Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. augusta 2020, 11:08
Čas čítania 1:59
Martin Mičuda

RAM predstavuje 712-koňové monštrum, najvýkonnejší a najrýchlejší pick-up na svete!

RAM predstavuje 712-koňové monštrum, najvýkonnejší a najrýchlejší pick-up na svete!
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.fcanorthamerica.com/image-gallery.do?method=view&imageGalleryId=1143" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">fcanorthamerica.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

TRX-ko sa pretavilo do sériovej podoby.

Divízia RAM, ktorá patrí pod krídla automobilky Dodge, dlhé mesiace avizovala, že už čoskoro privedie na svet extrémny pick-up, ktorý „dá dole“ aj slávny Ford F-150 Raptor. Slova sa naplnili a my spoznávame RAM 1500 TRX, ktorý Američania vo veľkom označujú za vôbec najvýkonnejší a najrýchlejší sériovo vyrábaný pick-up na svete. Čo to znamená?

Sériové vyhotovenie pod kapotou schováva kompresorom preplňovanú 6,2-litrovú V8-čku HEMI, ktorá disponuje výkonom až 523 kW / 712 koní a krútiacim momentom 880 Nm. Ako tušíš, základ jednotky pochádza z beštiálnych verzií Hellcat. RAM však motor patrične vylepšil a upravil na potreby veľkého pick-upu. Spomeňme napríklad špeciálne upravené vzduchové filtre chrániace motor pred prachom či olejovú vaňu, ktorá je stavaná na extrémnu záťaž – skoky, veľké náklony a preťaženia. 

das
Zdroj: media.fcanorthamerica.com

O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka. Tá bola tiež patrične upravená, aby zvládla extrému záťaž. Aj napriek tomu, že ide o mohutný kolos, V8-čka dokáže TRX-ko dať až prekvapivo do pozoru – akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá len 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je z bezpečnostných dôvodov obmedzená na 190 km/h.

Podvozok totiž nie je prioritne stavaný na maximálne rýchlosti na diaľniciach, ale skôr na terénne šantenie. Svetlá výška bola navýšená o viac ako 5 centimetrov, čím bola docielená výsledná hodnota rovných 300 milimetrov! Jednotlivé časti ramien a zavesenia vyrobili z kovaného hliníka, následne ich ešte vystužili a upravili (aktívne odpruženie) na väčšie, teda ťažšie kolesá – verzia 1500 TRX štandardne obúva 18" disky zabalené do off-roadových, až 35" pneumatík Goodyear. Kvôli ním boli podbehy rozšírené o slušných 203 milimetrov oproti štandardnej verzii. 

Domov
Zdieľať
Diskusia