Do rúk sa nám dostalo nové AMG GT 63 S 4Matic+ 4Door Coupe v špeciálnom vyhotovení Edition 1.
Divízia Mercedes-AMG dlhé roky naznačovala, že skôr či neskôr sa na svet prederie GT, ktoré bude mať jeden pár dverí navyše a postaví sa do cesty Panamere od Porsche. Pracovne označované GT4 napokon prišlo na scénu minulý rok a okamžite nato obrovskou mierou rozvírilo hladinu.
Sériová verzia napokon nesie dodatok 4-Door Coupé, čo v spojitosti s príslušnou verziou znamená naozaj dlhý až krkolomný názov, najmä ak sa ti do rúk dostane vrcholný variant v úvodnej edícii – Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupe Edition 1. Práve tak znie označenie vôbec najdrahšieho, najluxusnejšieho, najvýkonnejšieho a najrýchlejšieho osemvalcového AMG na trhu, ktoré sme mali možnosť exkluzívne vyskúšať a z ktorého sa prakticky dodnes spamätávame.
Ak sa pýtaš, aký význam má existencia dvoch na pohľad rovnako zameraných vozidiel pod strechou jednej značky, odpoveď je, že modely CLS a GT4 majú toho pramálo spoločného. Hneď v úvode si preto treba ujasniť pár faktov.
Nie, toto nie je upravené CLS. GT 4-Door Coupe je totiž po modeloch SLS a 2-dverovom GT tretí model v histórii, ktorý bol vyvíjaný výhradne v Affalterbachu. Inými slovami, CLS je elegantná štýlovka, ktorej základom je Mercedes-Benz triedy E, zatiaľ čo 4-dverové GT je osobitný projekt divízie AMG s technikou, o akej môže CLS len snívať.
Novinka zaujme už na prvý pohľad, za čo môže majestátny zovňajšok, ktorý kombinuje elegantné prvky s doslova agresívnymi a strach naháňajúcimi líniami. Predná vystupujúca maska sa pýši povestným Panamericana grillom s vertikálnymi lamelami, zatiaľ čo po stranách nájdeme úzke svetlomety s bezkonkurenčnou Multibeam LED technológiou. Okrem robustného nárazníka s aktívnymi klapkami nemožno prehliadnuť ani obrovskú kapotu či až 21” AMG disky, za ktorými sa ukrývajú nevädnúce karbónovo-keramické brzdy v cene najlacnejšieho auta na našom trhu.
Úzke bezrámové bočné okná podliehajú pomaly klesajúcej siluete strechy, ktorá napokon vrcholí vystupujúcim statickým krídlom. To slúži ako neklamný znak, že ide o úvodnú edíciu Edition 1 (bez nej je zadné krídlo výsuvné a menšie), čo vo výsledku znamená, že sa pozeráš na jedno z vôbec najexkluzívnejších a najdrahších aut, aké je možné oficiálne na našom trhu kúpiť. Cena testovaného exemplára je 212-tisíc €.
E1 okrem fixného krídla zaručuje špecifický matný lak, decentný športový polep či napríklad žltou niťou prešívaný interiér a žlté pásy. Za piatymi dverami (áno, v skutočnosti to je 5-dverový liftback, nie 4-dverové kupé ako CLS) sa nachádza solídnych 461 litrov, i keď nakladacia hrana je slušne vysoko. V zadnej časti však zaujme skôr do očí, no hlavne do uší bijúca výfuková sústava, ktorá zo štvorice koncoviek výfuku prednáša famóznu symfóniu. AMG to proste vie!
Nad interiérmi značky Mercedes-Benz sa už asi nemá význam rozplývať, keďže aj GT štvorka jasne naznačuje, že kope tu úplne najvyššiu ligu. Prvotriedne spracovaný, moderný a zároveň mimoriadne luxusný a pohodlný kokpit je doslova oázou, kde všetko spolu hrá. Ambientné podsvietenie za prítomnosti kvalitných materiálov veľmi efektne dotvára luxusnú atmosféru, zatiaľ čo špičková dvojica 12,3” obrazoviek z lepeného skla vyráža dych svojím spracovaním a možnosťami nastavenia.