Let British Airways BA5390
Desiateho júna 1990 do lietadla spoločnosti British Airways nastúpilo 81 pasažierov, ktorí smerovali z Birminghamu do španielskej Malagy. Kolesá sa zo vzletovej dráhy zdvihli krátko po siedmej, lietadlo naberalo svoju rýchlosť aj požadovanú letovú výšku a piloti si po chvíľke odopli svoje bezpečnostné pásy.
Let mal trvať približne tri hodiny. Po niekoľkých minútach vo výške približne päť kilometrov lietadlom otriasla poriadna rana. Predné okno v kokpite vypadlo z pántov a Tima Lancastera, kapitána letu, tlak doslova „vcucol“ cez okno von. Silný vietor držal pilotov trup nalepený na vonkajšom plášti lietadla, zatiaľ čo jeho nohy boli silno zakliesnené v kokpite.
British Airways Flight 5390 suffered an explosive decompression shortly after takeoff on 10 June 1990. The windscreen panel separated from its frame, causing the plane's captain to be blown partially out of the aircraft.
— Marina Amaral (@marinamaral2) March 21, 2021
The crew held onto him for more than 20 minutes. pic.twitter.com/YiVZ2b9KcC
Stevard Nigel Ogden, ktorý sa v tom čase nachádzal v kokpite, aby pilotom doručil kávu, okamžite reagoval a chytil kapitána za pás. Druhému pilotovi Atchisonovi sa podarilo prevziať kontrolu a v rýchlosti sa snažil dostať lietadlo do menšej výšky, aby sa tak stabilizoval tlak vzduchu a do kabíny sa vrátil kyslík.
Okrem toho, že si všetci mysleli, že sa táto situácia skončí hrozivou katastrofou, do posledného momentu boli presvedčení aj o tom, že kapitán túto divokú jazdu na nose lietadla neprežil. Krátko pred ôsmou sa lietadlu podarilo bezpečne pristáť.
Privolaná záchranná služba bola pripravená, že z lietadla odvezie mŕtve telo pilota, no záver tohto príbehu je šokujúci. Kapitán napriek omrzlinám, zlomenému lakťu, zápästiu, palcu a ťažkému šoku prežil.
Let PAL 812
Písal sa 25. máj, rok 2000. Hovorí sa, že keď chce človek vyniknúť, musí urobiť niečo zaujímavé. Urobil to aj Filipínec Augusto Lakandula, ktorý sa však preslávil svojou hlúposťou. Počas letu číslo 812 filipínskych aerolínií sa tento muž pokúsil o bizarnú, amatérsku lúpež, ktorá sa skončila ako veľmi, veľmi zlá tragikomédia.
Z letiska v Davao vzlietlo lietadlo okolo druhej hodiny poobede, pričom plánovaná trasa smerovala do Manily. Na palube bolo toho času 278 cestujúcich, traja piloti, deväť letušiek a dvaja školitelia palubného personálu.
Po hodine a pätnástich minútach, keď sa piloti pomaly pripravovali na pristátie, si Augusto nasadil svoj lúpežný odev. Ten sa skladal z modrej lyžiarskej masky a plaveckých okuliarov. Do rúk si vzal pištoľ a odistený granát, ktoré nejakým záhadným spôsobom prepašoval na palubu, a dostal sa do kokpitu. Tam posádke povedal, že chce peniaze, a následne naliehal na pilotov, aby lietadlo otočili naspäť do Davaa. Peniaze mu síce dala aj posádka, aj ostatní cestujúci, no piloti so zmenou trasy nesúhlasili. Ako dôvod uviedli, že nemajú dostatok paliva.
Augusto sa s tým zrejme zmieril a pilotov poprosil, aby mu teda aspoň ukázali, ako sa skáče z lietadla. Nakázal im, aby s lietadlom klesli do menšej výšky, a z batohu vytiahol padák. Pilot si všimol, že padáku chýba šnúra na otvorenie, tak vzal šerpu zo záclony a pomohol mu ho tak opraviť. Následne sa nebezpečný muž presunul k zadným dverám, z ktorých vyskočil.
Jeho pozostatky našli vojaci o tri dni neďaleko Manily. Na palube letu 812 zanechal Augusto svoju zbraň a jednu topánku. Jeho starší brat úradom povedal, že Augusto celý život túžil zoskočiť padákom. Skok z letu PAL 812 bol však jeho prvým aj posledným pokusom.