Pod kapotou nového C 43 už nie je benzínový šesťvalec, odteraz si bude musieť vystačiť len s 2-litrovým štvorvalcom s elektrickým turbodúchadlom, ktoré pochádza zo sveta formuly 1.
Už v čase predstavenia novej generácie triedy C svet obletela správa o tom, že Mercedes-Benz najmä vplyvom emisných noriem neplánuje do nového zástupcu strednej triedy montovať iný ako štvorvalcový motor.
Hoci táto informácia patrične zarezonovala, najmä ak predošlé C 63 ako jediné v triede ponúkalo dokonca osemvalec, doposiaľ však nemala veľký dosah na aktuálne portfólio. Značka totiž zatiaľ na trhu ponúkala novú triedu C výhradne v bežných, nie športových verziách, kde absencia väčších motorov nezohrávala významnú rolu.
To sa však v uplynulých hodinách mení. Nemci totiž práve odhalili prvý športový derivát, ktorý pod označením C 43 4Matic zastupuje akýsi medzník medzi bežnými verziami a vrcholným C 63.
Pod jeho kapotou bol doposiaľ 367-koňový benzínový šesťvalec, v novej generácii si však bude musieť vystačiť s 2-litrovým benzínovým štvorvalcom. Známy agregát M139 bol však osadený nielen 48 V mild-hybridnou technológiou, ale aj elektrickým turbodúchadlom, ktoré pochádza zo sveta formuly 1.
Vo výsledku tak nový Mercedes-AMG C43 4Matic dostal identickú techniku ako nedávno predstavené SL 43, akurát tu inžinieri naladili štvorvalec až na rovných 300 kW a 500 Nm.
408 konských síl tak umožňuje triede C akcelerovať z miesta na rýchlosť 100 km/h len za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom 250, respektíve za prítomnosti príplatkového paketu až 265 km/h.
Samozrejme, svoju úlohu na rýchlostných parametroch zohráva aj štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies 4Matic (v pomere 31 : 69), ktorému krútiaci moment servíruje vylepšená 9-stupňová automatická prevodovka.
Súčasťou základnej výbavy pre verziu 43 je napokon aj adaptívny podvozok, ba čo viac, aj riadená zadná náprava, ktorá výraznou mierou zlepší nielen manévrovateľnosť, ale i agilitu v zákrutách.
Po vizuálnej stránke sú zmeny, v zmysle tradícií, len kozmetické. Dobre známy športový optický AMG paket, ktorý poznáme z bežných verzií, je štandardom, je však doplnený o nový, tzv. Panamericana Grill, teda masku s vertikálne orientovanými lamelami, a typickú štvoricu okrúhlych koncoviek výfuku. Okrem toho je poznávacím znakom športovej verzie plaketa Turbo Electrified na predných blatníkoch a nové 18 až 20" disky kolies.
Do interiéru sa nasťahovali športové sedadlá, ktoré je možné za príplatok vymeniť za škrupinové. Nechýbajú početne zastúpené karbónové dekóry či športový AMG volant s dodatočnými tlačidlami na zmenu nastavení. Infotainment MBUX získal športovejšiu grafiku, zatiaľ čo zákazník má možnosť siahnuť po systéme AMG Real Performance Sound, ktorý má zaručiť lepšiu zvukovú kulisu nielen v exteriéri, ale aj interiéri voza.