Španielská automobilka predstavila tretiu generáciu modelu Leon.
Najnovšiu, tretiu generáciu Leonu, nám automobilka postupne ale predsa odhalila. Na svetlo sveta prenikli prvé oficiálne fotografie ako i informácie, čo sa ukrýva pod novým kabátom.

Dizajnový trend, ktorý nastolil model Ibiza a v ktorom pokračoval aj nedávno predstavený model Toledo, prišiel aj s modelom Leon. Zabudnite preto na oblé tvary, či skoro zhodný dizajn s ostatnými modelovými radmi značky. Autu dominujú hrany, ostro strihnutý predok, či štvoruholníková maska chladiča a vstupy na predných nárazníkoch. Bočný profil si zachováva svoje hlavné línie značky, pričom kľučky druhého radu dverí sú späť na klasickom mieste. Predošlá generácia ich mala skryté v ráme dverí pri okne. Zaujímavosťou je, že medzigeneračne sa Leon skrátil o 5 cm, čo je v dnešnej dobe nezvyk.

Predne agresívno pôsobiace svetlá, sú tvorené výhradne LED diódami. Je však viac než jasné, že nimi budú vybavené len vrcholné verzie, dokonca sa dá očakávať, že základné modely nebudú mať ani len xenóny, ale len halogénové výbojky. Zadnej časti dominujú úzke svetlomety a veľké logo, ktoré ako obyčajne slúži na otvorenie veka batožinového priestoru. Za ním sa ukrýva batožinový priestor s hodnotou minimálne 380 l. Predstavená bola zároveň aj športová verzia so zaužívaným označením FR (Formula Racing), ktorá sa odlišuje športovejším dizajnom - vizuálne športovejší predný a zadný nárazník, či pozmenená mriežka chladiča.

Interiér ako je zvykom celého koncernu VW, neohúri dizajnom. Konzervatívne spracovanie je však veľmi populárne a najmä kvalitne spracované s výbornou ergonómiou. Zakladaným prvkom výbavy pre všetky Leony, bude operačný systém Easy Connect, ktorý je ovládaný pomocou dotykového displeja. V základnej výbave nechýba rádio s CD, slot na pamäťové karty, štyri reproduktory a 5-palcová obrazovka. Vyššie výbavy zahŕňajú verziu s Bluetooth USB, AUX a osem reproduktorov, či pridaná navigácia, Media System Plus s uhlopriečkou 5.8 palcov a desiatimi reproduktormi v špičkovej verzii.

Motorová paleta začína so základným benzínovým turbo motorom 1,2 TSI/86 k a silnejšia varianta s výkonom 105 k. Vrchol benzínových pohonných jednotiek predstavuje 1,8 TSI/180 k. Všetky motory zdieľa s koncernom a môžeme ich nájsť v modeloch Golf, či Octavia. Najspornejší motor z rady ja naftová 1,6 TDI/105 k Ecomotive, ktorá v kombinovanom cykle spotrebuje len 3,8 l/100 km. V budúcom roku prídu na trh i najslabšia 1,6 TDI/90 k a špičkový 2,0 TDI/184 k.

Rovnaká technika, no iný kabát. Ktorému koncernovému modelu by ste dali prednosť Vy?
Európskemu bestselleru Golf, československej klasike Octávia, či španielskému Golfu s menom Leon?
Foto: Seat