Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Hľadáš darček na poslednú chvíľu? Kúp darčekové predplatné Refresher+ 🥳
21. februára 2013 o 22:39
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Naftové športovanie: Volkswagen Golf GTD

TECH
Uložiť Uložené

VW prinesie do Ženevy naftové GTI: sedmičkový Golf GTD.

Informácia o tom, že pre blížiaci sa autosalón v Ženeve si Volkswagen pripraví športovú verziu najnovšieho sedmičkového Golfu, by asi nikoho neprekvapila. Po nedávno predstavenom koncepte Golf GTI, ktorý sa určite bude líšiť od sériovej verzie len v detailoch, sa to teda dalo čakať. Nemecká ľudová automobilka však prekvapí. Privezie totižto športovú verziu, avšak najprv turbodieselové GTD. Táto informácia určite nepoteší pravých priaznivcov rýchlej jazdy, ktorí určite čakajú na výkonnejšiu benzínovú verziu GTI, či dokonca na verziu so štítkom R. Ešte si budú musieť počkať.

Naftové športovanie: Volkswagen Golf GTD

Ako tomu bolo doteraz, aj teraz sa naftová verzia bude predávať so známou motorizáciou - štvorvalec 2.0 TDI, ktorý bol však prepracovaný. Ľahšie piesty, rozvody s menšími trecími stratami, nové výfukové potrubie a zmena kompresného pomeru mu zaručujú zlepšenie výkonu na 135 kW. Vďaka tomu 1302 kilogramov vážiace GTD zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 s a maximálna rýchlosť nadobudla hodnotu 230 km/h. (klasický diesel 2.0 TDI: 8,1 s a 222 km/h)

Naftové športovanie: Volkswagen Golf GTD

Vizuálne zmeny sú prakticky zhodné s konceptom GTI. Jedná sa o nové nárazníky, nadstavce prahov, strešné krídlo a 17" kolesá s pneumatikami o rozmeroch 225/45. Nechýba športový podvozok, vylepšené brzdy. Interiéru dominuje čierna farba, sploštený volant a športové sedadla s klasickým kockovaným čalúnením.

Naftové športovanie: Volkswagen Golf GTD

Váš názor na športové auto s naftovým motorom? (hm, šetriť tam, kde by sa nemalo?!..)

Foto: Volkswagen

Domov
Zdieľať
Diskusia