Viete si predstaviť, ako by vyzerali tie najdrahšie modely, respektíve najznámejšie športové automobily, keby ich automobilky do ponuky začlenili aj "low-endové" verzie?
Však to poznáte. Plecháče, tmavé, nelakované plastové nárazníky, lacno pôsobiace halogénové výbojky, maličký výfučik schovaný niekde pod zadným nárazníkom a interiér, kde by ste okrem volantu, riadiacej páky a rádia, hľadali niečo navyše len márne. Tieto featury sú doménou predovšetkým tých najzákladnejších a najlacnejších automobilových verzií, teda najnižších stupňov výbav, ktoré v reklamných materiáloch jednotlivých značiek nájdete pochopiteľne len niekde na okraji. Ako príklad určite poslúži Škoda Fabia minulej generácie v "sociálnej" verzii Junior, niektoré modely rumunskej automobilky Dacia alebo aj akési "pracovné modely" iných značiek.
Pravdou však je, že v dnešnej dobe vidno kontrastný rozdiel medzi "základom" a tými najlepšími výbavami aj v prípade drahších áut strednej, i vyššej strednej triedy. Samozrejme, nemôžeme porovnávať najlacnejšie vozidlá na trhu so základnou verziou, dajme tomu, takej A6-ky od Audi, no ak postavíme vedľa seba jej holý základ k povedzme nafulovanej A6-ke, nedajbože (R)S6-ke, cenový rozdiel je vidno na prvý pohľad. Cenová politika je jasná a snaha dostať sa s cenou vozidla na čo najnižšiu úroveň (však kolonka "už od" vždy zaujme), sa teda niekde odzrkadliť musí. Viete si však predstaviť, ako by vyzerali tie najdrahšie modely, respektíve najznámejšie športové automobily, keby ich automobilky do ponuky začlenili aj takéto "low-endové" verzie?
Práve o niečo také sa postaral nezávislý maďarský dizajnér, o ktorom tu určite nepíšem prvýkrát. X-Tomi si zobral na paškál pár exemplárov, na ktorých sa snažil pomocou jeho grafických znalostí jasne ukázať a priblížiť, ako by vyzeralo napríklad také lambo v strohom, najlacnejšom vyhotovení. Niektoré automobilové rendery vyzerajú naozaj zaujímavo, inokedy je však jeho premena pomerne diskutabilná. Najmä v prípade najznámejších superšportov je všeobecne známe, že ich ešte lepšie a výkonnejšie odvodené verzie disponujú väčším počtom tmavých častí, nakoľko pôvodné detaily lakované vo farbe karosérii nahradili časti vyrobené z karbónu. Preto niektoré fotografie (napr. Huracan, LaFerrari) nepôsobia na prvý pohľad (odhliadnuc od diskov) zrovna tak, ako autor mienil. Každopádne, jeho myšlienka a nápad vyzerá naozaj netradične a zaujímavo, však posúďte sami.