Naozaj krátko pred otvorením autosalónu v Ženeve spoznávame oficiálne dlho očakávané želiezko v ohni od Audi.
Tí z vás, ktorí už sledujú našu novú stránku a vo včerajších neskorších hodinách ešte boli hore, už vedia, že na svet prišla druhá generácia superšportu značky Audi, model R8. Teda, sprvoti boli pochybnosti, či fotografia ktorá obehla internet unikla z oficiálnej sady fotografií novinky alebo ide o dôkladný render. Ako sa po pár hodinách ukázalo, (bohužiaľ) išlo naozaj o prvý kompletný záber, ktorý neskôr doplnili fotografie nižšie. Popravde, asi mi dáte za pravdu, že prvé pocity z druhého pokračovania pomerne úspešného Gallarda z Ingolstadtu sú pre väčšinu rozporuplné. Môže za to predovšetkým výsledný dizajn exteriéru, ktorý sa prakticky na oko od predchodcu líši len detailami, ktoré by mohol pokojne zastrešiť len facelift. Dovolím si povedať, že i legendárne 911-ky sa medzigeneračne zmenia viac ako sme tomu svedkom tu, a to je pritom Porsche odjakživa azda najviac kritizované skrz podobnosť svojich nových modelov od predošlých.
Exteriérovo nám teda Audi neponúka dokopy nič iné a prevratné, ale evolúciu osvedčeného dizajnu, ktorý mal svoju premiéru v sériovej verzii v roku 2007. Poznávacím prvkom sú najmä hrany, ktoré pribudli azda na každom mieste. Silueta je doslova zhodná, rovnako tomu je i v prípade celkových rozmerov, ktoré sa zmenili len minimálne. Ako sme sa dozvedeli už dávnejšie, prostredníctvom malého teaseru, štandardom budú predné full-LED svetlomety, ktoré bude možné za príplatok nahradiť dokonca laserovou technológiu. Profil prišiel o tradičný vertikálny "plátok", keďže po novom bola hliníková/karbónová časť za dverami rozdelená. Vzadu R8-čka vystupuje sploštenejšími tvarmi, svetlomety sa decentne zúžili a zároveň o čosi pretiahli. Difúzor vystúpil ešte vyššie a na hranách nabrali predovšetkým koncovky výfukov po jeho stranách. Najvýkonnejšie vyhotovenie s dodatkom Plus navyše skrášľuje pevné zadné krídlo. R8 s poradovým číslom dva stojí na platforme Audi Space Frame, i vďaka čomu je novinka až o 50 kilogramov ľahšia a zároveň vďaka použitému hliníku a plastom spevnených karbónom až o 40% pevnejšia.
Aj interiér si zachováva svoje pôvodné rozloženie, jeho zmeny sú však viditeľnejšie než v prípade zovňajšku. Dominantou je 12,3'' displej, ktorý úplne nahradil konvenčné, analógové budíky. Na výber je viacero módov zobrazovania, od malých zdvojených budíkov cez jeden centrálny až po obrovskú mapu, teda ako u najnovšieho Audi TT. Kokpit je o čosi futuristickejší a športovejší, zaujímavo je tvarovaný predovšetkým stredový panel, kde za oddeľujúcim panelom od vodičových nôh nájdeme vzdušný priestor s niekoľkými ovládačmi. Samozrejme, neprehliadnuteľná je aj páka sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky S tronic s troma režimami. To najdôležitejšia sa však skrýva za dvojicou nových sedadiel.
I keď sa pred samotným predstavením novinky špekulovalo o viacerých možnostiach a najhorších scenároch, vyzerá to tak, že tu Audi prekvapilo. Hneď v úvode je totiž na výber výhradne V10-ka (prvá generácia bola sprvoti len s V8), ktorú si bude možné zaobstarať v dvoch výkonnostných verziách. Známa atmosférická V10-ka 5.2 FSI z Huracánu ponúkne buď 397 kW / 540 koní, alebo 449 kW / 610 koní vo vyhotovení Plus. 540-koňová R8-čka pokorí 100 km/h za 3,5 sekundy, zatiaľ čo silnejšia verzia to dokáže za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je v prvom prípade 323 km/h, v druhom 330 km/h. Okrem toho, do ponuky sa hneď zo začiatku dostane aj R8 e-tron, teda elektrický superšport s dvoma elektromotormi, každý spoločným výkonom 338 kW / 460 koní a 920 N.m. Vozidlo je navyše vybavené batériami s kapacitou 92 kWh, čím je na jedno nabitie možné prejsť až 450 km pri akcelerácií na stovku za 3,9 sekundy a maximálke 210 km/h. Neskôr by sa mala objaviť aj V8-čka, dokonca sa stále viac hovorí aj o V6-ke. Druhá generácia Audi R8 sa na trhu objaví v lete, cenové relácie začínajú na čiastke od 165-tisíc €, u Plus-ka na hodnote niečo málo cez 187-tisíc €.