Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 5. 6. 2020 meniny má Laura

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
8
Martin Mičuda
4. apríl 2019, 15:10
Čas čítania: 5:05
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

Volvo to s kombíkmi dlhé roky vie a nová V60 je toho obrovský dôkaz.

Martin Mičuda
4. apríl 2019, 15:10
Čas čítania: 5:05
Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Asi nám dáš za pravdu, že Volvo posledné roky poriadne pritvrdilo, čoho dôkazom je dôkladne vynovené portfólio plné veľmi atraktívnych modelov. V hlavnej úlohe nových generácii sa totiž o slovo hlási nádherný dizajn, ktorý sa nesie v čistom minimalistickom štýle a špičkové technológie, vďaka čomu sú nemecké prémiovky vo veľkom pozore.

 

Azda dvojnásobne to platí pri najnovšej generácii V60-ky, teda v prípade tradičného zástupcu strednej triedy v praktickom balení. Práve túto novinku sme mali tú česť prevetrať v rámci testu, no a nestačili sme sa čudovať, ako dokázalo Volvo skombinovať úchvatný dizajn, veľkolepú praktickosť a pozoruhodné jazdné vlastnosti 310-koňovej verzie T6 AWD Momentum.

 

 

Prvých, a to hneď niekoľkých bludišťákov si Švédi zaslúžia za spomínaný dizajn, ktorý je skutočne úchvatný. Náš exemplár bol síce v trochu fádnejšej a nevýraznej farbe, s V60-kou však rozhodne nikdy nebudeš súčasťou stáda. 

 

Exteriér kombinuje mimoriadne čisté línie s hŕstkou výrazných až dynamických prvkov najmä v prednej časti. Tej dominuje široká maska, ktorá značne rozširuje vozidlo a napokon úzke full-LED svetlomety s výbornou funkcionalitou a s tradične pretiahnutým Thórovým kladivom. Jedinečný svetelný podpis dodáva V60-ke nezameniteľný pohľad, pravdou však je, že nová generácia už trochu stratila na unikátnosti, keďže od väčšej V90-ky ju esteticky delia snáď len rozmery.

 

Keď uvidíš novú V60-ku naživo, to, že ide len o strednú triedu by si rozhodne nepovedal. Kombík totiž medzigeneračne narástol o takmer 13 centimetrov do dĺžky – V60-ka je dlhšia, širšia a zároveň nižšia ako konkurenčné modely Audi A4, BMW radu 3 či Mercedes-Benz triedy C. 

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Na atraktivite pridáva krátky predný previs, parádne 19” disky, ktoré sú krásne zapustené do blatníkov, príplatkový znížený podvozok o 15 milimetrov a spomínaná nízka výška. Pri pohľade na zadné partie ťa neprestane fascinovať, ako nízko sa nachádza strecha, a to aj napriek tomu, že ide o kombi. Pripočítaj si k tomu nádherné L-kové ledkové svetlá a efektnou grafikou, výrazný strešný spojler či dvojicu reálnych koncoviek výfukov a my nemôžeme povedať nič iné len, fantázia.

 

Ak si hovoriš, že Volvo uprednostnilo dizajn pred praktickosťou, tak priateľu, nie. Za plne elektricky ovládanými piatymi dverami sa nachádza až 529 litrov, čo je v kontexte s nemeckou trojkou opäť rekordný údaj. Okrem toho, kufor je pravidelne tvarovaný a disponuje oddeliteľnou priečkou, ktorou si viete efektne veľký kufor oddelit.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Ešte viac sa musíme rozplývať nad interiérom, ktorý je svojím minimalistickým severským podaním pastvou pre oči. Z kokpitu doslova srší novota, cit pre detail a nezameniteľný estetický rukopis. Všade, kam sa pozrieš badať poctivosť a detailne premyslené prvky v distingvovaným nádychom. 

 

V svetlej koži vyzerá kokpit skutočne pôsobivo a hodnotne, navyše tvoju pozornosť púta viacerými zaujímavými prvkami. Či už ide o švédsku vlajočku, luxusne vyzerajúce ovládače s veľmi jemnou odozvou, vycibrený zvuk kvalitného audia Harman & Kardon či tlačidlá na multifunkčnom volante, ktoré nerozbíjajú ten čistý návrh kokpitu. Dokonca, ešte aj tá grafika budíkov to krásne hrá na minimalizmus.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Aby sme však len nechválili, tak spomeňme aj pár negatívnych postrehov. Vnútorné spätné zrkadlo je dosť vysunuté do priestoru, a teda smerom vpred, najmä na semafory, nie je veru ten výhľad bohvie aký. V interiéri by sme privítali početnejšie zastúpené ambientné podsvietenie, ktoré by dodalo ešte väčší luxusný punc. Pochopiť však nevieme najmä to, ako je možné, že Švédi použili zámok dverí, ktorý je hlučnejší ako v škodovkách, kde je terčom kritiky dlhé roky.

