Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 16. 10. 2019 meniny má Vladimíra

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
12
damnthat
30. november 2017, 22:32

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

Cesta do pozadia ľudskej mysle a krátky prehľad toho, čo pri love dievčat naozaj nikdy nerob.

damnthat
30. november 2017, 22:32
Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta
Zdroj: Public Domain Pictures
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Niekoľko z našich predchádzajúcich článkov o ľudskej psychológii, komunikačných trikoch a celkovo o tom, ako hovoriť to, čo treba, ste si viac než obľúbili a v komentárových sekciách vzbudili naozaj plodnú a úžasne zaujímavú diskusiu. Aj dnes načrieme do podobného súdka a aj keď nadpis láka predovšetkým mužské publikum, časom sa dozvieš, že tento článok nebude venovaný len komunikácii so ženami. A rozhodne ťa nepustíme tak rýchlo s krátkou odpoveďou, pretože skrýva viac než vzrušujúce pozadie, ktoré sa oplatí odhaliť a venovať mu pozornosť.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

A teraz sa vrátime dozadu, do minulosti. Keď ešte ľudia behali po našej planéte nahí a konzumovali prvé bobule, na ktoré im padol zrak, ich život bol ovládaný pudmi. Ak by sme sa spýtali, akými pudmi disponuje človek, pre tento článok by tá otázka bola úplne bezpredmetná. Správna otázka znie - aké pudy ovládajú náš život? Samozrejme, je ich ohromné množstvo a tí najskúsenejší psychológovia sa aj v dnešnej dobe dohadujú na mnohých z nich. Nepochybne však s nami budeš súhlasiť, ak ti prezradíme ten najhlavnejší.

 

pud prežiť

 

Ten druhý si zrejme domyslíš a keďže ide o spornú tému, dobre, nemusí ísť o ten druhý najdôležitejší pud, aj keď podľa mnohých expertov ide. Niekto by od neho možno odčlenil napríklad pud socializácie. Rozhodne však budeš súhlasiť s tvrdením, že ten nasledujúci pud riadi naše životy extrémnym spôsobom.

 

pud rozmnožovať sa

 

Darwin vo svojej knihe O pôvode druhov z roku 1859 síce definoval Teóriu evolúcie, desaťtisíce rokov však nestačia, aby z nás vymizlo to najzákladnejšie. To, čo nás kedysi takmer stopercentne ovládalo. Dnes sa ľudia naučili svoje pudy kontrolovať a sú omnoho inteligentnejšími bytosťami a vedia napríklad premýšľať a bohužiaľ, vedia aj odhadnúť, čo je dobré a čo nie.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

Samozrejme, ľudia vo svojom podvedomí túžia po tom najlepšom dostupnom, nech ide o čokoľvek. Kupujeme si drahé autá, staré telefóny vymieňame za nové a podobne. Ak by v pravekom kmeni zberačov bobúľ vymyslel nejaký  muž úchvatný bobuľový pokrm, stal by sa tým najväčším pánom široko-ďaleko. Pretože ten človek by disponoval niečím neodolateľne atraktívnymúžasnou hodnotou, ktorú nikto iný naokolo nemá. Pokiaľ to nie je niečo zlé alebo zbytočné, každý by rád získal niečo hodnotné, čo ešte nemá.

 

Ľudia zvyknú prejavovať väčšie tendencie k človeku s vyššou hodnotou.

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

No a teraz, keď už vieš tento zázrak, môžeme si ho pretransformovať do situácií v reálnom živote. Takúto hodnotu môžu predstavovať napríklad peniaze či moc. Mnohí ľudia sa často vtierajú vplyvným ľuďom, pretože jednoducho disponujú väčšou hodnotou. Pokiaľ tvoj opitý kamarát kúpi drinky pre celý stôl, odmenený bude úžasnými reakciami a snahou, aby sa cítil komfortne, pretože disponuje väčšou hodnotou.

 

V bežných rozhovoroch medzi ženou a snažiacim sa mužom však má tú vyššiu hodnotu vždy žena. Ona je tá dobýjaná a jej vzhľad/inteligencia/postavenie/iné kvality spolu s ňou predstavujú hodnotu. No tu sa však opäť vrátime k pravekým mužom a otázka znie: Prečo by niekto s vyššou hodnotou vybral práve teba, keď je tvoja sociálna hodnota v danom momente nižšia? Predpokladajúc, že je dievča populárne, je veľmi pravdepodobné, že snažiacich sa mužov je fakt veľa a tiež je pravdepodobné, že dané dievča o baliacich pokusoch vie a dobre sa na nich v hlave zabáva.

 

Ako je žena posúvaná na vyššie postavenie v rozhovore s mužom?

Dostáva prehnane veľa komplimentov v krátkom čase. Neustále jej muž hovorí, ako úžasne dnes vyzerá. Priebeh stretnutia sa točí okolo toho, čo chce ona robiť. Každá maličkosť sa prispôsobuje jej preferenciám. Muž je ochotný zaplatiť každú jednu maličkosť. Muž je neustále milý, ústretový, stále k dispozícii. Prečo by sa však malo všetko točiť okolo ženy?

 

Netreba veľa dôvtipu na to, aby ti bolo jasné, že mať vyššiu sociálnu hodnotu v danom momente než vytýčená žena je vražedne dôležitá výhoda. Pretože si zaujímavý. A pretože si jediný z celého spektra mužov naokolo, ktorý je niečím odlišný.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

Ako je muž posúvaný na vyššie postavenie v rozhovore so ženou?

