Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
18. júna 2019 o 16:07
Čas čítania 0:00
Jakub Paulík

Motorest neobslúžil nevidiaceho chlapca. Podpredsedníčka NR SR Lucia Nicholsonová podala sťažnosť

ZAUJÍMAVOSTI PES
Uložiť Uložené

Majiteľ motorestu však na vec nazerá úplne inak.

Včerajší incident z motorestu Dubník, kedy majiteľ do svojej prevádzky nevpustil nevidiaceho chlapca s jeho vodiacim psom, sa začal šíriť internetom.

Ako informovala TA3, prípad sa dostal aj do pozornosti podpredsedníčky parlamentu NR SR Lucie Ďuriš Nicholsonovej, ktorá sa obrátila so sťažnosťou na Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie z dôvodu možného porušenia práv osôb so zdravotným postihnutím.

Napriek tomu, že prevádzkovateľ motorestu Dubník Lovčica bol podľa mojich informácií na túto skutočnosť upozornený inými klientmi, správal sa arogantne a odmietol rodinu s nevidiacim chlapcom v sprievode psa so špeciálnym výcvikom ako spotrebiteľov obslúžiť,“ povedala pre TA3 Nicholsonová.

 

Nevidiaci chlapec a jeho asistentka

V sťažnosti sa Nicholsonová odkazuje na § 26 zákona č. 355/2007 Z. z., v ktorom sa píše, že do priestorov určených na konzumáciu stravy „môžu vstupovať osoby so zdravotným postihnutím v sprievode psa so špeciálnym výcvikom“. S prípadom sa Nicholsonová obráti taktiež na komisárku pre osoby so zdravotným postihnutím Zuzanu Stavrovskú.

Odporúčané
Pampi je najznámejší psík na Slovensku: Väčšinu spoluprác odmietame, jej manažovanie je fulltime job, hovorí Maťo (Rozhovor) Pampi je najznámejší psík na Slovensku: Väčšinu spoluprác odmietame, jej manažovanie je fulltime job, hovorí Maťo (Rozhovor) 13. februára 2025 o 14:45

K celej veci sa nakoniec po zhruba 24 hodinách na svojej facebookovej stránke vyjadril aj motorest. Na záver dodávame, že sme majiteľa včera kontaktovali telefonicky aj e-mailom a dali sme mu možnosť, aby celú situáciu objasnil. Na telefonát však opakovane nereagoval a nedočkali sme sa ani e-mailovej odozvy. Novému Času bolo včera povedané, že sa motorest k veci vyjadrovať nebude.

Rodina označila vyjadrenie majiteľa za úplne klamstvo

Domov
Zdieľať
Diskusia
Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatného Mám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.