Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. novembra 2018, 16:57
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Učiteľom na univerzite nariadili, aby nepoužívali veľké písmená. Vraj žiakov znervózňujú a znepokojujú

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Zaujímavé nariadenie z univerzity v Spojenom kráľovstve.

Učiteľov na britskej univerzite Leeds Trinity University zaskočilo nariadenie vedenia oddelenia žurnalistiky. Dokument odoslaný všetkým učiteľom spresňoval, ako majú pedagógovia zadávať prácu svojim študentom bez toho, aby na nich nebol vyvíjaný priliš veľký tlak.

Učitelia by vraj mali vo svojich zadaniach, domácich úlohách či na testoch využívať v jednotlivých úlohách prevažne pozitívny a priateľský tón. Negatívne slovné konštrukcie by sa v zadaniach vyskytovať nemali, pretože študenti v prípade nesprávne napísaných úloh strácajú záujem o vyriešenie zadania.

Študenti podľa dokumentu potrebujú mať zadania vysvetlené veľmi jednoducho a jasne. Pokyny od vedenia dokonca upresňovali, aby učitelia pri vytváraní zadaní nepoužívali veľké písmená, a teda slová a vetné konštrukcie napísané výlučne veľkými písmenami, pretože pomyselný zapnutý Caps Lock študentov znervózňuje a znepokojuje.


Časť učiteľov sa však s nariadením nedokáže stotožniť. Veľké písmená podľa jedného učiteľa pedagógovia potrebujú na to, aby študenti neprehliadli dôležitú súčasť zadania.

Nikto sa vraj pomocou slov napísaných veľkými písmenami nesnaží mladých ľudí zastrašovať. Nemenovaný učiteľ dodal, že na univerzite je množstvo inteligentných študentov, s ktorými netreba zaobchádzať ako s malými deťmi.

Samozrejme, treba podotknúť, že zo strany vedenia oddelenia žurnalistiky nejde o nariadenie, ktorým by sa učitelia museli povinne riadiť, ale len o pokyny slúžiace na zjednodušenie práce pri vytváraní školských dokumentov a zadaní. Kritici však zmysel za nariadením nedokážu identifikovať.

Domov
Zdieľať
Diskusia