Tradičný seriál s pozmeneným názvom, odkazujúci na našu facebookovú stránku, vám ukáže, že sa u nás ľudia nemajú až tak zle!
Po dlhšej časove odmlke, počas ktorej sme samozrejme neprokrastinovali, tu máme ďalšie, teda tretie sumarizujúce vydanie, v ktorom nájdete tie najlepšie kúsky za posledné obdobie z našej stránky exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest. Keďže sa databáza zverejnených fotografií na stránke nezadržateľne rozširuje, čoho výsledkom sú do veľkej miery naozaj kvalitné fotografie z bežných ulíc, závodných okruhov či zaujímavých eventov, vybrať i tentokrát dvadsiatku najzaujímavejších fotografií bolo pomerne ťažké. Samozrejme, i predošlé diely boli nabité naozaj zaujímavými exemplármi, no dovolím si povedať, že nová dvadsiatka záberov sa nesie v duchu - to najlepšie, čo doma máme.
Vo všeobecnosti fotografie pochádzajú z mojej strany, respektíve ďalších dvoch automobilových spotterov (Adam & Jakub) a v neposlednom rade ste to práve vy, ktorí mi zahlcujú inbox momentkami, za čo vám veľmi pekne ďakujeme. Vďaka samozrejme patrí aj necelým 19-tim tisícom fanúšikom, ktorí sú súčasťou prvej a zároveň najväčšej a najkvalitnejšej stránky tohto druhu u nás! Pre instagramerov, spamerov a tagerov určite pripomínam aj skratku aka vychytaný hashtag #exkluzivitaciest, pod ktorým už v tejto dobe nájdeš niekoľko desiatok zaujímavých fotiek. Ako ste si mohli všimnúť i na samotnom fejsbuku, medzičasom sme rozšírili množstvo informácií, ktoré pribaľujeme ku každej fotografií, čím chceme priniesť i istú edukáciu. Kolonku cena naďalej nečakajte, nakoľko ako som sa sám už dávnejšie presvedčil, priniesla skôr negatívny efekt a viac spochybňujúcich reakcií.
Tretie pokračovanie je nabité naozaj tými najlepšími, najzaujímavejšími či najraritnejšími vozidlami tohto druhu. V zozname nižšie tak nemôžu chýbať horúce prírastky na Slovensku - Porsche 918 Spyder, najsilnejšie BMW v histórií, limitovaná 600-koňová edícia BMW M5 30 Jahre M5, ale i napríklad také mimoriadne vzácne a nevídané, najúspornejšie auto na svete, Volkswagen XL1. Pochopiteľne nechýba ani novučičké Bentley Flying Spur, nové a jediné Lamborghini Aventador Roadster u nás, ale i jeden z najúspešnejších superšportov na svete, Lamborghini Gallardo v exkluzívnej edícii LP570-4 Superleggera či exemplár posledného modelového roku, teda po druhom facelifte. Ďalej tu máme v tejto dobe mimoriadne populárne G 63 AMG, dokonca v úprave od Brabusu, či pravdepodobne najvýkonnejšie GT-R v strednej Európe, teda v úprave AMS Alpha 12+! Zo strany susedných Čiech určite zahviezdi exkluzivitka, akou je Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness, no predovšetkým superautá ako Maserati MC12, Ferrari Enzo či Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce, ale aj novučičký Huracán (mimochodom, prvý exemplár máme už aj u nás a veríme, že sa nám ho čoskoro podarí zachytiť).
Dosť bolo ale slov, tu je teda ďalších 20 fotografií.
______________________________________________________
Bentley Continental GT V8 S
motor: 4.0 V8, 528 k & 680 N.m, lokalita: Parndorf, autor: jakub0040 (BCS)
Bentley Flying Spur
motor: 6.0 W12, 625 k & 800 N.m, lokalita: Lozorno, autor: Matej J.
Bentley Mulsanne
motor: 6.75 V8, 512 k & 1020 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanúšik Filip H.
BMW M5 30 Jahre M5
motor: 4.4 V8, 600 k & 700 N.m, lokalita: Košice, autor: fanúšik Oskar K.
Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness (Mercedes-Benz S 63 AMG)
motor: 5.9 V8, 850 k & 1450 N.m, lokalita: Kravaře, autor: fanúšik Milan Š.
Kedže stále sa nájdu ľudia, ktorí danú oblasť vozidiel moc nepochopili a posielajú nám síce pekné, ale obyčajné vozidlá, poďme si to pekne zhrnúť. Pod pojmom exkluzívne automobily spadajú luxusné (Rolls-Royce, Bentley atď.), (super)športové (Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Porsche atď.) a exotické automobily (Lotus, Tesla, Wiesmann, Hummer atď.), vrátane amerických klasík (Mustang, Challenger, Camaro) a v poslednom rade vozidlá tradičnejších značiek, no v špičkových verziách (Mercedes-Benz AMG, BMW M, Audi S a RS, atď.)
