Kvalitné a zaujímavé kúsky pritom nájdeš aj za sumu okolo 100 eur.
Aktuálne módne trendy pre tohtoročnú jeseň sme si už zrhnuli v samostatnom článku, avšak predsa len sme na niečo zabudli. Okrem svetríkov na gombíky po starých rodičoch či monochromatických outfitov sú totiž v kurze topánky s názvom „Penny loafers“, ktoré v najnovších kolekciách predstavujú nielen high-end výrobcovia na čele s francúzskym módnym domom Dior.
„Preppy“ (uhladený) štýl obliekania hlási veľký návrat na scénu prehliadkových mól, ale aj ulíc veľkomiest, a to so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane obuvi. Práve tej sa v nasledujúcich riadkoch budeme venovať trochu bližšie.
Penny loafers sú tu s nami už od 40. rokov minulého storočia, kedy ich svetu predstavil obuvník G. H. Bass žijúci v meste Wilton a ich prvotný názov bol „Weejuns“, ako odkaz na nórsky pôvod. Inšpiráciou pri tvorbe boli predovšetkým mokasíny nosené pôvodnými obyvateľmi Spojených štátov a jednoduché slip-on topánky rybárov/farmárov zo severu Európy.
Kúsok od značky G. H. Bass & Co. z minulého roku
Na území USA sa stali veľmi rýchlo populárne najmä medzi študentmi predškolských zariadení, ktorí si podľa rôznych legiend v ich záhyboch schovávali mince na platené hovory, odkiaľ pochádza známejšie pomenovanie. V krátkosti môžeme tvrdiť, že počas v období po skončení 2. svetovej vojny išlo o najpredávanejšiu obuv medzi mladými ľuďmi, čo by sme mohli prirovnať k aktuálnej situácii s teniskami.
S ich čoraz väčšou dostupnosťou na pultoch predajní a nesmiernou pohodlnosťou, tak penny loafers odišli na dlhé roky do úzadia. Z času na čas ich síce na červenom koberci vytiahla nejaká známa tvár alebo v rámci kolekcie zapracoval niektorý z radu luxusom opradených módnych domov, ale na veľkolepý návrat si museli počkať až do súčasnosti.