 -36.9% $164,112,460 5.
8. 7. Judy $2,055,975 -36.4% $19,018,113* 4.
9. 6. Hustlers $2,050,000 -47.3% $125,471,912 6.
10.  8. It: Chapter Two $1,505,000 -52.0% $449,059,518 7.
Zdroj: boxofficemojo.comNáhľadový obrázok: Disney
Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.