TRX-ko sa pretavilo do sériovej podoby.
Divízia RAM, ktorá patrí pod krídla automobilky Dodge, dlhé mesiace avizovala, že už čoskoro privedie na svet extrémny pick-up, ktorý „dá dole“ aj slávny Ford F-150 Raptor. Slova sa naplnili a my spoznávame RAM 1500 TRX, ktorý Američania vo veľkom označujú za vôbec najvýkonnejší a najrýchlejší sériovo vyrábaný pick-up na svete. Čo to znamená?
Sériové vyhotovenie pod kapotou schováva kompresorom preplňovanú 6,2-litrovú V8-čku HEMI, ktorá disponuje výkonom až 523 kW / 712 koní a krútiacim momentom 880 Nm. Ako tušíš, základ jednotky pochádza z beštiálnych verzií Hellcat. RAM však motor patrične vylepšil a upravil na potreby veľkého pick-upu. Spomeňme napríklad špeciálne upravené vzduchové filtre chrániace motor pred prachom či olejovú vaňu, ktorá je stavaná na extrémnu záťaž – skoky, veľké náklony a preťaženia.
O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka. Tá bola tiež patrične upravená, aby zvládla extrému záťaž. Aj napriek tomu, že ide o mohutný kolos, V8-čka dokáže TRX-ko dať až prekvapivo do pozoru – akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá len 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je z bezpečnostných dôvodov obmedzená na 190 km/h.
Podvozok totiž nie je prioritne stavaný na maximálne rýchlosti na diaľniciach, ale skôr na terénne šantenie. Svetlá výška bola navýšená o viac ako 5 centimetrov, čím bola docielená výsledná hodnota rovných 300 milimetrov! Jednotlivé časti ramien a zavesenia vyrobili z kovaného hliníka, následne ich ešte vystužili a upravili (aktívne odpruženie) na väčšie, teda ťažšie kolesá – verzia 1500 TRX štandardne obúva 18" disky zabalené do off-roadových, až 35" pneumatík Goodyear. Kvôli ním boli podbehy rozšírené o slušných 203 milimetrov oproti štandardnej verzii.