Nájsť zaujímavý kúsok oblečenia je v bratislavských nákupných centrách takmer nemožné. Kópie luxusných produktov sú ale na každom rohu.
S imitovaním vysokej módy majú fast-fashion reťazce dlhoročné skúsenosti. Pre oko bežného spotrebiteľa sú totiž podobné kópie nerozoznateľné, vďaka inšpirácii z prehliadkových mól tých najpopulárnejších značiek vyzerá ponuka Zary, Bershky alebo H&M neustále trendy a v prvom rade im zabezpečuje poriadny profit.
Porovnávanie kolekcií renomovaných módnych domov s ponukou reťazcov fast-fashion si na našom webe mohol vidieť už mnohokrát a najnovšie sme sa opäť vybrali do bratislavského nákupného centra Central aby sme zistili, ako sa situácia vyvinula za uplynulého pol roka.
- Ktoré značky a návrhárov kopírujú vo svojich kolekciách fast-fashion reťazce
- Ako vyzerajú aktuálne predajne Zara, Bershka a pod.
- Či sa reťazce za uplynulé roky v kopírovaní zlepšili
- Aké produkty nás zaujali najviac
- Prečo je na tom New Yorker zo všetkých predajcov najhoršie
Zara
V rámci španielskeho módneho konglomerátu Inditex má každá zo značiek presne definovanú svoju cieľovú skupinu, resp. zákazníka. Aj keď kolekcie Pull & Bear sa podobajú na kolekcie Bershky a tie majú zase veľa spoločné s ponukou Stradivarius, Zara medzi nimi vyniká a už niekoľko rokov si drží svoj status „luxusnej značky“.
Na rozdiel od skutočných luxusných brandov je pritom úspech Zary len správne vykalkulovaným marketingovým plánom, ktorý okrem lacnej pracovnej sily stojí najmä na trendspottingu. O značkách a produktoch, ktoré budú populárne, musí Zara vedieť medzi prvými aby stihla vytvoriť ich vlastné verzie a distribuovať ich do všetkých pobočiek.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako Zara predáva kópie tenisiek známej značky Balenciaga
- Čo sme ešte našli v Zare a ako sa tieto produkty líšia od Bershky, či Pull & Bear
- Modely ktorej značky vyzerajú ako nízkonákladová verzia Travisa Scotta
- Napodobeniny tenisiek, ktorých značiek nájdeš v Pull & Bear
- Aký najväčší "klenot" kópií sme našli tentoraz v reťazci New Yorker