Bude pár minút meškať. Alebo príde skôr a prejaví sarkastické pohoršenie nad jej trojminútovým omeškaním. Veľmi decentné a jemné komplimenty doplnené sarkazmom a iróniou. Muž si zo ženy robí vtipným spôsobom srandu, na zlomok sekundy sa žena bude cítiť dotknuto alebo neisto, no hneď je jasné, že ide o vtip - zároveň je však jasné, že od tohto muža asi nezíska len komplimenty a pätolízačstvo.

 

Muž sa tvári extrémne zaneprázdnený (takzvaný false time constraint), dokonca je ochotný skrátiť stretnutie o pár minút kvôli inej (vymyslenej) povinnosti. A hlavne - neskáče okolo nej, nie je nonstop ústretový, nedáva desať komplimentov za päť minút a má výrazné slovo na priebehu celého stretnutia.

 

Samozrejme, gentlemanstvo je na mieste, otváranie dverí či pomoc s obliekaním kabátu je správne, no aj odnesenie oblečenia je možné využiť vo svoj prospech. V prípade vyššie postavenej ženy ona poďakuje a muž sa doširoka usmeje a: "Rado sa stalo." Ten dominantný muž sa síce tiež spýta, či nechce odniesť kabát, no keď bude súhlasiť, môže napríklad sarkasticky prevrátiť oči so slovami "Dokelu!" naoko dúfajúc, že žena povie nie. Samozrejme, následne je vždy dôležité naznačiť, že to mužovi až takú starosť napokon nerobí a myslel to len ako vtip. No rozdiel medzi takouto reakciou a šťastným poslúchnutím je gigantický.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

A teda k tej chybe. Čo robí mnoho mužov zle?

 

 

P R I V E Ľ M I   S A   S N A Ž I A

 

 

Investujú do toho všetko. Tryhardia. Jednoducho to príliš hrotia. Nedemonštrujú svoju hodnotu. Šanca, že si populárne dievča vyberie niekoho z davu mužov s menšou sociálnou hodnotou, a bude to práve ten jeden konkrétny muž, je nízka. Samozrejme to neznamená, že by muži nemali byť zlatí. Tiež sa môže pokojne udiať iskrenie aj zo strany ženy. Neber toto ako návod, skôr len ako lístky do zákulisia ľudskej mysle.

 

Ľudia v hlave zvyknú podvedome posudzovať sociálne hodnoty ostatných. Pokiaľ si napríklad priemerne obľúbený človek v škole či v práci, možno rozoznávaš menej a viac populárnych ľudí a možno dokonca podľa toho aj prispôsobuješ svoje správanie. Ak by si mali ľudia vybrať, značná časť radšej zapôsobí na tých populárnejších, pretože jednoducho disponujú väčšou sociálnou hodnotou v danom kolektíve.

 

Takéto "triedenie" ľudí na skupiny podľa ich sociálnej hodnoty sa nazýva dynamická sociálna homeostáza a tento pojem už nikdy nebudeš potrebovať. Pointa je však jasná. Rovnako ako aj ty rozoznávaš ľudí s rôznymi sociálnymi hodnotami, robí to každý ostatný a možno aj tebou vytýčená žena či dokonca muž. Nie je dôvod, aby to nefungovalo aj opačne. Oplatí sa tak vcítiť do hlavy tvojho cieľa a zistiť, ako sa pre daného človeka môžeš stať vo vašom vzťahu tým hodnotnejším a je to možné, aj keď ide o tú najpopulárnejšiu ženu/muža na svete. Akurát to môže byť dosť ťažké.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

Mnoho z populárnych dievčat sú napríklad na svoju popularitu zvyknuté. Na Instagrame majú tisícky followerov, zvyčajne sú neuveriteľne pekné a keď prídu do nového kolektívu, štyri pätiny chalanov sa pokúsia nadviazať nejaký kontakt, pričom sú súčasťou často evidentné pokusy o balenie. Tým, že však prejavujú záujem, sa automaticky vzdávajú dominantnej sociálnej pozície, pretože ponúkajú to, na čo je žena zvyknutá. Pozornosť.

 

Ak bude muž udržiavať dostatočne dobré kamarátske vzťahy, aby spolu dvojica nemala problém vymeniť niekoľko desiatok viet denne, pokiaľ sa bude stavať na vyššiu sociálnu pozíciu a napríklad dievčaťu nebude doručovať pozornosť, na akú je zvyknutá, časom zistí, že práve ona bude tá, kto bude vyhľadávať jeho pozornosť.

 

Prečo je plno mužov neúspešných pri pokusoch zbaliť ženu? Byť milým a dostupným zvyčajne nebýva tá správna cesta

 

Všetky tieto princípy sa prvýkrát objavili u autora tejto knižky, no väčšina jeho názorov a návodov je dnes už zastaralých. Doba technológií všetko mení, a tak sa mení aj spôsob komunikácie, ktorým musíme adresovať ostatných. Dokonca aj tá najznámejšia self-improvement kniha nadizajnovaná presne na zlepšenie tvojej komunikácie, How to Win Friends and Influence People (Dale Carnegie) sa už dočkala niekoľko revízií len preto, že doba skrátka priveľmi pokročila.

 

Aj keď sa v našich príkladoch zvyčajne spomína muž snažiaci sa získať vytýčenú ženu, nie je dôvod, prečo by to nemalo fungovať aj naopak, akurát muž je poväčšine ten, kto sa úporne snaží uloviť opačné pohlavie. Princípy však pokojne platia aj na obyčajné a bežné medziľudské vzťahy. Ak budeš vyššie ty, ľudia pôjdu za tebou.

Ohodnoť článok
197
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.