11. februára 2019, 13:28

Lego príbeh 2 sa chce páčiť deťom aj dospelým, no práve kvôli tomu nakoniec zlyháva (Recenzia)

Zdroj: Warner Bros.

Do našich kín nedávno konečne vstúpil aj animák The Lego Movie 2: The Second Part, v ktorom Emmet a jeho kamoši čelia návštevníkom z planéty Duplo.

Jednotku The Lego Movie som si užil. Aj napriek niekoľkým výhradám ma tento animák plný vizuálnych aj príbehových nápadov a milých postáv úprimne bavil, za čo môže z veľkej časti práve režisérske a scenáristické duo tvorené Philom Lordom a Chrisom Millerom (obaja páni natočili napríklad oba filmy z Jump Street série a prsty mali aj vo výbornej animovanej komiksovke Spider-Man: Into the Spider-Verse).

Úspech Lego príbehu však rozhodne neunikol pozornosti štúdia Warner Bros., ktoré sa tento svet rozhodlo obohatiť ďalšími filmami. No kým Batmanova sólovka ešte nastavenú latku dokázala udržať pomerne vysoko, tragédia v podaní The Lego Ninjago Movie bola jasným znamením toho, že nie je Lego Movie ako Lego Movie. Koniec koncov, svedčia o tom aj celosvetové tržby, ktoré od prvého Lego príbehu každým ďalším animákom iba klesali.

Lego Movie 2 (Recenzia)
Lego Movie 2 (Recenzia) Zdroj: Warner Bros.

A inak tomu nebude ani pri The Lego Movie 2: The Second Part, a teda pokračovaní prvého filmu z roku 2014. Tentokrát ale Lord s Millerom ostali iba pri scenári a do režisérskeho kresla zasadol Mike Mitchell (Shrek Forever After). Samotný príbeh pritom začína presne tam, kde skončili udalosti z jednotky a divák sa tak krátko po návšteve mimozemšťanov z planéty Duplo dozvedá, prečo sa farebný Bricksburg zmenil na to bezútešné post-apokalyptické miesto, ktoré nám prezentovali trailery.

Musím sa priznať, že aj keď jednotlivé ukážky opäť raz sľubovali krásnu vizuálnu stránku, na dvojku Lego príbehu ma nejako extra navnadiť nedokázali. Dúfal som však, že sa talentovaní scenáristi znova predvedú v dobrom svetle a ja budem z projekcie odchádzať aspoň taký spokojný, ako tomu bolo pred piatimi rokmi. Žiaľ, sequel išiel takmer po všetkých stránkach totálne mimo mňa, pričom najväčší problém som mal najmä s humorom a príbehom, ktorý akoby nevedel, kto je vlastne jeho cieľovkou.

Snaží sa teda po troške potešiť každú vekovú kategóriu, z čoho však vo výsledku vylezie len zvláštny a nie príliš konzistentný mix. Menší diváci síce budú v siedmom nebi už len z toho, že sa na plátne neustále pohybuje niečo farebné, tancujúce a spievajúce, no kvôli zložitejšej zápletke či zvratom nepochopia motivácie niekoľkých postáv, pričom z príbehu a jeho posolstva taktiež nebudú mať absolútne nič. Ten naopak pochopia starší návštevníci kina, pre ktorých si tvorcovia navyše prichystali aj niekoľko skvelých popkultúrnych odkazov (Bruce Willis!).

Lego Movie 2 (Recenzia)

Okrem toho si ale snímka dospelákov nemá veľmi čím získať, čo potvrdili aj ich znudené tváre pravidelne kontrolujúce čas na mobiloch. Humor je tu totiž skôr neoriginálny než podarený, otravné muzikálové čísla len zbytočne vyhadzujú zo sledovania a Lord s Millerom akoby stratili svoje rozprávačské kúzlo. Osobne mi veľmi nesadli ani hrané pasáže. Tie v prvom filme fungovali ako skvelý zvrat, ktorý dodal Lego svetu celkom nový rozmer, no v pokračovaní už je toho na môj vkus príliš.

Čo sa však týka už vyššie spomínanej vizuálnej stránky, v tomto ohľade Lego príbeh 2 boduje na celej čiare. A hoci mi miestami samotné dianie na plátne prekážalo, poctivú a do detailov odvedenú prácu animátorov jednoducho nemožno nepochváliť. Výrazne potešili najmä také drobnosti, ako napríklad známky opotrebovania na niektorých Lego dielikoch či dokonca prítomnosť ľudských odtlačkov prstov.

Zo starých známych hrdinov potom najviac zaujmú neprekvapivo Emmet (Chris Pratt), Lucy (Elizabeth Banks) a Batman (Will Arnett), z ktorých si každý vo filme prejde nejakým tým vývojom. Zvlášť ten Batmanov je poriadne bláznivý. Na strane druhej, novým postavám jednoznačne kraľuje Rex, ktorému taktiež prepožičal svoj hlas Chris Pratt. Po technickej a vizuálnej stránke teda snímke nemám veľmi čo vytknúť. No ako som už naznačil v riadkoch vyššie, s príbehom, ktorý sa chce zapáčiť úplne všetkým, je to už o poznanie horšie.

Lego Movie 2 (Recenzia)

Nakoniec z si z neho totiž ani jedna skupina divákov neodnesie plnohodnotný zážitok, a tak je vlastne pomerne náročné snímku odporučiť niekomu konkrétnemu. Predsa len, každý divák má iný zmysel pre humor, takže čo vadí mne, tebe už nemusí. Ja som zámer (?) tvorcov cieliť raz na jedných a potom na druhých nepobral, pričom drvivá väčšina vtipov mi prišla nezaujímavá a nudná. A podľa reakcií ostatných dospelých okolo mňa som nebol jediný, kto to takto vnímal.

Nerobí mi ale žiadny problém oceniť napríklad niekoľko slušných nápadov či zopár veľmi dobre napísaných postáv aj momentov celkovo. Vo výsledku však nemôžem ísť z hodnotením vyššie než na päť bodov z desiatich.

Pokiaľ sa ti teda jednotka páčila, dvojka za skúšku bezpochyby stojí. No ak si vďaka Legu trpel už v roku 2014, obávam sa, že tentokrát to nebude nič pre teba. Pokiaľ ti sadne humor a od príbehu nebudeš veľa očakávať, nejaký ten bodík a viac si určite prihoď. Snáď teda pripravovaný animák The Lego Batman Movie 2 dopadne o poznanie lepšie, pretože Lego svet má stále rozhodne čo ponúknuť.

0/10