Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. júla 2018 o 10:39
Čas čítania 0:00
Viktor Kniš

Refresher loví zážitky: Navštívili sme miesto, kde sa vyrába Jägermeister a namiešali vlastnú verziu

REFRESHER BERLÍN
Uložiť Uložené

Absolvovali sme výlet do krajiny pôvodu obľúbeného nápoja, aby ste mali možnosť vidieť (skoro) celý proces vzniku.

Ako Refresher spolupracujeme s Jägermeisterom už niekoľko dlhých rokov, a to hneď z viacerých dôvodov. Šikovní a ambiciózni zástupcovia značky sa aj v našich končinách veľmi dôrazne starajú o to, aby malo kultúrne vyžitie nielen mladých ľudí na Slovensku a v Česku stúpajúcu tendenciu. Nikdy neprestávajú loviť nové zážitky a ich výsadou je organizovanie tých najbláznivejších eventov, ktoré často vznikajú veľmi spontánne a na zaujímavých miestach, pričom dokonalým príkladom je napríklad séria udalostí Spots.

Jägermeister zároveň spolupracuje so širokou škálou rôznych umelcov od spevákov, raperov a DJov až po maliarov či tanečníkov. Všetci dohromady tvoríme jednu veľkú urban kultúru a ak čítaš tento článok, tak do nej s veľkou pravdepodobnosťou patríš aj ty. Máme radi kvalitnú hudbu, umenie, šport, zábavu a párty so všetkým, čo k tomu patrí.

Za pozornosť stojí aj aktuálne prebiehajúci projekt Art of Hunt, v rámci ktorého môžeš sledovať, ako ambasádori Zbyňek Štandera a Nobodylisten pracujú počas leta s mladými talentmi na spoločných projektoch. Z troch kandidátov, ktorých si vybral Nobody, nakoniec vďaka hlasu ľudu zvíťazil raper Indigo a zo Zbyňkovych adeptov si ľudia v hlasovaní zvolili Jakuba Ra. Veľký letný lov prinesie hudobný projekt aj streetwear kolekciu a všetko zakončí obrovská párty, o ktorej ťa však ešte určite budeme informovať.

Odporúčané
Nočný klub Berghain: patrí k najextrémnejším na svete. Biznismeni sa tam menia na latexových otrokov, foťák ti prelepia páskou Nočný klub Berghain: patrí k najextrémnejším na svete. Biznismeni sa tam menia na latexových otrokov, foťák ti prelepia páskou 15. júna 2024 o 12:30

Aj preto by sme ti teraz radi poodhalili čosi viac o samotnej spoločnosti, keďže sme pred pár dňami mali možnosť navštíviť jej sídlo - nemeckú továreň, kde celá mágia vzniká. Už čoskoro uzrie svetlo sveta aj exkluzívna videoreportáž z nášho Jägermeister výletu, no ešte pred tým zopár slov o tom, ako sme sa na toto verejnosti neprístupné miesto dostali, a čo sme tam vlastne mali možnosť absolvovať.

Zdroj: Refresher

Továreň v meste Wolfenbüttel sme navštívili vďaka pozvaniu od vedenia, ktoré nám konečne umožnilo nahliadnuť na tajnú výrobu bylinného likéru. Asi už vieš, že ten sa vyrába výhradne v Nemecku na jedinom konkrétnom mieste a my môžeme s pokojným svedomím konštatovať, že výroba je veľkým zážitkom. Obrovská budova je zároveň headquarters, kde pracujú zamestnanci zodpovední za distribúciu či marketing, aj vedenie.

Výlohy na chodbách postupne odhaľujú históriu od roku 1935 až po súčanosť a vývoj dizajnu fliaš, grafickej identity, spôsobu propagácie naznačujú, že značka Jägermeister vždy dokázala vycítiť trendy.

Všetko zaujímavé z histórie sa už dozvieš v spomínanej videoreportáži, o ktorú sa postarala naša moderátorka Barborka, takže ťa nebudem ďalej zaťažovať faktami. Pozri sa ešte na fotku, ktorá vyriešila záhadu, či sa Mona Lisa na slávnom obraze usmieva.

