Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. decembra 2021, 17:38
Čas čítania 1:01
Ema Stanovská

AKTUALIZOVANÉ: Komisári zamietli protest Mercedesu proti Verstappenovi

AKTUALIZOVANÉ: Komisári zamietli protest Mercedesu proti Verstappenovi
Zdroj: TASR/AP
NEWS FORMULA 1
Uložiť Uložené

Podľa tímu porušili organizátori dva články pravidiel F1.

Max Verstappen z Red Bullu po dráme v koncovke preteky v Abú Zabí vyhral, keď Lewisa Hamiltona na Mercedese predstihol v poslednom kole a získal tak titul majstra sveta. 

Portál F1online informoval, že predstavitelia tímu Mercedes podali oficiálny protest proti výsledkom Veľkej ceny Abú Zabí. Komisári však oba protesty zamietli.

V prvom prípade rozhodli, že Max Verstappen neporušil článok 48.8 Športových pravidiel FIA, ktorý zakazuje pilotom predbiehať za bezpečnostným vozidlom. Holanďan sa teda nemusí v tejto veci obávať trestu.

„Komisári rozhodli, že hoci v jednej chvíli sa Max Verstappen na veľmi malú chvíľu pohol tesne pred Lewisa Hamiltona v čase, keď obe autá akcelerovali a brzdili, zaradil sa späť za Lewisa Hamiltona a nebol pred ním, keď sa skončila fáza bezpečnostného vozidla,“ vysvetlili svoj verdikt komisári.

F1
Zdroj: F1

V druhom prípade Mercedes protestoval proti tomu, ako prebehol reštart pretekov. V tábore strieborných šípov zúrili, Toto Wolff sa ozýval vo vysielačke Michaelovi Masimu s tým, že spravil obrovskú chybu a reštart mal prebehnúť inak, Lewis Hamilton zas hovoril o zmanipulovanom priebehu pretekov.

Odporúčané
Tomáš je prvým Slovákom, ktorý pracuje ako traťový komisár na pretekoch F1. V boxe mi kýval aj Sergio Pérez Tomáš je prvým Slovákom, ktorý pracuje ako traťový komisár na pretekoch F1. V boxe mi kýval aj Sergio Pérez 25. marca 2024, 9:30

Pri rozhodovaní bol prítomný aj Michael Masi, ktorý poznamenal, že úlohou článku 48.12 je de facto umožniť, aby medzi jazdcami v prvom kole nezavadzali monoposty pomalšie o kolo a tým nezasahovali do priebehu pretekov po reštarte. Podľa neho v tomto prípade bol aplikovaný článok 48.13.

 
Masi navyše pripomenul, že všetky tímy sa už dávno zhodli na tom, že ak je to možné, je dobré, aby sa preteky neukončili za bezpečnostným vozidlom, a teda aby sa aspoň posledné kolo odjazdilo v plnom tempe.

Mercedes má stále možnosť odvolať sa.

Domov
Zdieľať
Diskusia