Po modeloch T-Cross, T-Roc, Tiguan a Touareg vstúpi na európsky trh ďalšie SUV značky Volkswagen.
Znie to až neuveriteľne, no aj napriek tomu, že Volkswagen má jedno z najväčších SUV portfólií na trhu, do dnešného dňa v ňom nefiguroval žiadny zástupca triedy SUV kupé. To sa však mení, pretože v uplynulých hodinách nám nemecká automobilka predstavila úplne nového člena modelovej rodiny. Volá sa Taigo a tí prezieravejší vedia, že ide o európsku verziu modelu Nivus, ktorý je vyrábaný v Brazílii a určený pre ňu.
Vyhotovenie pre európsky trh však prešlo rozsiahlejšími zmenami, aby dokázalo držať krok s tamojšími štandardmi a predsa len náročnejšou klientelou. Taigo stojí na platforme MQB A0 a veľkostne (4 266 x 1 757 x 1 494 mm) sa radí tesne za u nás dobre známy model T-Cross, v porovnaní s ktorým má aj dlhší rázvor (2 566 mm). Už na prvý pohľad je jasné, že Taigo zastúpi štýlový model, o čom svedčia atraktívnejšie predné aj zadné partie. Podstatou je, samozrejme, strecha pripomínajúca kupé.
Na oboch koncoch sa nachádzajú opticky prepojené svetlomety. Zatiaľ čo vzadu je prepojenie zvýraznené čiernou plochou, vpredu sa oň stará úzky ledkový pás. Navyše Taigo sa môže v rámci príplatkovej výbavy pýšiť aj Matrix-LED technológiou IQ.Light LED. Štandardom sú plastové nadstavce blatníkov, ktoré dotvárajú mohutnejší dojem, vypĺňať ich pritom môžu 16 až 18" disky kolies. Vecou voliteľných položiek výbavy je aj kontrastná čierna strecha či ochranné oplastovanie v spodnej časti karosérie.
V kokpite Taigo po vizuálnej stránke netají svoju technickú príbuznosť s modelmi Polo a T-cross. Pred vodičom môžu byť 10,25" digitálne budíky, zatiaľ čo centrom palubnej dosky je dotykový displej, ktorý v najvyššej konfigurácii disponuje 9,2" uhlopriečkou. Jeho vnútro tvorí infotainment najnovšej generácie, teda MIB 3.1. O ozvučenie sa vie postarať audiosústava Beats, no a zákazník môže siahnuť po panoramatickom strešnom okne, dvojzónovej klimatizácii či bohatej ponuke asistenčných systémov.
Zaujímavosťou je, že i keď ide o štýlovo strihnuté SUV (lepšie povedané crossover), posádka netrpí na úkor atraktívnejšieho dizajnu. Volkswagen hovorí o veľmi bohatej priestorovej ponuke a ani batožinový priestor nie je na daný typ vozidla vôbec zlý – v základnej konfigurácii má kufor objem 438 litrov.
Motorová paleta bude kopírovať aktuálnu ponuku pre model T-Cross. To znamená, že počítať bude výhradne s benzínovými agregátmi TSI – buď trojvalcovým, alebo štvorvalcovým:
- 1.0 TSI – 70 kW/95 koní, 5-st. manuál, maximálka 186 km/h
- 1.0 TSI – 81 kW/110 koní, 6-st. manuál/7-st. automat DSG, maximálka 191 km/h
- 1.5 TSI – 110 kW/150 koní, 7-st. automat DSG, maximálka 212 km/h
Pohon všetkých štyroch kolies 4Motion sa ani v tomto prípade, pochopiteľne, nekoná a ani sa s ním nepočíta do budúcna. Nový Volkswagen Taigo sa bude vyrábať v Španielsku (Nivu naďalej v Brazílii), pričom na trh sa dostane už koncom leta. Oficiálne cenové relácie pre náš trh zatiaľ stanovené neboli, základné vyhotovenie by však nemalo presiahnuť hranicu 20-tisíc eur.