Volvo to s kombíkmi dlhé roky vie a nová V60 je toho obrovský dôkaz.
Asi nám dáš za pravdu, že Volvo posledné roky poriadne pritvrdilo, čoho dôkazom je dôkladne vynovené portfólio plné veľmi atraktívnych modelov. V hlavnej úlohe nových generácii sa totiž o slovo hlási nádherný dizajn, ktorý sa nesie v čistom minimalistickom štýle a špičkové technológie, vďaka čomu sú nemecké prémiovky vo veľkom pozore.
Azda dvojnásobne to platí pri najnovšej generácii V60-ky, teda v prípade tradičného zástupcu strednej triedy v praktickom balení. Práve túto novinku sme mali tú česť prevetrať v rámci testu, no a nestačili sme sa čudovať, ako dokázalo Volvo skombinovať úchvatný dizajn, veľkolepú praktickosť a pozoruhodné jazdné vlastnosti 310-koňovej verzie T6 AWD Momentum.
Prvých, a to hneď niekoľkých bludišťákov si Švédi zaslúžia za spomínaný dizajn, ktorý je skutočne úchvatný. Náš exemplár bol síce v trochu fádnejšej a nevýraznej farbe, s V60-kou však rozhodne nikdy nebudeš súčasťou stáda.
Exteriér kombinuje mimoriadne čisté línie s hŕstkou výrazných až dynamických prvkov najmä v prednej časti. Tej dominuje široká maska, ktorá značne rozširuje vozidlo a napokon úzke full-LED svetlomety s výbornou funkcionalitou a s tradične pretiahnutým Thórovým kladivom. Jedinečný svetelný podpis dodáva V60-ke nezameniteľný pohľad, pravdou však je, že nová generácia už trochu stratila na unikátnosti, keďže od väčšej V90-ky ju esteticky delia snáď len rozmery.
Keď uvidíš novú V60-ku naživo, to, že ide len o strednú triedu by si rozhodne nepovedal. Kombík totiž medzigeneračne narástol o takmer 13 centimetrov do dĺžky – V60-ka je dlhšia, širšia a zároveň nižšia ako konkurenčné modely Audi A4, BMW radu 3 či Mercedes-Benz triedy C.
Na atraktivite pridáva krátky predný previs, parádne 19” disky, ktoré sú krásne zapustené do blatníkov, príplatkový znížený podvozok o 15 milimetrov a spomínaná nízka výška. Pri pohľade na zadné partie ťa neprestane fascinovať, ako nízko sa nachádza strecha, a to aj napriek tomu, že ide o kombi. Pripočítaj si k tomu nádherné L-kové ledkové svetlá a efektnou grafikou, výrazný strešný spojler či dvojicu reálnych koncoviek výfukov a my nemôžeme povedať nič iné len, fantázia.
Ak si hovoriš, že Volvo uprednostnilo dizajn pred praktickosťou, tak priateľu, nie. Za plne elektricky ovládanými piatymi dverami sa nachádza až 529 litrov, čo je v kontexte s nemeckou trojkou opäť rekordný údaj. Okrem toho, kufor je pravidelne tvarovaný a disponuje oddeliteľnou priečkou, ktorou si viete efektne veľký kufor oddelit.
Ešte viac sa musíme rozplývať nad interiérom, ktorý je svojím minimalistickým severským podaním pastvou pre oči. Z kokpitu doslova srší novota, cit pre detail a nezameniteľný estetický rukopis. Všade, kam sa pozrieš badať poctivosť a detailne premyslené prvky v distingvovaným nádychom.
V svetlej koži vyzerá kokpit skutočne pôsobivo a hodnotne, navyše tvoju pozornosť púta viacerými zaujímavými prvkami. Či už ide o švédsku vlajočku, luxusne vyzerajúce ovládače s veľmi jemnou odozvou, vycibrený zvuk kvalitného audia Harman & Kardon či tlačidlá na multifunkčnom volante, ktoré nerozbíjajú ten čistý návrh kokpitu. Dokonca, ešte aj tá grafika budíkov to krásne hrá na minimalizmus.
Aby sme však len nechválili, tak spomeňme aj pár negatívnych postrehov. Vnútorné spätné zrkadlo je dosť vysunuté do priestoru, a teda smerom vpred, najmä na semafory, nie je veru ten výhľad bohvie aký. V interiéri by sme privítali početnejšie zastúpené ambientné podsvietenie, ktoré by dodalo ešte väčší luxusný punc. Pochopiť však nevieme najmä to, ako je možné, že Švédi použili zámok dverí, ktorý je hlučnejší ako v škodovkách, kde je terčom kritiky dlhé roky.
Pravdou je aj to, že po stránke infotainmentu sú predsa len Nemci stále trošku inde, predovšetkým čo sa intuitívnosti týka, ale to nechceme vyslovene kritizovať, lebo to je do veľkej miery len otázkou zvyku. Ostatne, páči sa nám, že keďže je stredový 9” displej orientovaný na výšku, všade máte k nemu rukou blízko a nemusíte teda prstami ďaleko zachádzať.