X
14. októbra 2021, 13:30
Čas čítania 4:55

RECENZIA: Venom 2 – Carnage prichádza

FILMY A SERIÁLY FILMY 2021 NOVÉ FILMY NOVÉ FILMY V KINÁCH (KINOPROGRAM) VENOM 2

Tom Hardy s Venomom opäť hláškujú, no tentoraz sa to vôbec nedarí.

Prvý Venom od nás dostal v recenzii 5,5/10. Označili sme ho za nefungujúci bordel bez logiky, na ktorom sa však dá zabaviť. Ako by sme zhodnotili dvojku? Nefungujúci bordel bez logiky, na ktorom sa ani nezasmeješ. Pokračovanie má len niečo vyše hodiny a pol.

V podstate sa odstránil úvod z jednotky, kde nám tvorcovia vysvetľovali, kto je Venom a ako sa dostal na našu planétu. Dvojka začína istý čas po udalostiach jednotky, ničím nezdržuje a rovno sa púšťa do príbehu a akcie.

Eddie Brock (Tom Hardy) a Venom nezvládajú spolunažívanie v byte. Venom musí jesť ľudí, keďže ich mozgy potrebuje na prežitie, no Eddie mu dáva len čokoládu a sliepky. Eddieho zase štve, že mu Venom opakovane ničí nábytok a zasahuje mu do života. Tvorcovia sa zrejme snažili o nejakú vtipnú verziu romantickej roztržky prenesenú na vzťah Venoma s Eddiem, no vôbec sa to nepodarilo.

Sacha Cohen stvoril Ali G-ho a Borata, pri niektorých filmoch nosil nepriestrelnú vestu. Toto mu manželka pašovala v nohavičkách Sacha Cohen stvoril Ali G-ho a Borata, pri niektorých filmoch nosil nepriestrelnú vestu. Toto mu manželka pašovala v nohavičkách 13. októbra 2021, 9:30

Celý ich konflikt je vykonštruovaný a pritiahnutý za uši. Venom je nesmierne inteligentná bytosť, ktorá odmieta pochopiť, že keď bude žrať ľudí, vláda si po nich príde a zatvorí ich? V tomto bode recenzie začíname kritizovať logické nezmysly filmu a začíname si uvedomovať, že sa s týmito príkladmi budeme musieť krotiť, keďže inak by sme tu mali najdlhšiu recenziu v dejinách Refresheru.

Do ich problémového vzťahu sa pridá aj Woody Harrelson ako sériový vrah Cletus Kassidy. Ten uhryzne Eddieho, vďaka čomu sa v ňom prebudí ďalší symbiont Carnage (nepýtaj sa nás, ako to funguje). Ten je oveľa chladnokrvnejší a zdá sa, že aj silnejší ako Venom. Jeho jediným cieľom je zabiť Venoma. Cletus však najskôr vyslobodí z ústavu svoju tínedžerskú lásku Shriek, ktorá zo seba vydáva ničivý zvuk. Je to silná zbraň, ale zabíja tým symbiontov, takže je v podstate zbytočná.

Podobne ako konflikt Venoma s Eddiem celý dej je umelo vytvorený, nedáva veľmi zmysel a konaniu postáv chýba akákoľvek motivácia. Prečo sa chce vrah Kletus Cassidy spriateliť s Eddiem Brockom a odkiaľ pozná jeho detstvo? Prečo chce Carnage zabiť Venoma? Prečo nikde na svete nemajú kamery? Na žiadnu z týchto odpovedí, ktoré budujú základ filmu, ti nikto neodpovie.

Venom 2
Zdroj: Sony Pictures

Dosť zbytočná nám prišla aj postava Shriek. V deji nemá veľkú úlohu a vzhľadom na to, koľko priestoru jej tvorcovia venovali, toho v snímke mala urobiť viac. Úplne by stačilo, keby šlo o obyčajnú ženu a Cletusovu dávnu lásku bez schopností.

