Hyundai prezentuje nové dizajnové smerovanie Sensuous Sportiness, teda zmyselnú športovosť.
Vyše 7 miliónov predaných kusov od roku 2004 hovorí jasnou rečou. Hyundai Tucson, ktorý sa v Európe istý čas predával aj ako ix35 je mimoriadne úspešný projekt. Do jeho 4. generácie jeho výrobcovia vkladajú veľkú nádej.
Kórejská automobilka ukázala novú generáciu v plnej kráse. Ani predošlý Tucson nemožno označiť za fádny či konzervatívny, tento návrh je však niečo úplne nové. Automobilka totiž hovorí o dizajnovom smerovaní značky – Sensuous Sportiness, teda zmyselná športovosť.
Exteriér je doslova revolučný a neprehliadnuteľný. Medzi najdôležitejšie prvky patrí predovšetkým nová charakteristická architektúra svetlometov Parametric Hidden Lights – parametrické skryté predné denné LED-kové svetlá sú nenápadne integrované do prednej mriežky a odhalia sa až po zapnutí.
Najmä čelná časť tak dostala doslova futuristický podtón. Už aj Tucson prichádza s hlavnými svetlometmi umiestnenými v nárazníku, čím sa viac začlení do rodiny SUV-čiek medzi Konu či Santa Fe. Celkovo je karoséria nového Tucsonu väčšia ako modely predchádzajúcej generácie – je o 20 mm dlhšia, 15 mm širšia a o 5 mm vyššia.
Bočné sekané povrchy tvoria výrazný kontrast medzi elegantnou siluetou a majestátnym klinom. Tucson tak vyzerá dynamicky, aj keď stojí na mieste. Plne LED-kovú techniku nájdeme aj medzi avantgardnými tvarmi vzadu. Zaujímavosťou je, že sa logo premiestnilo na okno, pretože nad pásom, ktorý spája svetlá už nebolo miesto.
Kameň na kameni neostal ani v interiéri. Centrom palubnej dosky je 10,25" displej infotainmentu a 10,25" digitálne budíky. Nový Tucson je pritom prvým modelom značky, ktorý vsádza na plne dotykovú konzolu pod stredovým displejom. Súčasťou výbavy je aj podpora funkcií Apple CarPlay a Android Auto.
Z technických noviniek zaujme funkcia Last Mile Navigation – po priblížení sa k cieľu systém odošle cieľovú destináciu do tvojho mobilu, aby ťa navigoval aj po opustení vozidla. V ponuke je aj technológia Blind View Monitor, ktorá po aktivovaný smerovky automaticky do displeja infotainmentu zobrazí obraz z kamier, čím minimalizuje mŕtvy uhol.
Základom ponuky motorov sú konvenčné jednotky 1.6 T-GDI (110 kW / 150 koní) a 1.6 CRDi (85 kW / 115 koní), ktoré sú spárované so 6-stupňovým manuálom. Nasledujú mild-hybridné verzie so 48 V palubnou sieťou – 1.6 T-GDI (110 kW / 150 k alebo 132 kW / 180 koni) či turbodiesel 1.6 CRDi (100 kW / 136 koní). Zážihové agregáty majú na výber 6-stupňový manuál iMT alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, vznetové modely sa budú spoliehať výhradne na automat.
Zatiaľ najsilnejšiu verziu zastúpi hybrid 1.6 T-GDI so 60-koňovým elektromotorom a batériou s kapacitou 1,49 kWh. Kombinovaný výkon sústavy je 169 kW / 230 koní, prevodovku zastupuje 6-stupňový automat. Väčšina verzií bude k dispozícii aj s pohonom 4WD. Budúci rok sa ponuka rozšíri o plug-in hybrid, hovorí sa ale aj o vrcholnom modely N, ktorý by mal v prípade Tucsona premiéru. K prvým zákazníkom sa novinka dostane koncom roka, výroba bude opätovne prebiehať v závode v českých Nošovicích.