To, o čom sa medzi automobilovými fanúšikmi šepkalo už dlhšie, nám potvrdili fotografie z posledných dní.
To, o čom sa medzi automobilovými fanúšikmi šepkalo už dlhšie, nám potvrdili fotografie z posledných dní. Na Slovensku máme, približne rok po oficiálnej premiére, prvý hybridný hyperšport, brutálne Porsche 918 Spyder. Zábery, zachytené v hlavnom meste pochádzajú od nášho čitateľa a fanúšika fejsbukovej stránky zameranej na exkluzívne automobily z našich ciest, Rolanda. Tomu sa totiž podarilo ako jednému z prvých stretnúť v súčasnosti jeden z najúchvatnejších, najexkluzívnejších a najhodnotnejších automobilov sveta, úhlavného konkurenta špičkových hyperšportov McLaren P1 a Ferrari LaFerrari (tie sú pre zmenu už v susedných Čechách).
Porsche 918 Spyder sa pritom predieralo na svetlo sveta pomerne dlho a ťažko. Koncepčné vozidlo malo svetovú premiéru už v roku 2010 na autosalóne v Ženeve, avšak nasledujúce 3 roky bol hyperšport len v rovine konceptu, nakoľko automobilka ho naozaj dlho testovala a vylepšovala. Sériová verzia, ktorá sa exteriérom líšila len minimálne, však prišla na svet až v roku 2013, pričom oficiálnu premiéru si 918-ka odkrútila na autosalóne vo Frankfurte v roku 2013. Počas troch rokov kompetentní sledovali konkurenciu a ohlasy možných zákazníkov. Taktika očividne zabrala, kedže pôvodne mal tento vrcholový model poskytovať výkon "len" 780 koní a krútiaci moment 750 N.m, no v roku 2013 automobilka oznámila, že sa výkon zvýšil na hodnotu 887 koní a až neuveriteľných 1273 N.m! Keďže sa jedná o najnovší hyperšport, každému je jasné, že v automobile nájdeme aj elektromotor, nakoľko v súčasnosti je to trendom. Ten v tomto prípade disponuje výkonom 93 kW / 127 k určených na prednú nápravu a 113 kW / 154 koní pre zadnú nápravu. Zvyšných 608 koní produkuje motor V8 s objemom 4.6 litra.
Silu na zadné nápravy prenáša dvojspojková sedemstupňová prevodovka PDK, pričom zadná náprava dostala elektromechanické natáčanie kolies. Predné kolesá, poháňané výhradne elektromotorom, pre zmenu disponujú hydraulickým systémom určeným na prekonávanie priečnych nerovností. Za kolesami, ktoré majú vpredu rozmer 20 a vzadu 21'', nájdeme keramické brzdové kotúče PCCB. Celý automobil váži 1685 kíl. Automobilka Porsche hovorí o tom, že i napriek svojej veľkej hmotnosti, model 918 Spyder porazí jeho konkurentov LaFerrari a McLaren P1. Zrýchlenie 0-100 km/h mu trvá 2,8 sekundy, pričom hranicu 300 km/h atakuje za 23 s. Maximálna rýchlosť je okolo hranice 340 km/h. Cenové relácie nového exemplára v závislosti od trhu začínajú na čiastke od necelých 800-tisíc €!
Na záver len dodám, že i keď hovorím o tomto exempláre ako o prvom tohto druhu na Slovensku, v kuloároch sa šepká, že jediným zďaleka nie je. Majitelia sa však s nimi nepromenádujú po našich uliciach, no i napriek tomu o nich viacerí vedia. Uzatvorme to teda tak, že toto je oficiálne prvá 918-ka zachytená u nás.
Pre ďalšie exkluzívne automobily z našich ciest, navštív našu fejsbukovú stránku.