Kaufland má v pláne do roku 2025 predávať všetky produkty privátnej značky K-Classic v 100 % recyklovateľných obaloch.
Sieť predajní Kaufland bojuje za zdravšiu planétu dlhodobo, už dávno nepredáva plastové tašky a pred niekoľkými mesiacmi ukončila predaj jednorázových plastov. Síce sú ešte stále k dispozícii sáčky na ovocie a zeleninu, prostredníctvom sociálnych sietí však vysvetľuje, akým spôsobom je možné nakupovať bez ich použitia v prípade, že má zákazník svoj vlastný obal.
Aktuálne Hospodárske noviny informujú o ďalšom kroku Kauflandu. Predajca sa rozhodol zodpovednejšie pristupovať aj v oblasti balenia bežných produktov svojej privátnej značky K–Classic. Produkty, ktoré sú k planéte šetrnejšie označuje ako „Balené zodpovedne,“ vďaka čomu budeš informovaný o tom, že si kupuješ produkt v ekologickejšom obale.
Označenie nájdeš na produktoch, ktorých obaly spĺňajú – buď minimálne 80-percentnú recyklovateľnosť, zloženie materiálu obsahuje aspoň 30 % recyklovaného alebo úsporu váhy celkového použitého materiálu aspoň o 10 %.
Kaufland má v pláne do roku 2025 baliť všetky svoje produkty privátnej značky do recyklovateľných materiálov a znížiť kompletnú spotrebu plastov najmenej o 20 %.
Ešte v auguste prišiel so zaujímavým riešením aj Lidl, ktorý predáva za 79 centov dva kusy znovu použiteľných vrecúšok. Práve plastové sáčky na zeleninu, ovocie alebo pečivo, ktoré niekedy využijeme len na pár minút kvôli premiestneniu produktov z regála domov, sú najčastejšie nezmyselným a neekologickým riešením proti prírode.