Špionážne fotografie kolovali síce po internete už dávno, deň kedy sa ukážu prvé oficiálne fotografie nadišiel však až dnes.
Mercedes-Benz predstavil minulý rok úplne novú generáciu svojho pilotného modelu, triedy C. Novinka sa medzičasom dostala na trh už aj u nás a keďže zástupca strednej triedy prišiel len vo verzii sedan, pochopiteľné bolo, že čoskoro bude nasledovať praktické prevedenie kombi, v prípade tejto značky už tradične označované ako Estate, alebo skôr T-Modell. Špionážne fotografie kolovali síce po internete už dávno, deň kedy sa ukážu prvé oficiálne fotografie nadišiel však až dnes.
Dnes sa totižto konalo oficiálne predstavenie samotnou automobilkou Mercedes-Benz. Z prvých záberov môžeme usúdiť, že dizajnéri nadviazali na elegantne pojatý sedan a ladné krivky si zachoval aj kombík, dokonca v istých pohľadoch vyzerá novinka vyváženejšie než klasický sedan. Najväčšiu zmenu evidujeme v tvare zadných svetlometov, ktoré po dlhých rokoch upustili od vertikálneho členenia, keďže po novom sú orientované horizontálne, pričom po vyklopení veka batožinového priestoru sa svetlá rozdelia. Kombík prevzal všetky súčasné dizajnové prvky značky. Do pozornosti dávam najmä riešenie výfukov, ktoré je opäť zhodné ako vo verzii sedan. Základný, elegantný balík to nehrá na športovca, preto zadný nárazník disponuje len lesklou lištou, ktorá vypĺňa prázdne miesto. Zaujímave riešenie, i keď po tých rokoch, čo sme si zvykli na viditeľné výfuky áut, teraz trochu chýbajú.
Paradox však nastáva až v AMG packete, ktorý dodal agresívnejší a atraktívnejší look. Keď sa však pozrieme na zadné partie, okrem postranných odvetrávacich otvorov eviduje dve lesklé "koncovky" výfukov. Ako sme si už mohli všimnúť na vozidle ako Audi RS6 a mnoho ďalších, koncovku výfuku netvorí samotný koniec výfukového potrubia. Koniec výfuku je totižto doslova obalený touto koncovkou, čím vo finálnej podobe robí výfuk podstatne väčším. Pri bližšom pohľade na nové C-čko však prichádzame k zarážajúcej situácii akú evidujeme napríklad pri naftovej Octavii RS. V tomto prípade sa dokonca vo fejkovej koncovke nenachádza žiadny výfuk! Na fotografiách je naftová verzia C250 BlueTec, preto je dosť možné, že výfuky tieto koncovky zapĺňajú len v benzínových modeloch. Každopádne, veľmi zaujímave...
Interiér je prakticky zhodný so sedanom, pochopiteľne viac miesta nad hlavami budú mať zadní pasažieri, pričom batožinový priestor za nimi poskytuje až 490 litrov, čo je o 10 litrov viac oproti predchodcovi. Okrem toho, viac miesta nájde zadná posádka aj v priestore nôh, keďže rázvor kolies narástol až o 86 mm. S príchodom verzie kombi prichádza na scénu aj prevedenie C300 Hybrid, ktoré kombinuje naftový agregát s elektromotorom. Samozrejme, zvyšné motorizácie zdieľa novinka s klasickou limuzínou.