Na základe výsledkov kvalifikácie to vyzerá tak, že v zajtrajších pretekoch sa máme na čo tešiť.
V prvej kvalifikácii sezóny s novými monopostmi tímy ukázali plný výkon a takéto konečné poradie by tipoval len málokto. Výkon motora Ferrari potvrdili okrem Leclerca so Sainzom aj zákaznícke tímy. Opačné pocity vládnu v Mercedese, čo na vlastnej koži zažívajú najmä v Aston Martine a McLarene.
Nové pravidlá vyniesli Ferrari do čela
Testy v Barcelone a Bahrajne nám veľa o reálnom tempe nepovedali. Top tímy svoju rýchlosť tradične skrývali, no medzi tímami sa šírili reči, že najmä Ferrari so svojím novým motorom by mohlo byť v čele. Naopak, zákaznícke tímy Ferrari, Alfa Romeo a Haas sa počas celých testov trápili. Alfa mala problémy so spoľahlivosťou a Haas zase so situáciou okolo vojny na Ukrajine, keďže ich pilot Nikita Mazepin je Rus a rovnako aj hlavný sponzor Uralkali je z Ruska.
Navyše Mazepinov otec a zároveň sponzor je jedným z oligarchov, ktorí majú blízko k Putinovi. Haas sa teda rozhodol zrušiť kontrakt s Mazepinovcami a hľadal náhradu na poslednú chvíľu. Špekulovalo sa o rôznych pilotoch, no na prekvapenie mnohých sa do amerického tímu po ročnej prestávke vrátil bývalý pilot Kevin Magnussen. Rovnaké problémy s jedným pilotom mal aj Aston Martin, keďže Sebastian Vettel mal pozitívny test na koronavírus. V monoposte ho nahradil tak isto bývalý pilot F1 a v súčasnosti rezervný pilot Nico Hülkenberg.
V Q1 studená sprcha pre Aston Martin a Ricciarda
Prvá časť kvalifikácie potvrdila očakávania týkajúce sa dobrého tempa Ferrari, keď Leclerc so Sainzom obsadili prvé dve priečky pred úradujúcim šampiónom Verstappenom na Red Bulle. Pozitívnym prekvapením bol Haas a Alfa Romeo. Problémy z testov akoby zmizli a obaja piloti oboch tímov sa prebojovali do druhej časti kvalifikácie. V prípade Bottasa s Magnussenom z toho bolo dokonca štvrté, respektíve piate miesto.
Opačné pocity prevládali v Aston Martine, ktorému vypadli obaja jazdci. Najmä Lance Stroll nezažil najlepšiu sobotu, keď zajazdil pomalší čas ako zaskakujúci Nico Hülkenberg. Problémy z minulej sezóny pokračujú aj u Daniela Ricciarda, ktorý skončil na 18. mieste a na svojho tímového kolegu stratil v Q1 takmer sedem desatín sekundy. Vypadol aj Latifi na Williamse a Tsunoda na Alphatauri.
Q2 v réžii Verstappena a Mercedesy sú konečne bližšie
V druhej časti kvalifikácie zajazdil najrýchlejší čas Verstappen, ktorého nasledovali obe Ferrari a štvrtý Pérez. Na piatej a šiestej priečke skončili v prostrednej časti kvalifikácie jazdci Mercedesu Hamilton s Russellom. Najmä čas 7-násobného šampióna naznačil, že Mercedes by na tom vôbec nemusel byť tak zle, ako tvrdí. Hamilton zaostal za prvým Verstappenom o necelé tri desatiny sekundy.
Tempo Magnussena bolo stále výborné a Dán postúpil do Q3 zo siedmej priečky. Posledné tri postupové miesta obsadili Alonso, Gasly a Bottas. Na nepostupových priečkach sa zoradili Ocon, Schumacher, Norris, Albon a Čou. V prvej desiatke sa teda neocitol žiaden pilot zákazníckych tímov Mercedesu. Zároveň pre Micka Schumachera to bolo prvé kvalifikačné porovnanie v F1 s iným tímovým kolegom ako Mazepinom a jeho polsekundová strata na Magnussena ukázala, že mladý Nemec to bude mať tento rok výrazne ťažšie.
Návrat Ferrari dokonaný, Red Bull v závese a Mercedes nikde
V poslednej časti kvalifikácie väčšina očakávala, že Mercedes sa pridá do boja o pole position, no opak bol pravdou. Hamilton so stratou 0,680 sekundy obsadil len piatu priečku a Russell stratil dokonca 1,658 sekundy a skončil deviaty. Porazil ho aj ôsmy Alonso, siedmy Magnussen a šiesty Bottas, s čím mladý Brit rozhodne nepočítal. Jediný, koho nový jazdec Mercedesu v Q3 zdolal, je Pierre Gasly.
Potvrdili sa tak avizované problémy Mercedesu z testov, ktoré 8-násobný víťaz pohára konštruktérov ešte nevyriešil. Potenciál však vo svojom jedinečnom koncepte auta rozhodne vidia a táto prehra pre strieborné šípy ešte nemusí znamenať žiadnu pohromu. Otázne je, aká bude vývojová krivka v priebehu sezóny.
O čelo si to v priamom súboji rozdali Red Bully s Ferrari. Po prvých pokusoch bol na čele Sainz, no len o 44 tisícin pred Leclercom a 56 tisícin pred Verstappenom. Pred záverečnými pokusmi tak bolo všetko otvorené. V nich bol napokon najúspešnejší Leclerc, ktorý získal prvú pole position v sezóne. Zlepšil sa aj Verstappen a so stratou 0,123 sekundy na Leclerca sa dostal pred Sainza. Ten sa v záverečnom pokuse výrazne zlepšiť nedokázal a obsadil konečnú tretiu priečku. Štvrtý skončil Pérez, ktorý stratil 0,363 sekundy a k svojmu tímovému kolegovi je rozhodne bližšie ako v kvalifikáciách minulý rok.
STARTING GRID
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
A mouth-watering line-up for Sunday's race 🤤#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/zwZv45lGz7
Poradie je teda oproti minulým sezónam riadne premiešané a zajtra sa máme na čo tešiť. Sme zvedaví, či Ferrari potvrdí svoje tempo aj v pretekoch.