Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. augusta 2013, 17:30
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!

TECH BMW
Uložiť Uložené

BMW dokončuje svoj najnovší hybridný počin, športový model i8, ktorý má konkurovať klasickému Porsche 911.

BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
BMW dokončuje svoj najnovší hybridný počin, model i8, ktorý má konkurovať klasickému Porsche 911. 
 
Chalani z mníchovskej automobilky BMW to s hybridnými automobilmi myslia naozaj vážne. Začalo to konceptmi i3 a i8, ktorým som priznám sa nevenoval žiadnu pozornosť. Nedávno sme vám však priniesli článok o sériovej verzii malého hybridného automobilu i3. Mníchovčania prekvapili, nakoľko skoro každá automobilka predstavuje hybridné automobily budúcnosti, avšak len málo z nich sa naozaj dostane do produkčnej podoby. BMW tak po predstavení i3-ky nič nenecháva na náhodu a vo veľkom finišuje s ďalším modelom z úspornej rady "i", i8-čkou.
 
Jedná sa o plug-in hybridný športový automobil, ktorý bude disponovať pohonom všetkých kolies. Jednotlivé nápravy však bude poháňať iný motor. Zadnú nápravu bude poháňať iba 1,5-litrový benzínový trojvalec TwinPower Turbo s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 320 N.m. O predné kolesá sa stará výhradne elektromotor s výkonom 96 kW a 250 N.m. Ten čerpá energiu z lithium-iontových batérií umiestnených pod podlahou. Nabíjať batérie bude možné aj prostredníctvom klasických zástrčiek za 90 minút. Model i8 teda bude disponovať výkonom 266 kW / 361 k a 570 N.m a šesťstupňovým automatom.
 
Výhradne na elektromotor, teda v režime len predného pohonu určeného do mesta, zvládne prejsť 35 kilometrov pri maximálnej rýchlosti 120 km/h. Z 0 na 100 km/h pritom zvládne i8-čka akcelerovať (predpokladám aj s použitím klasického motora) za 4,5 s a môže dosiahnuť až rýchlosť 250 km/h, kedy sa ozve obmedzovač. BMW tvrdí, že podľa európskych noriem sa bude priemerná spotreba pohybovať na hodnote 2,5 l/100 km, čo je najmä po prečítaní predošlej vety dosť nereálne.
 
Ako vidíte z fotografií, na dizajne automobilka ešte pracuje, keďže je jasné, že oproti konceptu príde o futuristický vzhľad či sklenené plochy. Tvar karosérie by sa však nemal zmeniť. Interiér poskytne konfiguráciu 2+2. Zaujímavosťou je, že sama automobilka poskytla oficiálne fotografie zakamuflovaného testovaného exemplára, keďže obyčajne za fotografie tohto typu vďačíme špionážnym fotografom. V tomto prípade chce BMW pravdepodobne dosiahnuť to, aby verejnosti dokázali, že to s výrobou hybridných automobilov myslia vážne. Otázne je, či aj pri danej nízkej spotrebe sa automobil oplatí kúpiť, nakoľko cenové relácie sa budú pohybovať od približne 150-tisíc Eur. Automobilka však otvorene hovorí, že i8-ka bude namierená proti 911-kam od Porsche.
 
BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
BMW i8 2014: hybridný konkurent Porsche 911 už čoskoro!
 
Čo si myslíte o danom automobile a vlastne všetkých hybridných automobiloch, najmä tých športových?
 

Foto: BMW

Domov
Zdieľať
Diskusia