Štýlovejší karosársky variant pochopiteľne zdieľa techniku s bežnou Q5-kou.
Mohli by sme začať tým, že opäť spoznávame ďalšiu kópiu X6-ky, táto tradičná formulka je už však niekoľko rokov trápna, takže sa jej vyhnime. Ostatne, ak dáte dizajnérovi nakresliť tvar SUV so strechou pripomínajúcou kupé, asi toho veľa nevymyslí a vždy to na konci dňa bude plus-mínus to isté. O takto riešenej zadnej časti však SUV-kupé je, preto ani Audi nemožno vyčítať, že s niečím takýmto prichádza. Najmä keď vieme, že ide o veľmi vyhľadávaný artikel.
Automobilka z Ingolstadtu s obdobnými počinmi už má ako takú skúsenosť. V ponuke Audi totiž možno nájsť Q3 Sportback či e-tron Sportback (a tak trochu aj Q8), teraz však v tejto triede spoznávame SUV-čko s dodatkom – Q5 Sportback. Ako uvádza sám výrobca, novinka sa prezentuje ako CUV, teda Crossover Utility Vehicle a už na prvý pohľad je jasné, že ide opäť o atraktívnejšie strihnutý variant dobre známeho modelu, v tomto prípade klasickej Q5-ky.
Q5-ka tak vôbec po prvýkrát v histórii prichádza aj v druhej karosárskej verzii, ktorá mieri na zákazníkov oceňujúcich expresívny dizajn a športovejší charakter. 8-uholníkovú masku chladiča Singleframe lemujú veľké otvory na vstup vzduchu v nárazníku. Svetlomety s atraktívnou grafikou tvorí štandardne plne LED-kový systém, na želanie Audi montuje adaptívne svetlomety využívajúce technológiu Matrix-LED.
Spomedzi trojice Q-čkových Sportbackov vyznie novinka najuhladenejším dojmom – zadná časť nie je až tak ostro strihnutá, čím opticky pôsobí ako viac praktickejšie/rodinnejšie auto. Aj tu značka ponúka zadné svetlá s technológiou OLED – každé svetlo obsahuje tri organické svietiace diódy, každú rozdelenú na šesť segmentov. Zákazníci majú na výber 12 farieb karosérie, zatiaľ čo kolesá z ľahkej zliatiny sú na výber v 21 vyhotoveniach, a to od 18 po 21".
Dodajme, že Q5 Sportback je s dĺžkou 4,69 metra o 7 milimetrov dlhšie ako sesterský model pri rovnakej šírke a výške. V interiéri vychádza novinka z tradičnej Q5-ky, nechýbajú teda 12,3" digitálne budíky čí 10,1" displej infotainmentu MMI. Batožinový priestor má základný objem 510 litrov, v prípade voliteľnej zadnej posuvnej lavice sa dokonca dá zväčšiť až na 570 litrov, čo je na takýto typ auta veľmi slušný údaj.
Sériovo dodávaný športový podvozok s tvrdšie vyladenými pružinami a tlmičmi zabezpečuje istejšie jazdné vlastnosti ako podvozok s oceľovými pružinami pri bežnej Q5-ke. Silnou stránkou však je možnosť priplatiť za vzduchový podvozok, ktorý umožňuje nastavovanie svetlej výšky v rozsahu 60 mm. Pre porovnanie, konkurenčné BMW X4 vzduchový podvozok nemá, Mercedes-Benz GLC Coupé áno.
V úvode predaja sa Q5 Sportback ukáže výhradne vo verzii 40 TDI. 2-litrový turbodiesel dosahuje výkon 150 kW / 204 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Štandardom je 7-stupňový automat a pohon quattro ultra. K nízkej spotrebe paliva má prispievať mild-hybridný systém, ktorého podstatou je štartovací generátor a integrovaná lítium-iónová batéria.
Po spustení predaja budú pochopiteľne nasledovať ďalšie motorizácie – motor 2.0 TDI v dvoch ďalších výkonových modifikáciách, no a v ponuke sa objaví aj šesťvalec V6 3.0 TDI. Benzínovú ponuku zastúpia dve vyhotovenia s motorom 2.0 TFSI. Okrem toho, k dispozícii budú aj dve plug-in hybridné verzie TFSIe a neskôr i SQ5 Sportback. Audi Q5 Sportback sa bude vyrábať v závode San José Chiapa v Mexiku a na medzinárodných trhoch sa začne predávať v prvom polroku 2021.