Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 2. 6. 2020 meniny má Xénia, Oxana

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Hry
2
Matej Krajčovič
22. máj 2020, 13:32
Čas čítania: 4:46
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

10-tisíc dolárov za niečo, čoho sa zrejme nedožiješ? Hra Star Citizen je každému už len na smiech

Túto hru si možno nikdy nezahráš, aj keď je vo vývoji už od roku 2011.

Matej Krajčovič
22. máj 2020, 13:32
Čas čítania: 4:46
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pamätáš si ešte na časy, keď si sa tešil na nejakú novú hru, po vydaní si ju utekal kúpiť a v priebehu pár dní ju potom s radosťou celú prešiel? Bolo to možné, pretože bola dokončená

 

Dnes už to nie je samozrejmosť. Niektoré hry klasický príbeh pre jedného hráča dostupný aj bez internetu vôbec nemajú. Živí ich on-line, kde počas dlhých mesiacov môže pribúdať nový obsah a hráč tak získava nové hodiny a hodiny zábavy. 

 

V hernom priemysle ale nájdeme aj príklady z opačného spektra. Hráči niekedy platia za hry, ktoré ešte nie sú hotové, alebo dokonca vôbec neexistujú. Potom už len čakajú a čítajú o odkladoch alebo zdržaniach. Najextrémnejší je určite prípad bojového simulátora Star Citizen. Ten je vo vývoji už od roku 2012 a od ľudí vyzbieral cez 250 miliónov dolárov. Dodnes vlastne neexistuje. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo je dnes úplne bežné, že za hry musíš platiť, ešte kým sú vôbec dokončené
  • Čo mala priniesť hra Star Citizen
  • Koľko peňazí sa jej autorom podarilo vyzbierať a ako dlho už mešká
  • Prečo je možné, že sú vývojári buď neschopní, alebo rovno podvodníci
  • Ako na toto sklamanie reaguje internet a ľudia v komentároch

 

Kúp si a mesiace čakaj

Dôvod odklonu mnohých vývojárskych štúdií od klasického predaja „hotových“ hier je pochopiteľný. V roku 2020, kedy je nevyhnutné priniesť špičkovú grafiku a prepracovaný multiplayer bežiaci na vlastných serveroch, sa výroba hier poriadne predražila

 

Páliť peniaze pri výrobe hry a potom čakať, že sa niekedy (snáď) vrátia, je nereálne, desaťtisíce eur menšie a menej známe štúdiá skrátka nemajú kde brať. Nie sú Gameloft, Codemasters ani EA, ktorých meno je zárukou miliónových predajov. 

 

Financie je nutné získať ešte pred vydaním hry, alebo aspoň počas jej vývoja. Práve preto dnes vychádzajú nedokončené hry, tzv. early access verzie, ktoré si kúpiš a poskytneš tým vývojárom prostriedky na ich dokončenie.  

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ktoré najznámejšie hry boli vydané ako early access, teda v nedokončenom stave
  • Prečo musíš hrať niečo, čo nie je hotové
  • Prečo hra Star Citizent zrejme nikdy hotová nebude
  • Koľko peňazí jej autori od ľudí už vyzbierali
  • Ako na autorov nadávajú hráči, ktorí už minuli tisíce dolárov a nič nedostali

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.