Nové filmy v apríli: Kiná budú praskať vo švíkoch, keď vyjde každý týždeň nová akčná a sexuálna pecka Nové filmy v apríli: Kiná budú praskať vo švíkoch, keď vyjde každý týždeň nová akčná a sexuálna pecka 4. apríla 2024, 12:30

Keď už si aj povieš, že ťa logika, dej a akákoľvek hĺbka v scenári nezaujíma, lebo sa jednoducho tešíš na akciu a zábavu, tak dostaneš facku číslo 2. Na jednotke sa ešte ako-tak dalo pobaviť, to uznávame. Tentoraz sme sa pousmiali/zasmiali za celý film asi jedenkrát. Dynamika medzi Venomom a Eddiem zďaleka nefunguje tak dobre, ako tvorcovia plánovali.

Ich dialógy pôsobia ako z béčkovej tínedžerskej komédie, nemajú žiadny presah, údernosť a originalitu. V podstate si iba nadávajú a kričia po sebe, čo ťa prestane baviť po prvých 5 minútach. Ak nechceli ich vzťah posunúť niekam inam, mohli to vykresliť v oveľa kratšom úseku a nechodiť dookola. Komediálna stránka filmu občas pôsobí, akoby si tvorcovia nedopatrením zobrali poznámky scenáristov SpongeBoba a postavili humor na nich.

Venom 2
Zdroj: Sony Pictures

Bohužiaľ, nepotešil nás ani Carnage. Legendárna komiksová postava takmer neprehovorí, nemá žiadnu hĺbku a charakter. Ide o nesmierne plochý prídavok do sveta Venoma, ktorý charakterizuje jeho farba. Je červený, takže je zlý, silnejší a krvilačnejší. To je všetko, čo o ňom potrebuješ vedieť a čo ti vlastne povie. Je až šokujúce, ako ho tvorcovia nevyužili a nespravili s ním absolútne nič zaujímavé. A to platí aj z hľadiska akcie.

Venom a Carnage sa stretnú za celý film jedinýkrát. Väčšinu z ich súboja sme videli už v traileri, no a ten zvyšok je generický CGI bordel, kde sa jeden kvačká na druhého a preťahujú sa cez svoje predĺžené končatiny. Jediné fajn momenty pramenia zo scén, keď symbionti utekajú späť do tiel svojich hostiteľov, pretože im ubližuje zvuk kostolného zvona.

Nové kinofilmy v marci: Toto je 7 filmov, na ktoré sa tešíme najviac Nové kinofilmy v marci: Toto je 7 filmov, na ktoré sa tešíme najviac 28. februára 2024, 10:00

To je jediné, čo na akcii môžeme pochváliť. Režisér Andy Serkis nevymyslel nič nové a neopozerané, nič, čo by snímke dodalo wow efekt. Oproti jednotke ide o ten istý typ akcie. Neponúka žiadne originálne momenty, ktoré by sa dali s Venomovými schopnosťami vymyslieť. Celé je to bez nápadu, sterilné a až na pár krátkych scén aj celkom nudné. Nehovoriac o tom, že Carnage si s Venomom počas ich súboja v podstate robí, čo chce, a tak si takmer vôbec Venoma neužiješ.

Venom 2
Zdroj: Sony Pictures

Nepomáha tomu ani fakt, že je film hodnotený ako PG-13. Nenájdeš v tom teda takmer žiadnu krv, nenadáva sa v ňom a akcia sa vyhýba brutalite. Venom a Carnage sú postavy, ktoré trhajú ľuďom končatiny, prepichujú telá, žerú ich a sú poriadne brutálne. Keď im to zoberieš, nie sú odstrašujúce, hrozivé ani nebezpečné. Venom napríklad pôsobí ako milý domáci miláčik. Ak sa mu niečo nepáči, tak sa maximálne zduje, rozbije ti telku a odíde z domu ako urazený tínedžer.

Točiť Venoma bez krvi je to isté, ako keby Iron Man v celom filme nepoužil žiadne technológie či obleky alebo keby Superman nelietal. Na čo by niečo také vôbec vzniklo? Dokonca aj Disney pochopilo, že Deadpool bez erkového ratingu nemá zmysel, a tak v rámci Marvel Studios vznikne vôbec prvá erková komiksovka. Sony si za to zaslúži všetku kritiku, ktorá sa naň valí z každej strany.

Venom 2 pôsobí veľmi zbytočne. Akoby Sony čakalo, kým bude môcť dať Venoma a Spider-Mana do jedného filmu, no chceli využiť hype okolo postavy a rýchlo zarobiť nejaké peniaze na pokračovaní. Tak urobili dvojku s Carnageom, pričom s ním, Venomom a ani Eddiem neurobili nič podstatné. Nikam sa charakterovo a vzťahovo neposunuli.

Duna 2 či Vojna policajtov. Vo februári vyjde rekordne veľa skvelých kinonoviniek ako pred pandémiou covidu-19 Duna 2 či Vojna policajtov. Vo februári vyjde rekordne veľa skvelých kinonoviniek ako pred pandémiou covidu-19 31. januára 2024, 12:30

Najvýznamnejšia a najlepšia vec na celom filme je potitulková scéna. Sony mohlo radšej natočiť iba tú, dať ju na Youtube a ušetriť si námahu s otrasným filmom, ktorý je jednoducho jedným veľkým nič v ktoromkoľvek aspekte, či už sú to postavy, charakterový vývin, akcia, alebo humor a podobne.

Venom 2
Zdroj: Sony Pictures

Pochváliť môžeme akurát tak Toma Hardyho, ktorý sa fakt snaží, aby sa diváci bavili. Tentoraz mu to síce nevychádza, ale snaha sa počíta. Michelle Williamsová je úžasná, no dostala len veľmi málo priestoru. Z toho mála, čo mala k dispozícii, však zvládla vyťažiť pár slušných scén.

Na druhej strane film by sa bez postavy Anne a jej budúceho manžela úplne zaobišiel. Na záver je tu Woody Harrelson. Všetci vieme, že je to skvelý herec s veľkou charizmou, ale v snímke Venom 2 dostal na tanieri veľmi zle napísanú postavu a zdá sa, že na snahu spraviť s ňou niečo zaujímavé rezignoval aj on.

Ako to ukončiť? Venom 2: Carnage prichádza je jedným z najhorších blockbusterov posledných rokov. Absolútne zbytočný, nevkusný, neoriginálny film, ktorý nezvláda divákov pobaviť po humornej stránke, hoci máme dojem, že to jediný aspekt pokračovania, ktorý tvorcovia túžili zvládnuť dobre. Nevidíme žiadny dôvod, aby si na toto šiel do kina. Pozri si potitulkovú scénu na Youtube a bež radšej na vynikajúcu bondovku či The Last Duel od Ridleyho Scotta.

V januári 2024 vyjdú v kine 3 filmy, ktoré bude chcieť vidieť každý (nové filmy v kinách – program) V januári 2024 vyjdú v kine 3 filmy, ktoré bude chcieť vidieť každý (nové filmy v kinách – program) 20. decembra 2023, 9:30

Vďaka tomu, že sa Hardy a Williamsová snažili, že to utrpenie bolo naozaj krátke a že tá potitulková scéna má zaujímavý dosah na svet Marvelu, udeľujeme druhému Venomovi tri body z desiatich.

P. S. Nedá nám nespomenúť naozaj otrasnú scénu, keď sa Eddie Brock znova stane slávnym novinárom a v rámci „flexenia“ sa zadíva smerom ku kamere a rozbehne sa na motorke po prázdnej ceste. Takú prázdnu, zbytočnú a nevkusnú scénu sme už dlho nevideli.

P. S. 2 Andy Serkis by si mal znova obliecť motion-capture oblek a vytvoriť nejakú nezabudnuteľnú CGI postavu. Režírovanie mu totiž veľmi nejde.

0/10