18. mája 2019, 13:50

John Wick 3 je najlepším a najkrvavejším dielom série. Akcia ťa posadí na zadok ako naposledy pri Mad Maxovi (Recenzia)

Zdroj: Lionsgate
FILMY A SERIÁLY JOHN WICK 3

Keanu Reeves trénoval a trénoval, až zabudol, že jeho postava má robiť aj iné veci, než len zabíjať. V podstate to ale úplne stačí.

5 rokov po prekvapivej jedničke a 2 roky po fajn pokračovaní posiela do kín bývalý vedúci kaskadér (dnes už režisér) Chad Stahelski do kín tretiu časť série John Wick. A robí to takza ovácií azda celého sveta. Kariéra Keanu Reevesa bola zachránená a dnes už len ťaží zo svojich plodov. Dostať sa k nim však nebolo ťažké a do príprav na tieto filmy dal celú svoju dušu a telo. Hlavne telo, keďže opäť predvádza neuveriteľné bojové kreácie.

Dej sa začína presne v momente, kedy končí dvojka. John má len pár minút na to, aby sa dal dokopy a začal utekať niekam, kde po ňom nepôjdu všetky zločinecké organizácie na svete. Porušil totiž pravidlá Komisie a na pôjde Continentalu zabil človeka. Stále má však priateľov a dlžníkov, ktorí mu môžu zachrániť život. A to je v podstate celý dej filmu, ktorý má neuveriteľne našliapané tempo. Prirovnať sa dá azda len k poslednému Millerovmu Mad Maxovi. Spomaľuje sa skutočne málokedy a vždy len na veľmi krátku dobu.

Aj pri Maxovi som pri istých scénach „driapal“ stoličku od vytrženia z akcie. John je nekompromisný, smrteľný a nesmierne štýlový. Či už je to proti presile alebo v súbojoch s excelentnými protivníkmi, vždy si dokáže poradiť. Nech je to s čistým, alebo špinavým spôsobom. Bojuje o život a je to cítiť v každej akčnej sekvencii. Neraz som sa prichytil pri užasnutom povzdychu nad prevedenou scénou či choreografiou.

John Wick 3 je najlepším a najkrvavejším dielom trilógie. Akcia ťa posadí na zadok ako naposledy pri Mad Maxovi (Recenzia)
John Wick 3 je najlepším a najkrvavejším dielom trilógie. Akcia ťa posadí na zadok ako naposledy pri Mad Maxovi (Recenzia) Zdroj: Lionsgate

Tešiť sa môžeš obzvlášť na prvú várku zabijakov a následné hádzanie nožmi či naháňačku na motorke, ktoré v mojich očiach patria k vrcholom akčného žánru a Gun-fu ako takého. Čo akčné filmy považujú za najvyšší možný vrchol, tam sa John Wick len rozbieha. Najlepšie na tom je, že všetko je maximálne prehľadné a nestratíš sa, ani keď sa Jon bije s veľkým množstvom nepriateľov. Zatiaľ čo v prvej polovicu filmu využíva k zabíjaniu všetko, čo má na dosah rúk, v tej druhej už chytí do rúk zbrane a opäť sa je na čo pozerať.

Pri podobných filmoch je práca s kamerou a nasvietením nesmierne dôležitá a je vidieť, že na Wickovi pracujú len špecialisti a profesionáli, čo platí aj pre kaskadérov. Dočkáš sa hneď niekoľkých bravúrnych scén a originálnych nápadov, ktoré rozveselia dušičku každého fanúšika akčného žánru. Tomu dopomáha aj dobre zvolený soundtrack.

Aj napriek tomu, že akčnú zložku chválim do nebies, negatíva sa dajú nájsť aj na nej. Pri tých najlepších akčných filmoch so súbojmi telo na telo si ani to najbystrejšie oko nevšimne, že ide o xy-krát spomalené a nacvičené choreografie, pri ktorých už herci/kaskadéri očakávajú ďalší chmat a úder a presne vedia, z akej strany ich majú vykryť. Bohužiaľ, pri tomto filme som si párkrát všimol aj samotného Keanu, ktorý blokoval údery skôr, ako boli vyslané. Nie je to veľká chybička, ale pri takej 10-minútovej sekvencii pästných súbojov má divák tendenciu sledovať ich pozornejšie.

Akcia sa všeobecne dávkuje veľmi obozretne, no v jednom bode už hraničí so sterilnosťou. Ide o spoločnú scénu Halle Berry, jej psov a Johna proti malej armáde zabijakov. Bola o čosi dlhšia, než by sa patrilo a začali sa opakovať aj niektoré chmaty. Stále však platí, že šlo o špičkovo prevedenú a natočenú pasáž. K mínusom by som zaradil aj postavu Halle Berry, ktorej motivácie a celkové budovanie charakteru jednoducho nestačili. Sofia je nezaujímavá a keby nemala psov, šlo by o ďalšiu tuctovú vrahyňu s vražednými zručnosťami.

To isté sa však dá povedať aj o Johnovi. Bohužiaľ, príbeh, dej a postavy okolo neho v trojke už definitívne strácajú význam a takmer nikam sa neposúvajú. Jon už ledva rozpráva a nič múdre ani hlboké z neho prakticky nevypadne. Je to neuveriteľne plochá postava, ktorú môžu hrať skutočne každý a ak by v štvorke Reevesa nahradil niekto iný, asi by som si to ani nevšimol (čo samozrejme neznamená, že Keanu nie je v tej role skvelý).

Príbehové „zvraty“ a celkové vyznenie deja sú príliš ploché a nezaujímavé. Slúžia výhradne ako dôvod existencie akcie a zabíjania. Akonáhle sa nad nimi zamyslíš, celé sa to rozpadne a nebude ti to dávať zmysel, obzvlášť na konci. Ak si teda dúfal v inteligentné rozširovanie mytológie, zaujímavé, nové postavy a fajn príbeh, ostaneš sklamaný.

Zároveň mi je ale jasné, že si sa tešil aj na akciu. A z nej, ako som už opisoval vyššie, budeš nadšený. Jednoznačne ide o najdetailnejšie choreografie v rámci série, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani chalani v Raid. Nakoniec, mám dojem, že niekto z Raidu im fakt pomáhal. Teda okrem toho, že si tu odtiaľ aj dvaja chalani zahrali. Spoznáš ich veľmi rýchlo, no rátaj s tým, že scenáristi ich schopnosti jemne oslabili. Stále však ide o vynikajúci fight.

John Wick 3 je v mojich očiach najlepším dielom série, ktorému udeľujem deväť bodov z desiatich, a to z jednoduché dôvodu. Najviac si na nej totiž cením akciu a skvelé odvážne choreografické kaskadérske kúsky. Navyše je tu správne prehnané násilie a množstvo krvi spoločne s kamerou, ktorá neuhýba a ty si tak môžeš dosýta užiť obhadzovanie sekerami či Johna Wicka s nezdravo silnou brokovnicou v uzavretých priestoroch.

Zabudni na dej, postavy a zaujímavý/inteligentne napísaný príbeh. Tu sa ide od začiatku do konca po krvi a robí sa to nesmierne štýlovo. Viac než filmom ako takým je trojka skôr ukážkou kaskadérskych schopností a dokonale natočenej akcie s množstvom originálnych nápadov v štýlovom kabátiku. A navyše sa sem-tam aj zasmeješ. Brutálne scény sú opodstatnené a ako fanúšik série si ich dozaista užiješ. Ak si však potrpíš na budovanie mytológie a čakáš od Johna viac ako 15 replík, môžeš si bodík odobrať.

0/10