Má štýl a za posledných 10 rokov toho v móde dokázal možno viac ako Kanye.
Spevák, raper, producent, režisér a v posledných rokoch najmä zanietený filantrop Pharrell Williams sa už od svojho debutu prezentoval ako pretty MF, ktorému štýl nerobí vôbec žiadny problém, no aj keď postupom času sa z neho stal multiplatinový hudobník s desiatkami ocenení a zároveň aj jeden z najbohatších umelcov na svete, na svoju módnu kariéru vôbec nezanevrel. V roku 2005 totiž spolu s Nigom, ktorý vlastnil BAPE založil dvojicu podobných značiek, ktoré na istý čas definovali štýl, no neskôr upadli do zabudnutia. Ice Cream a Billionaire Boys Club prinášali takmer rovnakú módu, ako vtedy už dávno etablované A Bathing Ape (1993), no vďaka Pharrellovi sa dokázali vyrovnať aj podobnej legende japonského streetwearu. Verejnosť si ešte dodnes spája tieto značky ako trojicu, na čom je v podstate aj kus pravdy, keďže Nigo mal podiel vo všetkých troch. V roku 2011 však bohužiaľ predal Nigo 90% svojej značky módnemu gigantu I.T. Group, čím v podstate spečatil jej osud a podobný prípad tak nastal toho roku aj u Pharrella. O odkúpenie jeho podielu v BBC a Ice Cream mal záujem konglomerát Iconix, ku ktorému sa istým podielom pridal aj Jay Z. Rok od predaja dosiahli ich tržby dvojnásobku, no to bolo asi posledné úspešné obdobie týchto značiek. Jednou z ich priorít bola totiž rovnako ako v prípade BAPE hlavne kvalitná japonská výroba, no keďže tá sa kvôli cene presunula do Číny, Turecka alebo Mexika, trojica značiek stratila takmer všetkých svojich zákazníkov.
S podobným kapitálom však mohol Pharrell dosiahnuť kopec iných snov, ako napríklad singel Happy s 24-hodinovým klipom z roku 2013 alebo desiatky ocenení od Grammy, cez MTV Award až po Oscara. Vo svojich 43-rokoch patrí stále medzi najlepšie oblečených mužov na svete, za čo si okrem popredných priečok v rebríčkoch magazínu GQ zaslúžil aj cenu módnej ikony roku 2015 podľa Rady módnych dizajnérov Ameriky (CFDA).
V roku 2004 vytvoril pre Louis Vuitton spolu s Nigom dnes už legendárnu sériu slnečných okuliarov Millionaire, ktoré má v zbierke hádam každá celebrita
O 4 roky neskôr spolupracoval s LV na kolekcii Blason, kde s Camille Miceli vytvoril sériu unikátnych šperkov zo zlata a diamantov
2008 a jeho spolupráca so štúdiom nábytkového dizajnu Domeau & Pérès, z ktorej vyšla stolička menom Perspective. Tá podľa Pharrella vyjadruje lásku medzi mužom a ženou
Pod značkou Moncler navrhol v roku 2009 kolekciu oblečenia a v roku 2013 to skúsil opäť so slnečnými okuliarmi
Moncler Lunettes
V poslednom období mu je však blízky Chanel
Dlhé roky sa angažoval aj v rámci udržateľnosti módy a dopadu neekologickej výroby oblečenia na osud našej planéty, resp. celého ľudstva. Z Pharrella sa tak stal doslova ambasádor šťastia a rovnosti, ktorý sa rozhodol zmeniť svet k lepšiemu. V lete 2010 sa podieľal na založení firmy Bionic Yarn. Tá dokáže vďaka novým technológiám premeniť odpad z mora na materiály pripomínajúce bavlnu alebo rôzne iné textílie a v pomerne krátkom čase sa tak o ich látky začal zaujímať aj už spomínaný Moncler, Timberland alebo GAP.
Firme Woolworths z Južnej Afriky pomohol s niekoľkými projektmi, zameranými na udržateľnosť módy
Pharrellove združenie i am OTHER x Uniqlo S/S14
Vďaka Bionic Yarn sa tak zvýšil aj jeho záujem o denim, ktorý mal síce perfektne zvládnutý už vďaka japonskej škole od Niga, no s pomocou značky G-Star RAW mohol posunúť svoje vzdelanie ešte vyššie. Vo februári 2016 tak ohlásil, že sa stal spolumajiteľom tejto značky, ich ambasádorom a zároveň hlavým zdrojom inšpirácie. Jeho skromným cieľom je totiž zmeniť budúcnosť denimu a očividne to myslí vážne.
G-Star RAW Ocean Night, jar 2015
Jeansy z jeho šatníka tak aktuálne nemajú konkurencie. Väčšina z nich sú však custom, resp. 1-of-1 kúsky, ktoré zatiaľ v obchodoch nekúpiš
Vďaka G-Star si môže doslova žiť svoj sen
Odpredaj BBC a Ice Cream prišiel v tej najlepšej dobe pre Pharrella, no pre Iconix to už tak ružovo nedopadlo, keďže zo značiek sa stal postupom času úplný prepadák. Okrem toho, že ich kolekcie stratili všetku šťavu, kvalitu spracovania a ich motívy sa opakovali v rovnakej podobe už asi stý krát, hlavným problémom bol najmä ich dlh vo výške $300 miliónov a fakt, že spolu nedokázali pokryť ani 1% príjmov Iconixu. V januári tak všetkých bývalých fanúšikov určite potešila správa, že Pharrell a BBC Miami odkúpili 50% podielu Iconixu v Billionaire Boys Club a Ice Cream späť, čo znamená, že Pharrell má opäť väčšinový podiel.
Kanye sa možno snaží pôsobiť ako priekopník svojej doby, no vo viacerých prípadoch bohužiaľ len (aj keď možno neúmyselne) sleduje stopy Pharrella. Nielenže jeho spolupráca s Louis Vuitton prišla o 5 rokov skôr, ale P. ho dokonca predbehol aj pod vlajkou adidasu, kde má na svedomí najväčšie zisky a náležite si tak môže dovoliť aj množstvo kolekcií. Tá aktuálna nesie názov Dream | Awaken - Pink Beach a zaujať môže najmä svojimi ručne maľovanými motívmi.
Custom bundy z prezentácie kolekcie Pink Beach
Rovnako má dostupných aj množstvo samplov alebo vlastných vyhotovení modelov adidas
adidas Originals PW ZX333
G-Star prepojil s Bionic Yarn a niet sa tak čomu čudovať, že aj do adidasu mohol priniesť zaujímavé spolupráce. V novembri 2015 odštartoval spomínané znovuzrodenie BBC a Ice Cream dvojicou vyhotovení na základe archívnych colorways a siluety z roku 2008, ktorú nahradili Stan Smithy. Rovnaký model si tak vybral aj pre tohtoročné letné pokračovanie, ktoré okrem tenisiek s motívom palmových listov môže ponúknuť aj mikiny, tričká, kraťasy alebo tielka. Tenisky budú dostupné 25. júna v pražskej predajni Footshopu o 11:00 a rovnako aj online v priebehu dňa vo veľkostiach US 5,5-12.
BBC x Pharrell x adidas Originals Stan Smith Diamonds & Dollar Signs (2015) vs. pôvodné tenisky Ice Cream (2008)
BBC x Pharrell x adidas Originals Stan Smith Palm Tree (2016)
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler