Nedeľa 24. 1. 2021 meniny má Timotej

0
26. september 2016, 14:24

Sú bociany najroztomilejším animákom roku alebo budete z kina odchádzať v rozpakoch? (Recenzia)

Bociany prišli na to, že doručovať deti je príliš náročné, a tak presedlali na domáce spotrebiče a elektroniku.

26. september 2016, 14:24

Na klasických animácích jako je Madagaskar nebo Hledá se Nemo vyrůstala spousta z nás a dá se říci, že animované pohádky jsou oblíbené napříč všemi generacemi. Rok od roku je však znatelnější pokles v kvalitě a originalitě a i přes spoustu světlých výjimek se zdá, že naprostá většina nových animovaných filmů se snaží nasbírat body buď roztomilostí, nebo přihlouplými úsměvnými scénkami, ale častokrát výsledný příběh postrádá srdce. A nám v hledáčku přistál film Čapí dobrodružství (Storks), který nás navnadil vtipnými trailery, z nichž přímo čišela dobrá atmosféra. A tak jsem se rozhodli posoudit, jestli si příběh o čápech (bocianoch) roznášejících nikoli děti, ale potřeby pro domácnost a další věci pro obchod Cornerstore.com, najde místečko v našich srdcích, anebo na něj po týdnu zapomeneme.

Pohádku od Warneru dostala na starost režisérská dvojice Nicholas Stoller (který napsal i scénář) a Doug Sweetland. Čapí dobrodružství nám nabídlo nepříliš komplikovanou dějovou premisu. Točí se kolem velké firmy Cornestore.com, pro níž pracuje čapí roznášková služba. Čápi totiž po letech zjistili, že roznášet miminka dychtivým rodičům je o dost obtížnější a méně výnosné, než jim doručovat elektroniku a domácí potřeby. Hlavním hrdinou snímku je čáp jménem Junior, který má být brzy povýšen, a tak usiluje o to, aby se nic nepokazilo. Plány mu však překazí jediný člověk, který v jejich společnosti na ptačí hoře žije, dívka jménem Tulip. Společně omylem aktivují stroj na výrobu dětí, a tak začíná závod s časem, aby dítě doručili dříve, než se to kdokoli z čápů dozví.

Zdroj: Warner Bros Animation

Už z dějové premisy je zřejmé, že animák nabídne pár srdceryvných okamžiků, ale hrát to bude zejména na roztomilost a nevinnou zábavu. A to se mu i poměrně daří. Animák je chvilkami opravdu bláznivý. Bohužel však scény plné skvělého situačního humoru během filmu nahrazují o něco delší pasáže, které až tolik zábavné nejsou. Ocenit mohu zejména charaktery jednotlivých postav, které jsou opravdu pečlivě budovány, a tak ve vás v průběhu sledování filmu vzbuzují různé emoce a k některým z nich si můžete vytvořit krátkodobou citovou vazbu, což je přesně to, co od zábavných animáků chceme. Jako diváci jsme svědky různých druhů zvířat, kteří do děje zasahují a je třeba ocenit zejména originalitu tvůrců, kteří se vyhnuli klišé a pokusili se sem tam překvapit. Nadchne i krásná animace.

Zábava je však u Čapího dobrodružství poměrně pomíjivá a unylých scén je daleko více než těch, u nichž se budete popadat za břicho smíchy. Ty nejlepší gagy bohužel naboural fakt, že se ve filmu několikrát opakovaly, a jak jistě víte, opakovaný vtip není vtipem. Originálního humoru a dobrých nápadů bylo více než dost, ale jako celek působí film příliš přímočaře a je vidět, že se své slabiny snaží zakrýt roztomilými scénami a dojemným příběhem.

Zdroj: Warner Bros Animation

Na závěr musím připomenout, že jelikož se jedná o animovaný film cílený zejména na nejmenší, je třeba se na to dívat trochu s nadhledem. Pokud se do kina vydáte s malým bratrancem nebo sestřenicí, nebudete nejspíše litovat ani jeden. Děti se pobaví nad roztomilostí a situačním humorem a Čapí dobrodružství má co nabídnout i starším divákům. Abych to shrnul, tak jako jednohubka působí Storks bezproblémově, i když mu dost ubírají několikrát opakované gagy jen v obměněné podobě a přílišná jednoduchost příběhu. Pozitivem jsou však sem tam vtipné scény a především pak jednotlivé charaktery, které byly opravdu hezky vykresleny tak, aby si je divák oblíbil. 6/10

0/10