Sobota 20. 10. 2018 meniny má Vendelín

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.

Viac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniť

Na internet sa dostali informácie z účtovníctva sympatickej Britky.

15. marec 2016, 20:14

Na internet sa dostali informácie z účtovníctva sympatickej Britky.

Príchod moderných technológií neotvoril dvere iba oveľa aktívnejšej komunikácii medzi ľuďmi prostredníctvom sociálnych sietí, ale podnikavým jedincom poskytol podmienky na to, aby z nich mohli vyťažiť celkom slušné zárobky. Reklama začala na internete hrať obrovskú rolu a keď sa pred viac než 10 rokmi spoločnosť Google rozhodla odkúpiť portál Youtube, vtedy sme ešte ani netušili, že o pár rokov budú existovať profesionálni tvorcovia, ktorí sa budú živiť natáčaním videí. Spočiatku to nebolo vôbec jednoduché, keďže človek musel mať dostatočný počet videní či odberateľov na to, aby sa mohol stať partnerom Youtube a zarábať peniaze, ale dnes už stačí iba neporušovať pravidlá a keď tvoje video uspeje, môže sa aj z teba o pár mesiacov stať človek so slušným príjmom.

 

Nejdeme teraz písať o slovenskej internetovej scéne, ktorej neobmedzene kraľuje Gogo a už od začiatku ho naháňa Exploited, ale zameriame sa skôr na britskú scénu, ktorá funguje o niekoľko rokov dlhšie a zopár tvorcov na nej skutočne začínalo vtedy, keď bolo Youtube v pomyselných plienkach. Jednou z internetových stálic sa postupom rokov stala aj sympatická Britka menom Zoe Sugg vystupujúca pod prezývkou Zoella. V tom čase mladých ľudí v Spojenom kráľovstve ovplyvňovali najmä televízne osobnosti ako moderátori či herci a herečky, avšak príchod Youtube a začiatok fenoménu s názvom Zoella prišiel ako blesk z jasného neba. Jasné, že to hneď v prvom týždni neprinieslo do vrecka nenápadnej slečny desaťtisíce eur, ale tvrdou prácou a atraktívnym prejavom si Zoella získala milióny fanúšikov, o čom svedčí napríklad stav jej odberateľov na Youtube (10,2 milióna) alebo sledujúcich ľudí na Twitteri (4,3 milióna). Ak si ešte o Zoe nikdy predtým nepočul, potom by sa dala označiť za beauty vloggerku, ktorá začínala na svojom blogu a venovala sa najmä kráse, kozmetike a ženským problémom, s ktorými sa slečny v jej veku mohli stretávať každučký deň. Odvtedy už ale prešlo niekoľko rokov a Zoella sa dnes môže pochváliť životným štandardom, aký by jej závidel nejeden Slovák, ale aj Angličan.

 

Viac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniť

 

Keď sa chceme baviť o tom, koľko Zoella vlastne mesačne zarába, najskôr by sme mali spomenúť, že Zoe samú seba premenila na značku. Zoella totiž nie je iba obyčajný názov kanálu na Youtube, ale celosvetová značka, pod ktorou už Zoe stihla vydať nielen dve vlastné knihy o dievčati v digitálnom svete, ale podieľala sa už na nespočetnom množstve kozmetických prípravkov či dokonca módnych doplnkov, pretože výrobcom netrvalo dlho, aby pochopili, že ich výrobky pôjdu na dračku oveľa jednoduchšie, ak na nich vytlačia jej meno. 25-ročná Britka sa tak môže pochváliť napríklad aj jedným knižným rekordom, keďže jej spomínané dielo Girl Online v novembri roku 2014 prekonalo rekord v predajnosti prvotiny začínajúceho autora v priebehu prvého týždňa.

 

Pravdou je, že Zoellu sme si tentoraz nevybrali len tak náhodou, ale rozhodli sme sa o nej napísať najmä kvôli tomu, že sa pred niekoľkými dňami na internet dostali špecifické informácie o tom, koľko by mala sympatická Britka zarábať. Youtuberi sú síce zmluvne zaviazaní a nemôžu prezradiť presnú čiastku, ktorá im prichádza mesačne na účet, ale teraz sa magazín The Sunday Times dostal k sumám z jej staršieho účtovníctva a človeku sa až hlava zastavuje, keď si jej príjmy porovná s inými profesiami. Podľa informácií by teda Zoella mala mesačne zarábať približne 50-tisíc libier, čiže takmer 64-tisíc eur a najlepšie na tom je, že ide o oficiálne čísla z novembra 2014, takže v nich nemôže byť započítaný prakticky ani úspech knihy a ďalších partnerstiev, ktoré odvtedy uzatvorila. Účtovníctvo hovorí o tom, že Zoella v období od jari do novembra 2014 zarobila 400-tisíc libier, takže 510-tisíc eur a zrejme aj tieto pracovné a finančné úspechy youtuberku inšpirovali k tomu, aby sa nasťahovala do rozľahlej vilky spolu so svojím partnerom Alfiem Deyesom, ktorý taktiež patrí medzi najznámejších britských youtuberov.

 

Len pre porovnanie, Zoella svoje zárobky podľa portálu Socialblade od roku 2014 navýšila až na úroveň dosahujúcu 80-tisíc eur mesačne len za nahrávanie videí na svojom hlavnom kanáli, čo však nemusí byť nutne pravda, pretože sa zárobky líšia podľa videní, zobrazení reklám a ďalších faktoroch. Každopádne môžeme s istotou skonštatovať, že Zoella za posledné dva roky posunula svoju kariéru na vyššiu úroveň a keby si dnes mala porovnať svoje začiatky v roku 2009 a súčasnú situáciu, asi by nevedela nájsť tie správne slová. Mimochodom, Zoella má takmer rovnako úspešného brata menom Joe, ktorý tiež tvorí videá a dalo by sa povedať, že rodinný klan Suggovcov ovláda nielen ženskú, ale aj mužskú časť publika v Spojenom kráľovstve. Kto by to bol ešte pred desiatimi rokmi povedal?

 

Zoe po boku svojho priateľa Alfieho

Viac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniť

 

Zoella so svojím bratom Joeom

Viac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniť

Viac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniťViac než 50-tisíc eur mesačne vďaka videám na Youtube. Zoella patrí medzi najvplyvnejšie britské youtuberky a nechystá sa to zmeniť

Ohodnoť článok
29
Zdieľaj článok
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol ohodnotiť článok.
Prihlásiť sa
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.