Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. apríla 2022 o 6:55
Čas čítania 1:32
Martin Mičuda

Na novú triedu C si už posvietila divízia AMG, na šesťvalec však zabudni

Na novú triedu C si už posvietila divízia AMG, na šesťvalec však zabudni
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Pod kapotou nového C 43 už nie je benzínový šesťvalec, odteraz si bude musieť vystačiť len s 2-litrovým štvorvalcom s elektrickým turbodúchadlom, ktoré pochádza zo sveta formuly 1.

v čase predstavenia novej generácie triedy C svet obletela správa o tom, že Mercedes-Benz najmä vplyvom emisných noriem neplánuje do nového zástupcu strednej triedy montovať iný ako štvorvalcový motor.

Hoci táto informácia patrične zarezonovala, najmä ak predošlé C 63 ako jediné v triede ponúkalo dokonca osemvalec, doposiaľ však nemala veľký dosah na aktuálne portfólio. Značka totiž zatiaľ na trhu ponúkala novú triedu C výhradne v bežných, nie športových verziách, kde absencia väčších motorov nezohrávala významnú rolu.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021 o 14:30

To sa však v uplynulých hodinách mení. Nemci totiž práve odhalili prvý športový derivát, ktorý pod označením C 43 4Matic zastupuje akýsi medzník medzi bežnými verziami a vrcholným C 63.

Pod jeho kapotou bol doposiaľ 367-koňový benzínový šesťvalec, v novej generácii si však bude musieť vystačiť s 2-litrovým benzínovým štvorvalcom. Známy agregát M139 bol však osadený nielen 48 V mild-hybridnou technológiou, ale aj elektrickým turbodúchadlom, ktoré pochádza zo sveta formuly 1.

Mercedes-AMG, C 43,
Zdroj: Mercedes-Benz


Vo výsledku tak nový Mercedes-AMG C43 4Matic dostal identickú techniku ako nedávno predstavené SL 43, akurát tu inžinieri naladili štvorvalec až na rovných 300 kW a 500 Nm.

408 konských síl tak umožňuje triede C akcelerovať z miesta na rýchlosť 100 km/h len za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom 250, respektíve za prítomnosti príplatkového paketu až 265 km/h.

Samozrejme, svoju úlohu na rýchlostných parametroch zohráva aj štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies 4Matic (v pomere 31 : 69), ktorému krútiaci moment servíruje vylepšená 9-stupňová automatická prevodovka.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Súčasťou základnej výbavy pre verziu 43 je napokon aj adaptívny podvozok, ba čo viac, aj riadená zadná náprava, ktorá výraznou mierou zlepší nielen manévrovateľnosť, ale i agilitu v zákrutách.

Po vizuálnej stránke sú zmeny, v zmysle tradícií, len kozmetické. Dobre známy športový optický AMG paket, ktorý poznáme z bežných verzií, je štandardom, je však doplnený o nový, tzv. Panamericana Grill, teda masku s vertikálne orientovanými lamelami, a typickú štvoricu okrúhlych koncoviek výfuku. Okrem toho je poznávacím znakom športovej verzie plaketa Turbo Electrified na predných blatníkoch a nové 18 až 20" disky kolies.

 
Do interiéru sa nasťahovali športové sedadlá, ktoré je možné za príplatok vymeniť za škrupinové. Nechýbajú početne zastúpené karbónové dekóry či športový AMG volant s dodatočnými tlačidlami na zmenu nastavení. Infotainment MBUX získal športovejšiu grafiku, zatiaľ čo zákazník má možnosť siahnuť po systéme AMG Real Performance Sound, ktorý má zaručiť lepšiu zvukovú kulisu nielen v exteriéri, ale aj interiéri voza.

Mercedes-AMG, C 43,Mercedes-AMG, C 43,Mercedes-AMG, C 43,Mercedes-AMG, C 43,
Zobraziť galériu
(32)
Domov
Zdieľať
Diskusia