 

Pravdou je aj to, že po stránke infotainmentu sú predsa len Nemci stále trošku inde, predovšetkým čo sa intuitívnosti týka, ale to nechceme vyslovene kritizovať, lebo to je do veľkej miery len otázkou zvyku. Ostatne, páči sa nám, že keďže je stredový 9” displej orientovaný na výšku, všade máte k nemu rukou blízko a nemusíte teda prstami ďaleko zachádzať.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 988 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Vo Volve proste cítiť inakosť. Infotainment stojí na operačnom systéme zo smartfónov, čo naznačí i filozofia ovládania. Meniť štýly 12,3” digitálnych budíkov síce niekde hlboko v nastaveniach viete, žiadnu extra interakciu v závislosti od režimov nečakaj. Na druhú stranu, také trysky integrované v stieračoch či automatické vyhrievanie okien a sedačiek podľa vonkajšej teploty by sme veru fakt nečakali.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Obrovskú pochvalu smerujeme do sedačiek, ktoré perfektne vyzerajú, perfektne sa v nich sedí a navyše sú úzke, takže zbytočne neuberajú z miesto na nohy vzadu. A ten posed? Nielenže sú sedadlá vytvarované do športovej kolísky, ale vo V60-ke sedíte snáď nižšie ako napríklad v novej Panamere. Dokonca, ešte aj ten stredový tunel je taký vysoký a vlastne všetko vodiča za volantom doslova obopína. Iste, niekomu to nemusí vyhovovať, lebo sa miestami cítiš stiesnene, no miesta je v prednej časti viac než dosť.

 

Ak si dáš do súvisu spomínaný nárast rozmerov a spomínané úzke predné sedadlá, asi ťa neprekvapí, keď napíšeme, že vzadu je dostatok priestoru. Nás to však prekvapilo, lebo na pomery strednej triedy je vo V60-ke vzadu nadštandardne veľa miesta, a to aj v pre osoby vyššieho zrastu. Mínusom nízkeho posedu ale je, že vzadu sa sedí trochu skrčene – nohy sú viac zalomené. 

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Volva sme mali odjakživa zafixované ako švédske Mercedesy, teda predovšetkým pohodlné, komfortne a luxusné autá, čo plus-mínus platí aj naďalej. Potom sme však sadli za volant tejto V60-ky vo verzii T6 so športovým zníženým podvozkom, výborným automatom, 310 koňmi a ostali sme v nemom úžase, ako parádne to auto funguje a v konečnom dôsledku svojím športovým prejavom pripomína skôr BMW. A to je kompliment.

 

V zmysle súčasnej filozofie značky ide samozrejme o štvorvalec. Áno, na to, aby si počul, že šesťvalec je šesťvalec, na to si nepotrebovali otvárať náš test, lebo je proste fakt, ale.... Ten 2-litrový benzínový štvorvalec je vo V60-ke excelentne odhlučnený, kultivovaný, má veľmi príjemný až lahodný zvuk, no a hlavne s výkonom 228 kW / 310 koní a 400 Nm vie s týmto autom naozaj slušne pozametať.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Najmä podvozkovo nám to auto extrémne sedí, lebo na tých 19-kach to perfektne sedí na ceste,  je také športovo tuhé, no zároveň aj na rozbitej ceste dokáže podvozok veľmi obstojne, komfortne a bez zbytočných buchotov od naprav filtrovať nerovnosti.

 

Niektoré Volva, ktoré sme mali možnosť vyskúšať v minulosti mali pomerne nekomunikatívne riadeniu, v prípade novej V60-ky tomu však tak rozhodne nie je, ba naopak, riadenie je príjemne tuhé a doslova cez volant cítiš, že máš to auto pevne v rukách. Opäť taký bavorácky feeling, čo je opäť kompliment.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Naša verzia disponovala pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý funguje bravúrne a až podozrivo isto, zatiaľ čo o sprevodovanie sa stara výborný 8-stupňový automat. Pri bežnej jazde radí úplne hladko, rýchlo a potichu, miestami má však tendenciu zaradiť pomerne skoro vyšší stupeň, a teda občas počuješ taký dunivý zvuk motora, ktorý prosíka o nižší stupeň. Žiaľ, asi najväčší mínus testovačky je pre nás absencia pádiel pod volantom.

 

Jasné, je to kombík, teda skôr rodinné auto, no pádla, teda možnosť okamžitého preradenia/podradenia ocení človek aj v dieselovej Fabii, nie to v takto dobre jazdiacom aute. Navyše v manuálnom režime má radiaca páka opačnú logiku radenia. Našťastie, pádla pod volantom je možné priplatiť.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Ak sa pýtaš na akceleráciu, tak V60-ka vo verzii T6 AWD dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,8 sekundy. Vo Volve sú  v tom, že priemerná spotreba by mala byť na úrovni okolo 7,5 litra, nám však palubný počítač ukázal dlhodobý priemer 9,5 litra. Ak ale retrospektívne uvážime, že sme tým 310 koňom neraz dopriali slušný výbeh, je to i tak veľmi priaznivý výsledok.

 

V60-ka je parádne odhlučnená, i keď vo vyšších diaľničných rýchlostiach počuť od zadnej časti tradičný aerodynamický šum, ktorý sprevádza vozidlá s karosériou kombi. Tak či onak, i keď pre veľa ľudí nie sú kombíky ich šálkou kávy, po skúsenosti s V60-kou by určite mnohí z nich zmenili názor. Na záver dodajme, že testovaný exemplár bol v cene 65-tisíc €.

 

Zobraziť galériu 16 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: Volvo, automobilovy test, Momentum, V60, AWD, T6
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
14
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.