
Obľúbené Audi Q5 dostalo unikátne OLED svetlá, nový infotainment aj úsporný turbodiesel
Stredne veľké SUV od Audi prešlo rozsiahlejšou modernizáciou.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Audi Q5 aktuálnej generácie by sme mohli v istom slova zmysle po dizajnovej stránke označiť za akúsi sivú myšku. Naďalej ale ide o jedno z najúspešnejších SUV v danej triede, no a práve odhalená modernizovaná verzia chce v tomto trende len a len pokračovať. Stredne veľké prémiové SUV od Audi totiž prešlo komplexným faceliftom, ktorý sa zameral na všetky stránky.
Karoséria Q5-ky sa po novom viac vyznačuje výraznou identitou modelov Q – masívnejšou maskou s väčšími otvormi po stranách nárazníka tak čelná časť vyjadruje silu a robustnosť. Tradičná maska Singleframe s 8-uholníkovým tvarom je nižšia a širšia ako doteraz. Svetlomety z LED obsahujú nové, vyššie umiestnené denné svetlá s efektnou grafikou, za príplatok nechýba špičková technika Matrix-LED.

Pri pohľade zboku nadstavce na prahoch karosérie nového tvaru vizuálne dodávajú Q5-ke ľahkosť a zvýrazňujú svetlú výšku. Na zadnej časti karosérie je nová dekoračná lišta medzi zadnými svetlami pozmenený difúzor. Okrem základnej verzie budú mať zákazníci na výber dve voliteľné dizajnové línie – Advanced a S line. Do ponuky sa zaradili dva nové laky (zelená District a modrá Ultra), vonkajší dizajn si zákazníci môžu dotvoriť paketom s čiernymi detailami.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1765 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMZásadnou novinkou sú zadné svetlomety. V modernizovanom vyhotovení má totiž premiéru nová generácia osvetľovacej technológie na báze organických svietiacich diód OLED. Tieto prvky sú zvlášť energeticky efektívne a vytvárajú homogénnu svietiacu plochu. Štandardné LED-ky tak za príplatok môžu nahradiť voliteľné OLED svetlá zložené z 3 častí, každá má šesť segmentov. To dizajnérom a vývojovým pracovníkom Audi umožňuje s jedným hardvérom vytvoriť rozličný dizajn a grafiku svetla.

Špecifikom novej svetelnej techniky je možnosť výberu troch svetelných efektov. Zároveň, pri nastavení športového režimu Dynamic sa grafika svetiel zmení do ďalšej podoby. Okrem toho majú OLED-ky funkciu rozoznávania priblíženia – keď sa k stojacemu Q5 priblíži iný účastník premávky zozadu na menej ako dva metre, aktivujú sa všetky segmenty OLED, keď sa Q5 pohne, rozsvieti sa opäť pôvodná svetelná grafika. Funkcie digitálnych zadných svetiel z OLED dopĺňajú dynamické smerové svetlá.

V interiéri sú zmeny zamerané na technológie. Centrum kokpitu tvorí nový, voľne stojaci 10,1" displej MMI touch s akustickou spätnou väzbou. Doterajší kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač na stredovej konzole zmizol, všetká pozornosť sa tak upriamuje do dotykového displeja. Za novou koncepciou ovládania sa skrýva infotainment tretej generácie MIB 3, ktorý má desaťnásobne vyšší výpočtový výkon ako predchádzajúci systém MIB 2.
Príplatkové 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit prešli len decentným vylepšením grafiky, inak ide o dobre známe riešenie – na výber sú tri rozličné štýly zobrazenia. Vodič môže zobrazenia prepínať prostredníctvom multifunkčného volantu. Ako ďalší voliteľný prvok je k dispozícii head-up displej. Zaujímavou novinkou je ponuka dodatočných funkcií na želanie – zákazník si môže dodatočne online objednať napríklad navigáciu či službu umožňujúcu prepojenie s chytrými telefónmi.

V úvode predaja sa modernizovaná podoba ukáže výhradne v novej verzii Q5 40 TDI. 2-litrový turbodiesel dosahuje výkon 150 kW / 204 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Blok motora z hliníka váži približne o 20 kilogramov menej ako pri predchádzajúcom motore. Štandardom je 7-stupňový automat a pohon quattro ultra. K nízkej spotrebe paliva prispieva mild-hybridný systém, ktorého podstatou je štartovací generátor a integrovaná lítium-iónová batéria. Kombinovaná spotreba by mala byť na úrovni 5,4 – 5,3 l/100 km.
Po spustení predaja budú pochopiteľne nasledovať ďalšie motorizácie – motor 2.0 TDI v dvoch ďalších výkonových modifikáciách, z ponuky nevypadol ani šesťvalec V6 3.0 TDI. Benzínovú ponuku zastúpia dve vyhotovenia s motorom 2.0 TFSI. Okrem toho, k dispozícii bude aj plug-in hybrid (TFSI e) v dvoch výkonových stupňoch.
Zákazníci Q5 majú na výber 4 druhy podvozka – sériový, športový s tvrdším naladením tlmičov, adaptívne pruženia (poskytuje širšie rozpätie medzi komfortným a dynamickým nastavením) a napokon pneumatické pruženie. Modernizované Audi Q5 sa bude naďalej vyrábať v Mexiku, do predaja sa dostane na jeseň.
Zobraziť galériu 9

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.