Zdroj: Petr Tůma

Vo videu uvidíš aj časť procesu prípravy, ktorá začína selekciou tých najkvalitnejších bylín. Ako už určite vieš, dohromady je ich v každej ikonickej zelenej fľaši až 56, pričom väčšina z nich je súčasťou prísne tajnej tradičnej receptúry. Dozvedeli sme sa a snáď môžeme prezradiť, že sa rozdeľujú do skupín reprezentujúcich horkú, sladkú, citrusovú či karamelovú príchuť.

Odporúčané
Čo navštíviť v Berlíne? Nájdeš tam kluby, kam musíš prísť nahý, štýlové vintage obchody aj super kaviarne Čo navštíviť v Berlíne? Nájdeš tam kluby, kam musíš prísť nahý, štýlové vintage obchody aj super kaviarne 4. októbra 2023 o 12:00

Niektoré etapy výroby obľúbeného likéru ako napríklad špecializované laboratóriá, testovacie miestnosti či obrovské sklady plné sudov s tisíckami litrov Jägermeistra a proces plnenia je žiaľ prísne zakázané zaznamenávať, no odniesli sme si pre vás najväčšie možné množstvo záberov, takže sa máš na čo tešiť.

Po prehliadke sme ako Refresher dostali možnosť namiešať si z dostupných bylinných extraktov vlastný Jägermeister a samotný tastemaker Dr. Finke uznal, že sa nám podarilo priblížiť ku skutočnej chuti. A dobrou správou je, že budeš môcť tento náš výtvor už čoskoro ochutnať

Zdroj: Refresher

Noc sme strávili na jednom z najkrajších miest na svete - v Jägermeister Gästehaus, kde bolo ikonické logo umiestnené ešte aj na servítkach a príbore. V každom prípade, ak niekedy dostaneš podobnú možnosť, určite ju využi naplno ako my a nezabudni si užiť večernú párty.

Náš výlet sa následne presmeroval do viac než 200 kilometrov vzdialeného Berlína, kde sme si vyskúšali Trabi Safari, ktoré ti odporúčame hlavne v prípade, ak si adrenalínovým nadšencom a nerobí ti problém napríklad zablokovať dopravu v centre hlavného mesta Nemecka. Zaujímavosťou však je, že vám pred jazdou neskontrolujú vodičský preukaz a nepýtajú sa ani, či ste náhodou pred jazdou netestovali váš vlastnoručne namiešaný Jägermeister. Hehe.

Odporúčané
Móda Berlína: 9 účtov na Tiktoku a Instagrame, ktoré odrážajú prísny štýl nemeckej metropoly Móda Berlína: 9 účtov na Tiktoku a Instagrame, ktoré odrážajú prísny štýl nemeckej metropoly 3. septembra 2023 o 9:00

Naša Barborka sa so spanilou jazdou popasovala viac než dobre a presne ako tipuješ, výsledok uvidíš v avizovanom videu. V skutočnosti sme vďaka starému trabantu mali možnosť pozrieť si dominanty centra za krátku dobu a celá jazda bola doplnená o komentár sprievodcu, takže ak sme práve neriešili existenčnú otázku a dopravné značky, počúvali sme odborný výklad.

V priebehu dňa sme toho spontánne stihli ešte dosť a Berlín nám ukázal, že nájsť obrovskú technopárty so stovkami ľudí na pláži pri rieke len tak o štvrtej poobede nie je nič nezvyčajné. Večer sme ešte absolvovali návštevu klubu Ritter Butzke v obľúbenej štvrti Kreuzberg, kde na troch poschodiach plných DJov, svetiel a dymu zažiješ viac, ako by možno bolo zdravé. To všetko opäť za sprievodu ľadovo namrazeného pomocníka.

Žial (alebo možno našťastie) je v priestoroch berlínskych klubov zakázané čokoľvek fotiť alebo točiť, takže sa o našich slovách budeš musieť presvedčiť osobne.

Zaujímavosťou je, že aj keď si vystojíš pokojne dvojhodinový rad, ešte stále to neznamená, že ťa vyhadzovači pustia dovnútra. Stačí, že sa im nepáči tvoj účes alebo outfit a máš jednoducho smolu. Odporúčame teda neutrálne oblečenie, triezvy výraz v tvári a pokorný tón hlasu.

Zdroj: Petr Tůma

Pevne verím, že bol pre vás tento článok kvalitným úvodom k reportáži z továrne Jägermeisteru a Berlína, ktorú pre vás chystáme už o pár dní.