Ďalej pripomínam, že jednou z hlavných našich podmienok bola vysoká úroveň stránky a pridávanie len naozaj kvalitných fotografií. Každú jednú fotografiu, ktorá príde a následne ju zaradím do poradia na uverejnenie, preto upravujem vo Photoshope. Samozrejme, chodia mi i kvalitné fotografie zachytené zrkadlovkami, no vždy je čo vylepšiť. Približne 80 % fotiek však vznikli mobilmi/smartfonmi a navyše nie každý, i keď ma iPhone 5S, vie fotiť, preto sa väčšina mojej roboty okolo stránky odohráva práve v tomto najznámejšom grafickom softvériku. To v konečnom dôsledku znamená to, že mi to zaberie dosť času, preto i touto cestou prosím o strpenie a opäť vravím, pokiaľ je fotografia kvalitná a obsahuje exkluzívny obsah, ktorý na stránke ešte nebol, skôr či neskor ju pridáme.
Nedá mi nespomenúť ešte nasledujúce fakty. Nikdy by som nebol povedal, že stránka s takýmto obsahom bude predstavovať takú rivalitu medzi oboma krajinami. Najmä zo strany českých fanúšikov sme často svedkami akéhosi povyšovania a dokazovania si toho, že u nich sú lepšie autá ako u nás. Nevravím, že to tak nie je, popravde je to ťažké posúdiť, no myslím si, že obe krajiny majú naozaj čo „ponúknuť“ a viac menej je to v rovine „čo jedná nemá, druhá má a naopak“. Vzájomné vyťahovanie sa a predbiehanie mi však príde maximálne trápne, najmä ak zoberiem do úvahy, že komentáre tohto typu píšu zväčša ľudia, ktorí s danými exemplármi majú spoločné maximálne to, že máju ich fotky v telefóne. Ďalej, stránka nevznikla ani za účelom zoznamky, či akýchsi Zlatých stránok. Značky neretušujem len zo srandy, preto vás opätovne žiadam, aby ste pod fotkami nepísali mená majiteľov, respektíve značky daných vozidiel. Ďakujempekné
Okrem toho, na záver touto cestou pozdravujem niektorých (sprvoti fanúšikov, teraz hejterov) z východného Slovenska, ktorí sa snažia pomerne naozaj úboho, okopírovať náš úspešný projekt a zároveň sa cítia neskutočne nad vecou. Reklamu nekvalitným počinom nikdy nerobíme, preto pokusy a snahy "automobilového znalca" Martinka F. z Humenného medializovať nebudeme. Každopádne, okrem toho, že ho cením za to že ma zablokoval (to je frajer, že?!), držíme mu palce pri skúškach na vodičák (ak ho už robí) a veríme, že niekedy sa mu podarí zviesť aj v inom aute ako profilovkovej R8-čke. Napríklad v takom Nissane GT-R aby zistil, že to nie je "hnusné auto". Od nešťastníkov prejdime však radšej k ďalším krásavcom.
Ferrari Enzo
motor: 6.0 V12, 660 k & 657 N.m, lokalita: Praha, autor: fanúšik Ales Chytracek l Photography
Lamborghini Gallardo Superleggera
motor: 5.2 V10, 530 k & 510 N.m, lokalita: Praha, autor: fanúšik Tomáš Dvořák
Lamborghini Gallardo LP560-4 (MY2013)
motor: 5.2 V10, 560 k & 540 N.m, lokalita: Rožňava, autor: fanúšik Adam S.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
motor: 5.2 V10, 570 k & 540 N.m, lokalita: Banská Bystrica, autor: fanúšik Bohuš K.
Lamborghini Huracán LP610-4
motor: 5.2 V10, 610 k & 560 N.m, lokalita: Masarykov okruh, autor: fanúšik Patrik Vrablic Photography
Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce
motor: 6.5 V12, 670 k & 650 N.m, lokalita: Praha, autor: fanúšik Tomáš Dvořák
Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster & Rolls-Royce Wraith
motor: 6.5 V12, 700 k, 690 N.m & 6.6 V12, 632 k, 800 N.m, autor: fanúšik
Maserati MC12
motor: 6.0 V12, 632 k & 652 N.m, lokalita: Špindlerův Mlýn, autor: fanúšik Ales Chytracek l Photography
Maybach 62
motor: 5.5 V12, 550 k & 900 N.m, lokalita: Praha, autor: fanúšik Tomáš H.
Mercedes-Benz G 63 AMG + úprava Brabus
motor: 5.5 V8, 620 k & 760+ N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanúšik Matej Ch.
Audi R8 V10 & Mercedes-Benz SLS AMG
motor: 5.2 V10, 525 k, 530 N.m & 6.2 V8, 571 k, 650 N.m, lokalita: Slovakia Ring, autor: martinzmartina
Nissan GT-R + úprava AMS Alpha 12+
motor: 4.0 V6, 1500+ k, lokalita: Soroška, autor: fanúšik Tomáš T.
Porsche 911 Turbo S Cabriolet
motor: 3.8 B6, 560 k & 700 N.m, lokalita: Bratislava, autor: martinzmartina
Porsche 918 Spyder
motor: 4.6 V8 + elektromotor, 887 k & 1273 N.m, lokalita: Bratislava, autor: jakub0040 (BCS)
Rolls-Royce Phantom Series II EWB
motor: 6.75 V12, 460 k & 720 N.m, lokalita: pri Budapešti, autor: fanúšik Štefan C.
____________________________________________________
Pre exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest sleduj oficiálnu FB stránku!