Pri príležitosti známej výstavy SEMA v Las Vegas si automobilka z Mníchova pripravila dodatočne komponenty z divízie M Performance aj pre najnovšie M-ko.
V októbri minulého roka sme spoznali vôbec najmenšie ostré BMW, ktoré sa pýšilo plaketami M. Reč je o M2-ke, ktorá nahrádza predošlé 1 M Coupé z roku 2010, zároveň sa však často spája s ikonickou M3-kou generácie E46. Pochopiteľne, nejde o priameho nástupcu, výkonnostné a veľkostne sú si tieto modely skutočne veľmi blízko. Dôležité je povedať, že pod prednou kapotou si miesto našiel známy trojlitrový šesťvalcový motor s preplňovaním, ktorého sila je v tomto prípade vyčíslená na hodnotu 272 kW / 370 koní a 465 N.m. To sú obzvlášť zaujímavé čísla, najmä ak napíšem, že táto malá raketka počíta s kompaktnými rozmermi a hmotnosťou okolo 1500 kilogramov. K celkovej atraktívnosti navyše prispieva skutočnosť, že okrem 7-stupňového M DCT-čka môže na výhradne zadnú nápravu výkon posielať aj manuálna prevodovka, no a M2-ka sa tak vo výsledku javí ako skutočne veľkej pozornosti hodný voz.
Jeho silnou stránkou pritom nie je len technika, ale aj parádny vonkajší dizajn, ktorý predurčuje najnovší počin zo stajne M pekne vysoko. Tým ale BMW nekončí, keďže pri príležitosti známej výstavy SEMA v Las Vegas si automobilka z Mníchova pripravila dodatočne komponenty z divízie M Performance, ktoré túto krasú ešte patrične vyšperkujú k dokonalosti. S príchodom ostrého žielezka v ohni na trh budete teda môcť siahnuť po množstve nadstavcov, ktoré však neplnia len estetickú funkciu. V prvom rade ide o početné použite karbónových detailov, a to predovšetkým prostredníctvom akéhosi aero paketu, ktorý počíta s predným mini splitterom, bočným nadstavcom prahu a zadným difúzorom. Dostupné budú aj karbónové kryty spätných zrkadiel, decentný spojler či koncovky výfukov z tohto materiálu. Ďalej nechýbajú čierne ľadvinky, lišty okolo okien, ale aj charakteristický polep umiestnený na trefných miestách, ktorý s perfektne sekunduje snehobielemu laku a tmavým detailom. Drobné vylepšenia neoblišli ani interiér, kde treba spomenúť najmä špičkový 3-ramenný volant s o čosi hrubším vencom a Alcantarov po jeho stranách. Ani vo vnútri nie je núdza na uhlíkové vlákna, nové sú aj hliníkové pedále a prahy. Tlačová správa na záver hovorí o klapkách v výfukoch, ale aj o ešte tuhšom podvozku, ktorý predurčuje takto nakonfigurovanú M2-ku hlavne na okruhové hrátky.