Ďalšia cestná stíhačka má na muške zdolať Severnú slučku.
Posledné roky na svet prenikajú úplne nové, najmä malosériové automobilky so snahou zaujať istú skupinu potenciálnych zákazníkov. Do popredia a pozornosti sa dostávajú predovšetkým značky, ktorých cieľom je atakovať výkonnostné či rýchlostné rekordy, čoho dôkazom je aj náš nedávny článok. Do týchto vôd sa už nejaký ten rôčik snaží preniknúť aj spoločnosť Scuderia Cameron Glickenhaus so svojím superautom SCG003. Za ním stojí James Glickenhaus, teda bývalý filmár, ktorý v roku 1995 ukončil svoje pôsobenie okolo filmového priemyslu a vydal sa cestou konštruovania vozidiel. Od tohto roku ich má za sebou hneď niekoľko, avšak až v roku 2015 nám jeho tím na autosalóne v Ženeve predstavil svoj vlastný, nanovo vyvinutý superšportový automobil s nemalými ambíciami. Sprvoti išlo o okruhové vyhotovenie Competizione, teda model SCG003C, odstupom času ale spoznávame už aj cestný variant SCG003S, čiže S ako Stradale.
Model s cestnou homologizáciou bude o čosi umiernenejší, zároveň však ponúkne paradoxne ešte väčší výkon. V jeho útrobách sa totiž schováva 4,4-litrový osemvalec twin-turbo s výkonom minimálne 800 koní, teda o približne 50 koní viac ako tomu bolo doteraz. Ešte podstatnejší údaj v tomto prípade zhmotňuje samotná hmotnosť - vďaka rozsiahlemu využitiu karbónových vlákien hmotnosť nepresahuje 1200 kilogramov, čo za prítomnosti oných výkonnostných parametrov predznamenáva úchvatnú dynamiku a perfektnú ovládateľnosť. Pokiaľ ide o rýchlostné disciplíny, vieme len to, že stovku dokáže SCG003S-ko spraviť pod 3 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je na magickej hranici 350 km/h. Exteriér citeľne podlieha aerodynamike, v zadnej časti má karoséria "generovať" prítlak až 700 kilogramov. O sprevodovanie sa stará 7-stupňová sekvenčná prevodovka, o brzdenie karbón-keramické brzdy Brembo s 380, respektíve 360-milimetrovými kotúčmi. Nápravy sú vybavené hydraulickým mechanizmom na regulovanie svetlej výšky nielen na trati ale aj pri zdolávaní prekážok na ceste, keďže najmä predný previs je naozaj veľký. Táto exkluzivitka sa navyše spolieha na viaceré kamery, ktoré vystriedali konvenčné späťné zrkadlá.
To, že vývojári vkladajú do SCG003S-ka veľké ambície, potvrdzuje aj skutočnosť, že ich cieľom je zdolať Severnú slučku na Nürburgringu v rekordnom čase. Momentálne je stále držiteľom rekordu medzi produkčnými vozidlami hyperšport Porsche 918 Spyder (6 minút a 57 sekúnd) a globálny rekord naďalej pevne drží špeciál Porsche 956, ktorý v roku 1983 urobil dodnes neprekonaný čas 6 minúť a 11 sekúnd. Scuderia Cameron Glickenhaus tvrdí, že s ich novinkou majú v pláne prekonať 918-ku o približne 30 sekúnd a zároveň sa tak značne priblížiť aj k 956-ke. Či sa tento husársky a naozaj pozoruhodný výsledok podarí je na teraz otázne, pravdou ale je, že SCG je skutočne prispôsobené na okruhy tohto druhu, čo ukazujú aj prve testy, kedy za touto extrémnosťou počas testov prakticky nič nestíhalo. Súčasná podoba sa po prvýkrát oficiálne ukáže za niekoľko dní na autosalóne v švajčiarskej Ženeve. Jej ručná výroba bude prebiehať vo fabrike Manifattura Automobili Torino, no a ak sa pýtate na cenové relácie, každý jeden vyrobený exemplár bude stáť minimálne jeden milión dolárov. Doručovanie prvým šťastlivcom prebehne údajne už toto leto, a to ako vo verzii pre pravostranné, tak aj ľavostranné riadenie. To, ako si bude tento počin počínať v Zelenom pekle sa dozvieme určite časom tiež. Na záver dodajme, že viacerí hovoria ako o najrýchlejšom vozidle v zákrutách.